Takokaa järkeä aloittelijan kaaliin, please! Vastahan mulla on toinen valmiina ollut kuukauden ja kalojakin vielä vähän.
Valvoja: Moderaattorit
Kaadoinpa tässä eräänä päivänä lattian pesuvesi-ämpärin. n. 5-litraa vettä. Se levis ja sitä oli joka puolella. Sen kuivaamiseen käytin 2 isoa pyyhettä. Siinäpä tuli mieleen, että mitä, jos joku kaunis päivä onkin 250 litraa vettä lattiallaVesiEläin kirjoitti: 100-litraa vettä, omalla lattialla, on aika ikävää.
Eikai yksi akva lisää tee pahaa? Laita vaikka kasvi- tai karanteeniakvaksi, jos ei muuta...Kurnan keinoemo kirjoitti:Haloo, en minä nyt noin vihreä oleTestaan toki vedenpitävyyden ja tarpeen vaatiessa vaihdan silikoonit. Suodatin/metkin voivat tarvita varaosia... Mitä siis tehdä, laitanko omaankäyttöön vai myynkö heti pois?
Samma här. Tosin olin vaihtamassa akvaan vettä ja hulautin lähes 9 litraa vettä lattialle. Sitä vettä tuntui riittävän loputtomiin. Isoista froteepyyhkeistä oli iso apu. Moppiparalla yksinään olisi ollut kova työ moisen vesimäärän imemisessä.Tiuhti kirjoitti:Kaadoinpa tässä eräänä päivänä lattian pesuvesi-ämpärin. n. 5-litraa vettä. Se levis ja sitä oli joka puolella. Sen kuivaamiseen käytin 2 isoa pyyhettä. Siinäpä tuli mieleen, että mitä, jos joku kaunis päivä onkin 250 litraa vettä lattiallaVesiEläin kirjoitti: 100-litraa vettä, omalla lattialla, on aika ikävää.
Juu ja tarkkana sitten näiden kanssa. Ei korvaa mitään edellisistä, jollei kyseessä ole yllättävä tapahtuma. no mpärin kaatumiset ja lasien rikkoutumiset siirrossa varmasti menevät yllättävänä, mutta silikonien pettäminen ja lasien halkeaminen omia aikojaan onkin sitten jo eri juttu. Täällä nähtyjen kokemusten perusteella, ei yleensä kuitenkaan kuulu korvattaviin.Adrianna kirjoitti:Korvaa lasin hajoamisen, ämpärin kaatumisen, silikonin pettämisen, altaan rikkoutumisen siirrossa jne jne.
Asiasta soitettiin pääkallopaikkaan ja nainen luetteli minun kuullen kaikki seuraavat: Entäs jos se akvaario alkaa saumoista tihkumaan vettä? Entäs jos se siirrossa hajoaa? Tai jos lasissa on särkö ja se vuotaa? Tai pohja halkeaa?jumase kirjoitti:Juu ja tarkkana sitten näiden kanssa. Ei korvaa mitään edellisistä, jollei kyseessä ole yllättävä tapahtuma. no mpärin kaatumiset ja lasien rikkoutumiset siirrossa varmasti menevät yllättävänä, mutta silikonien pettäminen ja lasien halkeaminen omia aikojaan onkin sitten jo eri juttu. Täällä nähtyjen kokemusten perusteella, ei yleensä kuitenkaan kuulu korvattaviin.Adrianna kirjoitti:Korvaa lasin hajoamisen, ämpärin kaatumisen, silikonin pettämisen, altaan rikkoutumisen siirrossa jne jne.
Näin vähän ajattelinkin. Mitään ei ole paperilla ja vakuutuksen on luvattu korvaavan mitä tahansa. Kotivakuutus ei ikinä korvaa rakenteisiin aiheutunutta vauriota. Jos kyseessä on kerrostalo, ei se korvaa myöskään muille asukkaille tapahtuneita vaurioita. Heillä on vastuu itse vakuuttaa asuntonsa. Kotivakuutus kattaa kerrostalossa vain ja ainoastaan vakuutetun asunnon irtaimiston. Parketti luetaan irtaimistoksi. Omakotitalojen vakuutuksiin en ole perehtynyt, mutta tuo 100 vuosimaksu viittaisi kyllä kerrostaloon.Adrianna kirjoitti: Ja tarkistin myös sen että vakuutus korvaa sen tuhon mitä vesi tekee mennessään muutaman kerronksen läpi elementtitalossa. Itse akvaariosta ei ole niin mitään väliä. Sopimusta hierottiin pitkään ja rauhassa, eli pitäisi olla sitä mitä tilasin