Hyviä kalakirjoja?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
baloora
Junior Member
Junior Member

Hyviä kalakirjoja?

Viesti Kirjoittaja baloora »

Monnipuolella oli mainittu monniatlas. Mitä kaikkia näitä hyviä akvaariokirjoja on, joissa olisi kuvia lajeista ja tietoa niiden hoidosta?

Tarkoituksena olisi hankkia jokunen kirja, josta sitten voisi itse tunnistaa lajeja, jos niitä ei muuten tiedä.

Ja kaikkiin kaloihin liittyvät kirjat siis kelpaa, eli tuo monniatlas nyt oli vaan yksi esimerkki. Ja mielellään jos saisi vielä jonkin nettiosoitteen mistä niitä voi tilata, niin olisin kiitollinen
Nono
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nono »

Olemme itse tilanneet Amazonilta joitakin ulkolaisia kirjoja, kuten Aquarium Atlas, joka on kattava kirja maailman akvaariokaloista. Tosin siinä on vain ylimalkainen selostus olosuhteista, joihin ko.laji sopii.
Bookplussalla on myös hyvä valikoima ja selaamalla sivuja löytyy varmaan se sopivin opus. Tiettyjen lajien erikoiskirjat antavat mielestäni parhaimmat tiedot, mutta ovat usiein melko hintavia.
cosmo21
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja cosmo21 »

Nykyään tää netti taitaa korvata aika pitkälle kirjat. Kirjojen tiedot vanhentuvat, mutta netistä löytää ajantasalla olevaa tietoa, kun vaan tietää, mistä etsii. [;)]
92 litrainen akva ja ihana mies
Vedetto
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vedetto »

cosmo21 kirjoitti:Nykyään tää netti taitaa korvata aika pitkälle kirjat. Kirjojen tiedot vanhentuvat, mutta netistä löytää ajantasalla olevaa tietoa, kun vaan tietää, mistä etsii. [;)]
Samaa mieltä.. kannattaa katsoa kirjan valmistuspäivä.. yhdessäkin luki että tulipyrstö käy 80 litraiseen ja mun kaveri uskoi! eh eh eh.. nyt "Dragon" ui altaassa ja partamonnikin hyökkää snekimppuun... Ja huomatkaa akvaario on 80 litraa.. Mä oon vaan et "Ei juma.." siis sen äiti on sitämieltä että nettii ei kannata uskoo.. Outo tyyppi...
Terveisin: Vedetto
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”