Tarvitseeko altaaseen hapetusta (ilmapumppu), ennen kuin poikaset ovat syntyneet? Ennen monnit ovat kuteneet oikeisiin kasveihin, mutta nyt (minun onneksi) kutivat muovikasveihin. Pääsee palljon helpommalla, kun ei tarvitse käydä läpi joka ainioaa lehteä yksi kerrallaan
Hapetusta kudulle?
Valvoja: Moderaattorit
Hapetusta kudulle?
Leopardimonniset kutivat eilen akvaarion muovikasveihin, jotka otin erilliseen muovialtaaseen turvaan ahneilta miekkapyrstöiltä
Tarvitseeko altaaseen hapetusta (ilmapumppu), ennen kuin poikaset ovat syntyneet? Ennen monnit ovat kuteneet oikeisiin kasveihin, mutta nyt (minun onneksi) kutivat muovikasveihin. Pääsee palljon helpommalla, kun ei tarvitse käydä läpi joka ainioaa lehteä yksi kerrallaan
75l, 98l, 100l seura-akvaariot
Itse olen kasvattanut monnisia niin, että olen ottanut kudun (hedelmöittyneet mätimunat) erilliseen astiaan ja lisännyt ripauksen (teelusikan varrenpään verran) metyleenisineä n. 3-5l (isooo lasi purkki) vettä. Tämän jälkeen kunnon "hapetus" purkkin ja odottelemaan... melkein kaikki munat ovat kuoriutuneet... hävikki tuolla metyleenisinellä ja "hapetuksella" on aika pieni... ai niin metyleenisineä saa ihan apteekista...edullisesti (muutama g riittää tosi pitkään)... Kuoriutumisen jälkeen olen siirtänyt poikaset 40l akvaarioon (lasipurnukan vesien kera) , jossa on ollut pohjalla hieno hiekka ja 5l tuoretta vettä (vettä tulee n. 1/4 osa akvaarion pinta-alasta) vettä olen lisännyt n. 1-2l /vrk. Suodatuksesta on huolehtinut ilmalla toimiva suodatin (sellainen vanhanaikainen..) joka on kytketty toimimaan n. 1 viikon kuluttua poikasten tulosta.
-Pete-
-Pete-