Asuinkumppaneidenne yleisimmät kommentit?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Inia »

Kuulin juuri tähän asti parhaimman kommentin avokkini suusta hiukan kyllästyneen toteavaan sävyyn:

"Mun kokiksessa on limaskaa."
Turkoosi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Turkoosi »

Inia kirjoitti:Kuulin juuri tähän asti parhaimman kommentin avokkini suusta hiukan kyllästyneen toteavaan sävyyn:

"Mun kokiksessa on limaskaa."
:D Toi oli hyvä. Meillä limaskaa on löytynyt akvakamppeiden, vessanpöntön ja lavuaarin lisäksi "vain" potasta, pesukoneesta, sängystä, keittiön työtasolta (jolla on akva), käsipyyhkeistä, ... Elintarvikkeisiin päätyminen lienee vain ajan kysymys... :roll:

Lapsiperheessä auki oleva vessanovi ei ole mitään kummallista. Pienimmällä on usein sinne tulipalokiire joten lukkoon ei kannata laittaa...[/code]
Järjenkäyttö on sallittua ja joskus jopa suotavaa.
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Ei puoliso, vaan äiti tai iskä:
"Joko olet ruokkinut kalat?"
Iskä yleisimmin: "Noilla on nälkä, ne pyörii koko ajan tossa pinnassa. Mä annan vähän ruokaa.." Yleensä sitten kuulu mun ääni perään:
"Iskä, ne söi just äsken.."
Tai sitten kun pitäis joitain ostaa: "Eikös meillä jo ole sitä? Kuinka paljo se sitten maksaa?" :roll:
Siivouksesta: "Onko se nyt hyvä? Tuolla on vielä jotai höttösiä..." :mrgreen:
Yleensä nuo jotka kukkaroansa keventä akvaarion puolesta, ovat vähän turhan tarkkoja akvaarioon kuluvasta rahasta, joten ei kyllä mikään ihme jos tulee negatiivista palautetta... :roll:
pupunakisu
Starting Member
Starting Member

heh

Viesti Kirjoittaja pupunakisu »

Nyt jo tosin entinen avomieheni joka kylläkin luonani asuu kunnes oman asunnon saa hankittua...

Ei millään meinannut lämmetä kun akvan hankintaa suunnittelin. Vannotti ettei hänenn tarvii siihen mitenkään osallistua. Mielellään kuitenkin sitten kävi kaloja tiirailemassa ja välillä innostui jostain ja huikkasi minutkin jotain niiden touhuja ihmettelemään. Etenkin miekkapyrstöpoikien välienselvittelyt kiinnostivat :roll:

Pienten kotiloiden ilmestyminen alkoi häntä huolestuttamaan että kun jos niitä tulee liikaa ja mitä jos ne jotenkin loisii kaloissa ja mitä jos järvestä ottamani ja hyyyyyvin huolellisesti putsaamani hiekan mukana kuitenkin ilmestynyt ihme ötökkä on joku loinen? Ötökkä oli sellainen joka rakentaa itselleen piilokuoren ja ryömii sen kanssa. Jonnekin myöhemmin katosi.

Ihan oikeassahan tietysti oli että riski on aina jos järjestä ottaa hiekkaa.

Oli niin hellyttävä kun kitaraa soitellessaan unohtui kaloja tuijottaamaan kulmat kurtussa ja huolestuneena :?

No innostuin kynsisammakeista ja aloin hankkimaan. Taas sama huolestuneisuus että joutuu hoitoon osallistumaan ja mitä jos ne on liian vaikeita ja mitä jos ei ehi ja mitä jos ja mitä jos......

Nyt oikein mielellään ja liikuttuneena niitäkin tuijottelee vähän väliä ja leikkii niiden ja kalojen kanssa. Ei ole enää hirveästi valittanutkaan kun on välillä joutunut kantamaan vettä. Ei tosin enää usein joudukaan kun on omat habani kasvaneet ja jaksan jo vaivatta kantaa 25L pönttöä ihan rinnan korkeudella :mrgreen:

Veden roiskumisesta ja muusta sotkusta ei välitä ollenkaan. Päinvastoin minua kyllä haittaa. Ainoastaan valitti alussa siitä että minä saan sotkea akvojen kanssa mutta hän ei mitenkään (joka päivä urputan sotkuista ja siivousvuoroista).

Nyt hoitaa akvojani kun olen kolmen viikon kukkasidontakurssilla Tampereella. Vähän huolestuttaa mutta hyvin on oppinut vierstä katsellessa ja sellaiset ohjeet kirjoitin että varmasti osaa.

Huoh... on niin ikävä niitä kaikkia.......
120 L miekkapyrstöjä, partis ja peruskotilot sekä 98L kaksi kynsisammakkomöllöttäjää
Vedetto
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vedetto »

lausahduksia...:

"Täällä on enemmän mun kun sun käsialaa!" (äiti pälpätti akvaarionhoito päivä kirjasta..)

"Tää on täynnä pas*aa!!!" ( Isä putsaessaan akvaariota..)

