"Kainuun akvaarioseura" osa 2
Valvoja: Moderaattorit
Höntille laitan tässä linkin lehtikalastani, josta oli eilen puhetta. Kuvasta näkyy vähäsen myös lehtareiden kokoero. Luonnonmuotoisen värinen on normaalia lehtikalan kokoluokkaa. Hanbuktulle myös terveisiä Maksi-lehtikseltä!
http://img.photobucket.com/albums/v303/ ... tarit1.jpg
Harmi kun amh ei taaskaan päässyt. Kovasti odoteltiin
Tapaamisen lopuksi kävimme eläintarvikkeessa, jossa sorruin nuoliaisparveen ja kahteen noitamonniin. Nuoliaiset oli myyntinimikkeeltään harlekiinejä, mutta tutkittuani kalasia kotosalla arvelen niiden kuitenkin olevan touhuhuoliaisia. Vertailkaapa näiden kahden kuvia netissä! Kumpia ne mielestänne ovat? Touhutkin ovat kyllä ihania, jäävät vielä pienemmiksi kuin harlekiinit.
http://img.photobucket.com/albums/v303/ ... tarit1.jpg
Harmi kun amh ei taaskaan päässyt. Kovasti odoteltiin

Kyllähän tuo on nätti. Mutta siltikin (näköjään) pidän enemmän luonnonmuodostaMinni kirjoitti:Höntille laitan tässä linkin lehtikalastani, josta oli eilen puhetta. Kuvasta näkyy vähäsen myös lehtareiden kokoero. Luonnonmuotoisen värinen on normaalia lehtikalan kokoluokkaa.

Minni: Minulle myytiin tietääkseni touhunuoliainen kissanuoliaisena ja tämän kuvan keskimmäisen nuoliaisen mukaan se olisi harlekiininuoliainen
http://www.akvaariolaakso.fi/catalog/im ... li%202.JPG
Miltä sinun nuoliaisesi näyttävät? Minun touhuni seurailee kokoajan isointa piikkisilmääni ja lepäilee sen kanssa. Luuleekohan toiseksi touhuksi

Miltä sinun nuoliaisesi näyttävät? Minun touhuni seurailee kokoajan isointa piikkisilmääni ja lepäilee sen kanssa. Luuleekohan toiseksi touhuksi

Hankala kyllä noista nuolisisista sanoa. Värierot ja -muutokset voivat ehkä johtua myös stressistä ja nuoliaisten nuoresta iästä. Aluksi väritys oli selkeää pystyraitaa, nyt kylkeen on tullut vaakaviivaa eli harlekiiniä enemmän alkavat muistuttaa. Mutta eivät muistuta kuitenkaan tuota Jellun linkittämää kuvaa, noilla ei ole noita "laikkuja" mustilla alueilla. En tiedä... Kivoja kuitenkin ovat ja jännä naksutus kuuluu syödessä.
Nostellaanpa tätä meidänkin juttua..
Onnea Jellulle, sulla on tainnut olla synttärit
Minun akvaariokuulumisia: toissa viikolla ostamani lippukirjoahvenet ovat kuteneet ja nyt niillä on pieniä poikasia. Lippukirjot asustavat 128:ssa 10 mustaneonin kanssa. Mulla olisi jonkun verran (10 parvi) ylimääräisiä mustaneoneja, ovat kuteneet ja nyt niitä on liikaa tuohon altaaseen. Jos Hönttiä tai Hanbuktua kiinnostaa, ottakaa yhteyttä. Hinnaksi olen ajatellut 1,-/kpl.
Poikasaltaassa elelee edelleen yksinäinen punapääbarbin poikanen. Sellainen kaksisenttinen alkaa olla. Kun vielä vähän kasvaa, olisi kiva jos Höntti voisit adoptoida sen
Täplämonnisen poikasia selvisi valitettavasti vain kolme kipaletta. Suodatin jotenkin kuumensi veden reilusti 30 asteiseksi ja pienet poikaset ei sitä kestäneet.
Minzkulta ostamani kuparimonnisen poikaset ovat tosi virkeitä ja vikkeliä kavereita. Kirmailevat pitkin ja poikin akvaariota. Kivaa seurattavaa.
Kasvipuolella isoimpaan altaaseen on jostain syystä iskenyt melalehtirutto eli melalehdet ovat alkaneet sulamaan. Toivottavasti ne tuosta lähtevät kun annan juurakoiden olla paikoillaan. Onko kellään kokemusta tästä "vitsauksesta"?
Miten olisi, tavattaisko ennen joulua ns. pikkujoulun merkeissä?
Onnea Jellulle, sulla on tainnut olla synttärit

