Ompulla reikä kuoressa

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Ompulla reikä kuoressa

Viesti Kirjoittaja Sinfonia »

Pelastin tutun tiikerinuoliaisten joukosta yhden omenakotilon, jolla on kuoressaan n. 0,5cm pitkä ja 2mm leveä läpiasti menevä "haava". Omppu on muutenkin hiukan nuutuneen näköinen, mutta mahtaako tuo tuosta vielä parantua? Ja kuinka pian, jos paranee? Kyllä tuo liikkuu ja silleen, mutta on hiljaisempi kuin nuo muut turbo-omppuni :roll:
MinniHiiri^
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja MinniHiiri^ »

Minä luulen(vaikka en asiasta MITÄÄN tiedä) että se voi selviytyä suurella toden näköisyydellä mutta huonossa lykyssä...Minä en siis tästä asiasta mitään tiedä joten ei ole sanaani luottamista joten toivon että se tervehtyy... :|
helzy
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helzy »

Uskoakseni omppu selviää. Voihan olla, että se ressukka on uudesta kodistaan ihmeissään. Kyllä se varmasti siitä tokenee. Jos sen edellisen akvaarion vesiarvotkin olivat ehkä jollakin tapaa erilaiset kuin nykyiset, niin luulisi eronkin tekevän toisen jo vähän hämmästyneeksi. Ruokaa vain ja sillee. :D
~200 litraa tetroja, kaksi Shetlantilaista "lammas"koiraa ja Belgianpaimenkoira Malinois. :)
http://sinisetotukset.blogspot.com/
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Missä kohtaa se reikä on? Ja näkyykö siitä siis selvästi kudos ja siinä ei ole kalkkikerrosta kudoksen päällä? Kuva olisi kiva.
jellyf
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jellyf »

Jostakin olen lukenut, että noita voi paikkailla itse. Taisivat omppuihin ihan liimaa käyttää.
Where are the wolves, the underwater moon
The elvenpath, the haven of youth
Mlatvala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Mlatvala »

Voisiko ph olla liian matala/kovuus liian pehmeä?

mitäs jos vaihtaisi vähän vettä siihen, vaikka vajaa puolet ja katsoisi sitten viikon kuluttua onko kotilo korjannut kuortansa?
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sinfonia »

Hyvin näyttää otilon kuori korjautuneen, vaikka olin ihan varma että se kupsahtaa koko kotilo 8O Reikä oli tosiaan ihan läpi asti, ja se oli kotilon kuoren etuosassa.

En tiedä, millaiset vesiarvot tutun akvaariossa oli, mutta omassani on kunnossa. Lisäksi reikä johtui kai tiikerinuoliisten aiheuttamasta väkivallasta :(
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Wau, hienoa että tilanne korjaantui! Olen seurannut tätä ketjua ihan hiljaa, kun olin ihan varma, että kotilo kupsahtaa. Onpas mukavaa todeta olleensa täydellisen väärässä!
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”