Ou jee noin 60 miljoonan poikasta

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

MatamiMimmi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja MatamiMimmi »

Poikasista... Kuinkas nopeasti nuo kasvavat sellaisiin mittoihin etteivät tule syötyä? Kun tahtois noita muutaman säilyvän, ettei heti tarvitse ostella uttta laumaa kun osa alkuopetteluissa otti ja kuoli...
30 litrasta se lähti, n.90 litraisessa pysyi tovin, 180 komeilee nyt, mutta isompaa mieli halajaa...
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Kasvuvauhti riippuu paljolti ruokinnasta ja muusta hoidosta. Seura-altaassa jossa piilottelevat isommiltaan kasvu ei välttämättä kovin nopeaa ole.

Toisaalta kannattaa myös miettiä kuinka monta omaa kasvattia kannattaa altaassaan pitää, nehän tulevat sitten jatkossa lisääntymään omien vanhempiensa ja sisarustensa kanssa.
MatamiMimmi
Starting Member
Starting Member

Enpäs tuollaista tullut edes ajateltua.. hmmm... Mutta totta on... No, katsotaan mitä tulee ja mitä jää henkiin. Voihan olla et kaikki kuolevat joka tapauksessa.

Voi maalaisjärki, kun se tahtoo välillä hukassa olla :cry:
30 litrasta se lähti, n.90 litraisessa pysyi tovin, 180 komeilee nyt, mutta isompaa mieli halajaa...
kalatus
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kalatus »

Itelläni on liikaa noita miljoonakaloja ja meinaan luopua niistä.
63l ja 300litranen akva;)
se on 2v saavutus;=)
Menkää mun profiiliin ja kattokaa kuva mun mieles paras kala on:MUSTAPLEKO!
helzy
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helzy »

Mä olen kanssa noista milliksistä pikkuhiljaa luopumassa, mutta mulla on niin hienoja uroksia, että ne aion säilyttää. Jos on pelkkiä uroksia, niin ne ei tappele naaraista, ainakaan mulla. Ovat muuten komean värisiä! Milliksissä on just se hauska puoli, et niistä uroksista ainakin tulee useasti mitä jännemmän värisiä. Onnea uudelle harrastukselle! Voit myös koittaa laittaa akvaarioosi jonkun luolan tms. Esimerkiksi kookospähkinästä tai saviruukusta. Sitten siihen läheisyyteen kasveja, niin siinä olisi oiva piilopaikka poikasille.
~200 litraa tetroja, kaksi Shetlantilaista "lammas"koiraa ja Belgianpaimenkoira Malinois. :)
http://sinisetotukset.blogspot.com/
MatamiMimmi
Starting Member
Starting Member

Poikasaltaan laitoin, ja niitä poikasia olikin sitten 7 :D

UUsi akvaario on hyvällä mallilla, kalat on jo saatu siirrettyä ja vesiarvot pysyneet nyt hienosti aisoissa. aivan parina päivänä nitriitti nousi, mut nyt ollu jo hyvä.

Nyt akvaariossa asustaa kolme täplämonnista "pohjaa huoltamassa", kolme Perun imumonnia huolehtimassa kivistä kannoista sun muista pinnoista, millisukko ainoana alkuperäisestä kokoonpanosta, sekä 7 vauvamillistä. Uusimpina piti hötkyn hankkia punaisia koralliplatyja... niitä vain kolme, kun tahdoin sekalaisen seurakunnan, ja tyttöjä ei liikkeessä ollut kuin 2.. Mutta kun joskus saavat kyseisiä lisää, niin laitan sit viel muutaman jotta on kunnon parvi...

Voihan se olla että tää matami pian hukkuu kaloihinsa :roll:

Mut se on sitten sen ajan murhe... :mrgreen:
VeTa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja VeTa »

Meillekkin tuli juuri miljoonakalan poikasia. Noin 80 kappaletta tai enemmän, mutta naaraitakin oli kaksi :D
LEHTIKALAPARISKUNTA ostetaan/otetaan vastaan!
Nuuskapoju
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Nuuskapoju »

VeTa kirjoitti:Meillekkin tuli juuri miljoonakalan poikasia. Noin 80 kappaletta tai enemmän, mutta naaraitakin oli kaksi :D
Onneksi olkoon. Nyt sinulla on vain yksi ongelma: miten pääset niistä kaikista eroon.
Älä ota sitä vakavasti
MatamiMimmi
Starting Member
Starting Member

VeTa kirjoitti:Meillekkin tuli juuri miljoonakalan poikasia. Noin 80 kappaletta tai enemmän, mutta naaraitakin oli kaksi :D
8O
Voi herra mun jee..... ja minä olin iloinen sietsemästä.. tai ehkäpä juuri niin, onnellinen kun vain seitsemän :mrgreen:
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Laskitko ihan varmasti oikein? ;)
Fishy fella.
Moby Dick
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Moby Dick »

Nuuskapoju kirjoitti:Onneksi olkoon. Nyt sinulla on vain yksi ongelma: miten pääset niistä kaikista eroon.
Minulla olisi yksi tapa, mutta en uskalla kertoa tarkemmin, ainakaan tällä foorumilla. [;)]
salla_ketola
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salla_ketola »

Mulla on kanssa sama ongelma. Ihania pikku vauvoja on nyt joku parikymmentä kappaletta, enkä tosissaan voi pitää kaikkia. Pitäisi jonnekkin saada, mutta kun olen joskus ostopaikasta kysynyt, ottavatko he vauvoja vastaan ovat aina sanoneet etteivät ota. Luotan nyt siihen että toinen kauppa ottaisi ne, pitää joku päivä soittaa... Muuten olen todella lirissä, sillä jos ne tänne jäisivät olisi sisäsiittoisuus riski suuri...