Minun akvaariokuulumisia: toissa viikolla ostamani lippukirjoahvenet ovat kuteneet ja nyt niillä on pieniä poikasia. Lippukirjot asustavat 128:ssa 10 mustaneonin kanssa. Mulla olisi jonkun verran (10 parvi) ylimääräisiä mustaneoneja, ovat kuteneet ja nyt niitä on liikaa tuohon altaaseen. Jos Hönttiä tai Hanbuktua kiinnostaa, ottakaa yhteyttä. Hinnaksi olen ajatellut 1,-/kpl.
Poikasaltaassa elelee edelleen yksinäinen punapääbarbin poikanen. Sellainen kaksisenttinen alkaa olla. Kun vielä vähän kasvaa, olisi kiva jos Höntti voisit adoptoida sen

Minzkulta ostamani kuparimonnisen poikaset ovat tosi virkeitä ja vikkeliä kavereita. Kirmailevat pitkin ja poikin akvaariota. Kivaa seurattavaa.
Kasvipuolella isoimpaan altaaseen on jostain syystä iskenyt melalehtirutto eli melalehdet ovat alkaneet sulamaan. Toivottavasti ne tuosta lähtevät kun annan juurakoiden olla paikoillaan. Onko kellään kokemusta tästä "vitsauksesta"?
Miten olisi, tavattaisko ennen joulua ns. pikkujoulun merkeissä?
Minulla on kokemusta tuosta melalehtiruosta. Jo kahteen otteeseen. Eikä melalehdet ilmeisesti tuossa isommassa altaassa kummemmin viihdy kun niin hitaasti palaavat tuosta rutosta.
Minullakin todella iloinen perhetapahtuma altaassa. Ostin taas hunisukolle uuden vaimon ja nyt minulla mätiä 10 litraisessa laatikosssa. Toivottavasti selviävät. Olen aivan onnesta soikeana. Vihdoinkin kutivat.
Mustaneonit kelpaisivat minulle mutta en ole varma onko tilaa. Kysyn muilta aw:läisiltä tuolla lakeet palstalla. Äiti on jopa luvannut että saan ottaa isomman altaan jos vaihdan nuo pienet siihen. Eli jotain 250 litraista tavoittelen. Jos teillä tietoa niin ilmoitelkaa.
Punapääbarbi on ehdottomasti tervetullut meille. Yksi naaras on minulla sairastunut, mutta näyttää jo vähän tervehtyneeltä.(En ole lääkinnyt sitä.) Mutta saattaa se sittenkin kuolla
Harmi kun niin sisukas naaras, parantunut jo kaksi kertaa taudista lääkitsemällä Onko minnin kala naaras vai uros? Onnistuuko sen tuonti jo huomenna? . Olisin kotona kolmen jälkeen.
Ja onko minnilla niitä artemian lepomunia?
Minullakin todella iloinen perhetapahtuma altaassa. Ostin taas hunisukolle uuden vaimon ja nyt minulla mätiä 10 litraisessa laatikosssa. Toivottavasti selviävät. Olen aivan onnesta soikeana. Vihdoinkin kutivat.
Mustaneonit kelpaisivat minulle mutta en ole varma onko tilaa. Kysyn muilta aw:läisiltä tuolla lakeet palstalla. Äiti on jopa luvannut että saan ottaa isomman altaan jos vaihdan nuo pienet siihen. Eli jotain 250 litraista tavoittelen. Jos teillä tietoa niin ilmoitelkaa.
Punapääbarbi on ehdottomasti tervetullut meille. Yksi naaras on minulla sairastunut, mutta näyttää jo vähän tervehtyneeltä.(En ole lääkinnyt sitä.) Mutta saattaa se sittenkin kuolla

