Siinä sitä onkin miettimistä... Itse olen tuskaillut jo elokuusta asti tetraparven kanssa, joka on edelleen karanteenissa enkä tiedä tulevatko ne ikinä muuttamaan sieltä pois. Kaloja on tässä muutaman kuukauden aikana tippunut viisi, yhden lopetin jo samantien kotiutuksen yhteydessä, yksi kuoli itsekseen, yksi epäilyttävän näköinen matkasi EELA:an ja kaksi olen lopettanut nyt viimeksi kuluneen kuukauden aikana. Tubia ei tutkitussa kalassa ollut, ja nyt jäljellä olevat kalat ovat ns. "hyvännäköisiä" mutta mistä noista nyt sitten tietää
Tämänhetkisellä rahatilanteella ei myöskään lämmitä ajatus lisäkalojen tutkimisesta. Koska kalat on ostettu "käytettynä" ja niissä on selkeästi kahta eri ikäluokkaa, voihan olla että heikentymisen syyt löytyvät jo niiden iästä (kaikki heikentyneet/kuolleet ovat olleet suurimpia yksilöitä).
Toisaalta kun en ole koskaan kuullut tubiin kuolleesta monnista, niin siinä mielessä nuo jäljellä olevat voisi ehkä pitkin hampain siirtää monnialtaaseen minne ne oli tarkoituskin laittaa, mutta JOS jotain ikävää sitten sattuukin, niin enpä antaisi itselleni anteeksi, sen verran tunnearvoa noilla viiksekkäillä ja imukkailla on.
Ja toisaalta tulee surku katsoa noita tetrojakin nykyisessä asumuksessaan, 100l on kuitenkin aika nafti ruusutetroille, vaikka parvi onkin huvennut 17 pyrstöön. Hitsit niitten kanssa