14v. kala?
Valvoja: Moderaattorit
14v. kala?
14-vuotias albiino sulomonninen, onko kellään muulla elänyt niin kauan... pidempään?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
^Pistänpä paremmaksi.
Meillä eli vaaleanpunainen pusukala reilut 20 vuotta. Sekin raasu vietti ensimmäiset vuotensa reilu satalitraisessa, mutta isompaan päästyään kasvoi komeaksi ja isoksi.
Kala muutti monta kertaa mukanani, eikä juurikaan sairastellut (yksi pilkkutauti). Se kuoli syntymäpäivänäni (kiva lahja
), se vain ui kasvitiheikköön ja kuoli sinne. Ankea paikka, parissakymmenessä vuodessa kalaan kummasti kiintyy.

Meillä eli vaaleanpunainen pusukala reilut 20 vuotta. Sekin raasu vietti ensimmäiset vuotensa reilu satalitraisessa, mutta isompaan päästyään kasvoi komeaksi ja isoksi.
Kala muutti monta kertaa mukanani, eikä juurikaan sairastellut (yksi pilkkutauti). Se kuoli syntymäpäivänäni (kiva lahja

Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
-
- Junior Member
-
- Starting Member
-
- Starting Member
-
- Member
- Viesti:
Nyyh! En ole nähnyt Arvo Ylppöä enää pariin kuukauteen... Liekö kuollut ja "kuopannut" piikkisilmämäisesti itsensä jonnekin. Nyyh. No sen iäksi olen määrittänyt sellaiset 20 vuotta. Edellisellä omistajalla se eli 15 vuotta ja minulla viimeiset viisi.
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
"Kakaroitahan" nuo ovat olleet, kuparimonniset elävät tuon iän tuplastikkintindis81 kirjoitti:Vanhemmillani oli kuparimonnisia, jotka he ostivat 90-luvun alussa...Monniset elelivät sinnikkäästi aina 90-luvun loppuun asti.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Meidän Jormallekin tuli ikää todistetusti vähintään 18 vuotta+2-3 vuotta ehkä lisääkin. Ostopaikka on tiedossa ja aika jolloin liike siitä muutti muualle, itse ostoajankohta taas ei. Tuosta päätellen ikää Jormalla oli kuollessaan vähintään se 18 vuotta.helunia kirjoitti:Nyyh! En ole nähnyt Arvo Ylppöä enää pariin kuukauteen... Liekö kuollut ja "kuopannut" piikkisilmämäisesti itsensä jonnekin. Nyyh. No sen iäksi olen määrittänyt sellaiset 20 vuotta. Edellisellä omistajalla se eli 15 vuotta ja minulla viimeiset viisi.
-
- Starting Member
Itselläni tällä hetkellä vanhimmat kalat ovat noin 3-4 vuotiaita, mutta eräällä ystävlläni on partamonni, jonka hän sanoo ostaneensa 18 vuotta sitten. Siitä en sitten tiedä, että pitääkö se paikkansa, mutta ainakin hänellä oli kyseinen kala jo kun tutustuimme 10 vuotta sitten ja silloin se oli jo täysikokoinen.
-
- Junior Member
Piikkisilmäni Häkän ostin syksyllä 1993, voi vielä mainiosti vaikka kaverit ovatkin vaihtuneet.
Kaks leväbarbia tuli alkuvuonna 1994 akvaarion mukana, ja olivat jo isoja. eli 11,5vuotta ne mulla olivat. Vein levikset viime viikolla akvaarioliikkeeseen isompaan altaaseen eläkepäiviä viettämään
Häkästä en aio luopua, toivottavasti elää vielä pitkään.
Kaks leväbarbia tuli alkuvuonna 1994 akvaarion mukana, ja olivat jo isoja. eli 11,5vuotta ne mulla olivat. Vein levikset viime viikolla akvaarioliikkeeseen isompaan altaaseen eläkepäiviä viettämään

Häkästä en aio luopua, toivottavasti elää vielä pitkään.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Meillä taistelukaloissa on ollut 5 - 6-vuotiaita tyttöjä. Edelleen minulla on vuonna 1990 ostetut guineanripsimonnit.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).