Ja onko minnilla niitä artemian lepomunia?
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=60016
Tuolla keskustelu mustaneontetroista minun altaaseen. Ja jos Minnille vain kelpaa niin voin ottaa ne. Jo vaikka huomenna jos pystyt ne kolmen jälkeen tuomaan.
Tuolla keskustelu mustaneontetroista minun altaaseen. Ja jos Minnille vain kelpaa niin voin ottaa ne. Jo vaikka huomenna jos pystyt ne kolmen jälkeen tuomaan.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
no moi!
menköön vaan mustaneonit höntille, jos minä en kerran saa niiden suhteen mitään aikaseksi! Kun pitäis saada vietyä nuo keltabarbit sinne eläintarvikkeeseen, ennen kuin voisin ottaa niitä. jospa ne kutisivat lisää.
Täällä ollaan sairaslomalla. Ääretön [sensuroitu], kun ei voi mitään tehdä. Ajoin wolkkarilla mehtään 15.11, ja siitä asti kaula paskajäykkänä, vaikkei muuten mitään sattunutkaan. vasta 7.12 sais mennä töihin.. huokaus. kovasti koetan lihasjännitystä laukovia kolmiolääkkeitä napostella, mut tokkurassa vaan oon, mut pää ei silti käänny.
Kävin muka Kaksilla tietokonetomografiassa, kun epäilivät jotain kaularanka vammaa, mut ei mulla semmosta olekaan.
Mulle tuli postissa joku viikko sitten vallisneriaa, eikä se ole vielä kuollut! Varsinaista kasvuryntäystä ei kylläkään näy, mutta pääasia että en heti menettänyt sitä.
tavataan vaan ennen joulua! nyt toistaseksi tämä autoilu vähän hankalaa, kun ei voi oikeen kattoa kun eteenpäin, ja joku voi joskus tulla myös sieltä sivulta..
Kuulumisiin!
menköön vaan mustaneonit höntille, jos minä en kerran saa niiden suhteen mitään aikaseksi! Kun pitäis saada vietyä nuo keltabarbit sinne eläintarvikkeeseen, ennen kuin voisin ottaa niitä. jospa ne kutisivat lisää.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Täällä ollaan sairaslomalla. Ääretön [sensuroitu], kun ei voi mitään tehdä. Ajoin wolkkarilla mehtään 15.11, ja siitä asti kaula paskajäykkänä, vaikkei muuten mitään sattunutkaan. vasta 7.12 sais mennä töihin.. huokaus. kovasti koetan lihasjännitystä laukovia kolmiolääkkeitä napostella, mut tokkurassa vaan oon, mut pää ei silti käänny.

Mulle tuli postissa joku viikko sitten vallisneriaa, eikä se ole vielä kuollut! Varsinaista kasvuryntäystä ei kylläkään näy, mutta pääasia että en heti menettänyt sitä.
tavataan vaan ennen joulua! nyt toistaseksi tämä autoilu vähän hankalaa, kun ei voi oikeen kattoa kun eteenpäin, ja joku voi joskus tulla myös sieltä sivulta..
Kuulumisiin!
Mulle tuli taas pakottava tarve tilata Saksasta. Mattosuodattimeni jotenkin "lyyhistyi" kasaan, varmaan epätasaisen virtauksen ja huonon alkuperäissuunnittelun takia. Pakko siis tilata mattoa Saksasta. Kattelin kotimaisia verkkokauppoja ja esim. Viherkalassa matto maksaisi 40,-
Eli kannattaa tilata Saksasta ja maksaa postikulut päälle
Mutta jos joku tarttee jotakin, samaan kimppaan pääsee. Ilmoittele vain mahdollisimman pian oletko tilaamassa. Aquaristikshop olisi kohteena.
Mitenkäs tapaaminen ennen joulua? Ma-ilta?