Olenko luulosairas vai onko miljoonakala naaraan keskimääräis koko kasvanut 8O? Itsestäni tuntuu että nykyiset naaraan ovat ihan muskeleita takavuosien miliksiin. Samoin kotiseutuni uroksista suurinosa on nykyään ns."käärmenahkaisia" eli on sellainen kuvio kautta kehon. Ennen tämä oli jonkinsortin harvinaisuus täällä päin (?) hassua :D
pieni ja isompi akvaario
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pieni ja isompi akvaario »

Anteeksi kun tungen tähän keskusteluun, mutta mitä miljoonakallle tapahtuu, jos niistä tulee sisäsiittoisia? Siis voiko olla ihan terve kala kuitenkin?

Mun akvaarioni millikset taitavat olla niitä sisäsiittoisia milliksiä, kun ei ole edellinen omistaja voinut poistaa poikasia altaastaan kun kukaan ei ole huolinut ja toista akvaarioatakaan ei ole. Nyt sitten lahjoitti mulle niitä ( sekä uroksia että naaraita, tietysti )12 kpl "aloituspakettiin" kun akvaarioharrastukseni aloitin :mrgreen:
Ja nythän niitä pikku poikasia on reilun kuukauden sisällä tullut lisää jo n 10 kpl :?
Siirsin selvät urokset toiseen akvaarioon pari viikkoa sitten :|

Ai niin, minkä ikäisistä poikasista jo tietää, kumpaa sukupuolta ne ovat ja minkä ikäisenä uroksille tulee se pyrstön väri näkyviin? tarkoitan siis tuleeko se väri ennen vai jälkeen sitä ikää, kun se voi saattaa naaraan siunattuun tilaan :mrgreen:
Voinko tunnistaa uroksen mitenkään ennen sukukypsää ikää?
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

pieni ja isompi akvaario kirjoitti:Anteeksi kun tungen tähän keskusteluun, mutta mitä miljoonakallle tapahtuu, jos niistä tulee sisäsiittoisia? Siis voiko olla ihan terve kala kuitenkin?
Voivat, luultavasti ovat vain pienempiä. Periytyvät sairaudet "kasaantuvat" kuitenkin sukusiitoksen myötä, ja mm. poikasten kuolleisuus voi nousta. Poikasissa voi myös olla epämuodostumia. Voisit vaikka viedä osan milleistäsi eläinkauppaan ja hankkia jostain "uutta verta", tai sitten jos tilaa riittää niin ostaa suoraan vaikka muutamasta eri kaupasta kaloja.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
pieni ja isompi akvaario
Junior Member
Junior Member

Hienoa, kiitos Adrianna.
Voisin ostaakin yhden tai kaksikin uutta uroskalaa, ovat todella kauniita kaloja vaikka paha kyllä näkyvät lisääntyvän ihan missä ympäristössä tahansa :roll:
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

pieni ja isompi akvaario kirjoitti:ovat todella kauniita kaloja vaikka paha kyllä näkyvät lisääntyvän ihan missä ympäristössä tahansa :roll:
Nilliti nilliti, kala-mies on koiras :mrgreen: . Jos lisääntyminen haittaa niin mikset lahjoita naaraita pois ja ota pelkkä poikaporukkaa? Tarpeeksi tilaa niin eivät tappele, ovat komeita katsella ja ei tarvitse huolestia miljoonan poikasen majoittamisesta [;)] .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
pieni ja isompi akvaario
Junior Member
Junior Member

Tänne ei sitten enää ole kirjoiteltukaan :(

MatamiMimmi, mitä teidän milliksille kuuluu nyt ? Montako jo on :mrgreen:

Mun altaaseen putkahtelee yhä poikasia muutama kerrallaan lisää, vaikka kohta kuukauden ajan ovat selvästi erottuvat koiraspoikaset olleet siirrettynä eri altaaseen aikuisten koiraiden kanssa. Eli varastoja näyttää riittävän 8O

Minä päädyin ostamaan toisen ( kolmannen siis ) pienehkön akvaarion miljoonakalasilleni
ja tuon pienimmän taidan vihkiä jossakin vaiheessa sille Taistokalalle :mrgreen:

Täytyy nyt vain malttaa odottaa nuo pakkaset pois, että saan haettua altaan, jossa tulee mukana asukkaat, enkä viitsi palelluttaa koko asujaimistoa [;)]

Sormet syyhyää kovin, en tiedä uuden altaan litramäärää vielä, mutta eiköhän sekin aikanaan selvinne. Onneksi ei tarvitse sitä kypsytellä, kun allas tulee tuosta ihan kivenheiton päästä 8-)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”