Putkiston tarvikkeet ja muuta hankintaa
Valvoja: Moderaattorit
Putkiston tarvikkeet ja muuta hankintaa
Elikkä tälläistä asiaa, että mistä kannattaa hankkia noi hanat ja mutka palat sekä läpiviennit putkiston rakentamiseen? Putkea varmaan saa ihan etolasta ja viemärin liikkeistä. Sitten mistä kannattaa tilata kokolasinen akvaario mitoiltaan 160*60*60 mielellään sellainen jossa on kirkas etulasi eikä normaali vihreä sävyinen lasi. Myös hyvä olisi, että altaaseen saisi valmiina kaikki reiät ylivuotoja ajatellen. Muista laitteista olen jo vähän kysellytkin ja niistä sit laittelen kuvia ja kyselen neuvoja kun homma rupeaa jossain vaiheessa eteneen.
Fluorotechiin kannattaa muuten soittaa etukäteen ja mahdollisesti tehdä tilauskin etukäteen. Itse kävin siellä toissapäivänä ja puljusta ei löytynyt yhtään myyjää. Toimiston rouva ihmetteli, että onko kyseessä jokin myöhästynyt aprillipila, kun olin kuulemma jo toinen asiakas päivän sisään, joka käveli ovesta sisään ilman ennakkotilausta.
Eli yritys tekee pääasiassa putkitöitä tilauksesta ja suurille yrityksille. Vähittäiskaupan puoli on vähän niin ja näin. Hyvät valikoimat sieltä kyllä löytyy ja itsekin sain hakemani tarpeet, kun jokin sijaistyöntekijä tuli ne minulle hyllystä noutamaan. Laskua ei jaksanut kirjoittaa, joten antoi muutaman putkenpätkän ja läpiviennin "näytekappaleina"
Huonommalla tuurilla olisin jäänyt ilman tarpeita, joten suosittelen ottamaan yhteyttä etukäteen.
Eli yritys tekee pääasiassa putkitöitä tilauksesta ja suurille yrityksille. Vähittäiskaupan puoli on vähän niin ja näin. Hyvät valikoimat sieltä kyllä löytyy ja itsekin sain hakemani tarpeet, kun jokin sijaistyöntekijä tuli ne minulle hyllystä noutamaan. Laskua ei jaksanut kirjoittaa, joten antoi muutaman putkenpätkän ja läpiviennin "näytekappaleina"
Huonommalla tuurilla olisin jäänyt ilman tarpeita, joten suosittelen ottamaan yhteyttä etukäteen.
Ja jos Flurotecissä käy, kannattaa kaikki PVC osat poimia samalla kertaa. Alle 100€ ostosta menee pienlaskutuslisä 10€ vaikka maksaa käteisellä paikan päällä. Palvelevat etupäässä putkiliikkeitä, joten akvaristit ovat poikkeuksellinen asiakasryhmä. Yksittäiset osat kannattanee siis hakea teollisuus Etolasta, pääkaupunkiseudulla vaikkapa Hertsikasta.
Mielestäni 2x250w on riittävä valo. Sinivaloja voi tosiaan olla enempi. Itselläni kaksi eikä toinen mokoma olisi pahasta. Silloin niihin voi laittaa vaikkapa paria eri sävyistä sinivaloa, jolloin toisaalta saadaan silmälle iloa ja toisaalta fluoresoivaa mutta ei niin sinistä valoa.
Tuo kaksi polttimoa toimii hyvin esim korallien ja selkärangattomien sijoittelussa. Kaikki eivät pidä suorasta valokeilasta ja voitkin sijoittaa hiekalle vähän polttimosta sivuun. Toisaalta valoahneet korallit voi nostaa kiville keilan alle.
Mielestäni 2x250w on riittävä valo. Sinivaloja voi tosiaan olla enempi. Itselläni kaksi eikä toinen mokoma olisi pahasta. Silloin niihin voi laittaa vaikkapa paria eri sävyistä sinivaloa, jolloin toisaalta saadaan silmälle iloa ja toisaalta fluoresoivaa mutta ei niin sinistä valoa.
Tuo kaksi polttimoa toimii hyvin esim korallien ja selkärangattomien sijoittelussa. Kaikki eivät pidä suorasta valokeilasta ja voitkin sijoittaa hiekalle vähän polttimosta sivuun. Toisaalta valoahneet korallit voi nostaa kiville keilan alle.
Re: Putkiston tarvikkeet ja muuta hankintaa
Pakko vain kommentoida. Sulla on ihan samanlainen projekti aluillaan kuin meilläkin ja vielä Hämeenlinnassa... Me suunnitellaan kanssa ihan samankokoista akvaariota,mutta ei olla vielä ihan noin pitkällä.
Tsemppiä vain sinne suunnitteluun!!!
Tsemppiä vain sinne suunnitteluun!!!