Mitenkäs tapaaminen ennen joulua? Ma-ilta?
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Minni: voisinhan mä tilata, jos tietäis että mitä 
Meillä kuti taas kuparit, ja mietin että jos hankkisi sellaisen pienen ja halvan "suodattimen" jonka voisi laittaa siihen "poikasaltaseen" (muovilaatikko). Se ilmapumppu ei taida riittää ja se suodatin voisi auttaa, että ei tarvitsisi vaihtaa vettä ihan joka päivä.. Olisikos tuollaisia siellä saksassa? Tai yksi vaihtoehto voisi olla se ilmapumppuun laitettava "patruuna". Onko se Suomessa kalliimpi kun Saksassa?

Meillä kuti taas kuparit, ja mietin että jos hankkisi sellaisen pienen ja halvan "suodattimen" jonka voisi laittaa siihen "poikasaltaseen" (muovilaatikko). Se ilmapumppu ei taida riittää ja se suodatin voisi auttaa, että ei tarvitsisi vaihtaa vettä ihan joka päivä.. Olisikos tuollaisia siellä saksassa? Tai yksi vaihtoehto voisi olla se ilmapumppuun laitettava "patruuna". Onko se Suomessa kalliimpi kun Saksassa?
Minulla on muuten vähän mattosuodatinta ja se joutaisi jos sinulla on kiire. Mutta jossakin vaiheessa tarvitsisin sitä itekkin ja tuo ei taija riittää sinulle. Semmonen paksun L:llän muotoinen pala siitä puoli metriä kanttiinsa olevasta palasta
Mustaneonit ovat kotiutuneet jo jotenkuten. Värit ovat ainakin palautuneet mutta ovat melko arkoja.
Sori hanbuktu että veín nuo mustaneonit sun kuonon eestä. Ja paranehan pian.
Olisi kiva saada siihen joulutapaamiseen jotain erilaista tai jokin aihe. Mulle taas passaa melko moni päivä.
Mustaneonit ovat kotiutuneet jo jotenkuten. Värit ovat ainakin palautuneet mutta ovat melko arkoja.
Sori hanbuktu että veín nuo mustaneonit sun kuonon eestä. Ja paranehan pian.
Olisi kiva saada siihen joulutapaamiseen jotain erilaista tai jokin aihe. Mulle taas passaa melko moni päivä.
Saksan paketti on tullut ja huomenna käyn hakemassa sen. Ilmoitelkaa miten haluatte tavaranne. Joulupäivänä ajan Kajaanin läpi, mutta seuraavaa kertaa en osaa sanoa milloin olen siellä, ensi viikolla joku ilta ehkäpä.
Mitäs mieltä Höntti on jos toimittaisin teidän sieltä päin olevien tavarat teille ja sinä jakaisit niitä eteenpäin?
Hyvät joulun odotukset koko sakille!
Mitäs mieltä Höntti on jos toimittaisin teidän sieltä päin olevien tavarat teille ja sinä jakaisit niitä eteenpäin?
Hyvät joulun odotukset koko sakille!
Voin mää ottaa niitä tavaroita meille ja täältä jaan mutta sitten en hirve'sti täältä pysty kustaa pitemmällä, korkeintaan kaupunkiin.
Minni: Voisit joulupäivänä tuoda ohiajaessasi ainakin artemiat, koska niitä tarivttaisiin kipeästi. Hunikset muuten kuolevat nälkään, kun saan jotenkin ihmeessa aina tapettua artemiat.
Minni: Voisit joulupäivänä tuoda ohiajaessasi ainakin artemiat, koska niitä tarivttaisiin kipeästi. Hunikset muuten kuolevat nälkään, kun saan jotenkin ihmeessa aina tapettua artemiat.