"Sähän annat niille liian vähän ruokaa!" (Mummu katseli kun laitoin normaali annoksen ruokaa... ja sitten mummeli kaato puolet purkista altaaseen.. voi juma... oli siinä akvaarion hoidon ja ruokinnan selittämistä..)

"Mä tuon sulle lohen!" (Kummisetä... ja sitten on myös haukee ja ahventa tullu..)

"Kuoliko ne surffaajat?" (Mummu albiinomonnisten kuoleman jälkeen)

"Toi näyttää hassulta pussaako se?" (Kaveri työnns nenän akvaarionlasiin ja nuolimonni tuli imee levää sen nenän kohalle..)

" HYI Kille! Ei saa kakata noin pitkiä Naruja!" (Serkku pälpätti platylleni)

"Voi miten sulosia! Missä niiden äiti on? eikos ne tartte vielä äitiä?" (Kaveri puhui platyn poikasistani..)(Vastaukeni: "Joo tarttee ne jos on päivälliseks joutuminen mielessä.."
Terveisin: Vedetto
Kodama
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kodama »

"Eikö tuolla ole liian kova tuuli?" (siskoni lisätessäni virtausta)
"Rihmakala on leikkinyt tänään koko ajan." (Äitini, kun rihmakala muuttostressissä roiskuttelee vettä)
"Ei." (Isäni, kun kysyn saanko uuden akvaarion)
"Sitten omaan kotiin voit ostaa vaikka seittemän." (Isäni, kun jatkan inttämistä)
"Täällä on hiekkaa/vettä/roskaa/jotain akvaariopaskaa/kasveja lattialla. Parketti menee." (Isäni)
"Toi sun akvaario on tylsä. Mikset sä hanki sinne kultakalaa tai niitä ihania miljoonakaloja?" (Sisareni, kuuluisa eläinrakkaudestaan :D )

Yleensä jos yritän keskustella jotain akvaarioasiaa, puheenaihe vaihtuu salamana. On koskettavaa, kun muitankin kiinnostaa tämä akvaarioharrastus :roll:
Elämä on rankkaa.
queue
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja queue »

Kuten aika monessa aikaisemmassakin, niin meillä tulee nupinaa tuosta vedestä lattialla. Putsaaminen pitäisi hoitaa niin ettei vettä tule pisaraakaan lattialle??? kuinka? aina tippuu tippoja ja olen todennut vain että pestäänhän meillä lattiat muutenkin vedellä vai aletaanko suunnittelemaan kuivapesua :mrgreen:
Muuten ollaan koko perhe mukana hommassa ja mies on aina mukana valitsemassa kaloja ja juttuja meille.
-Mari-
Betula
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Betula »

queue kirjoitti:Kuten aika monessa aikaisemmassakin, niin meillä tulee nupinaa tuosta vedestä lattialla. Putsaaminen pitäisi hoitaa niin ettei vettä tule pisaraakaan lattialle???
Pyykkikorista pari likaista pyyhettä sinne minne todennäköisimmin roiskuu, ja sitten pyykkikoneeseen. Jossain vaiheessa mulla oli erillinen iso "akvaariopyyhekin" (joku ikivanha kylpypyyhe).
"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Muffe »

"Millonkas niitä katkarapuja syödään?"
"Toi kala näyttää herkulliselta."
"Millon syödään kalasoppaa?"
"Mikset sä laita vaikka ahventa sinne?"

Yms. puujalkavitsejä.
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

Mies haluaa pallokalan... Seura-akvaarioon... *sigh*
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Betula kirjoitti:Jossain vaiheessa mulla oli erillinen iso "akvaariopyyhekin" (joku ikivanha kylpypyyhe).
Tuo on hyvä vinkki, mulla on Hemtexistä ostettu kumiankkakuvioinen käsipyyhe :mrgreen: . Se vaan olalle/kainaloon/takataskusta roikkumaan, joka välissä saa käsiä pyyhkiä johonkin tai muuten vesitippavanoja on akselilla olkkari-vessa-keittiö aika sikana.

Meillä on alettu nimeämään kaloja :roll: , partamonnit on miehen lemppareita. Kaikki plekot kun on "möhköjä" niin meidän talouden akvaariokeskustelut jaksaa huvittaa ulkopuolisia :D :
  • -Syötitkö kalat? Ne kerjää taas.
    -Syötin.
    -Söikö möhkö?
    -Joo.. Tai siis kumpi?
    -Isompi.
    -Ai raidallinen vai?
    -Ei kun se vihanen möhkö.
    -Ai se.. Söi. Pallolan möhkö ei syöny.
    -No syötä se! Se ei ikinä syö, se on vissii kipee. Mie jään tähän odottelee jos se tulis näytille. Ettei se olis kuitenki juuttunu tonne kannon koloon...?
Isot ja vihaiset möhköt on partiksia (1/allas) ja raidalliset möhköt perhosplekoja. Hirveän hihiytyslaakin sain kun kuulin avon selittävät kaverilleen asiantuntevana sitä miten paha jätkä tuo isomman altaan partis on, kaikista suurinkin se on ja pelottavampi kuin muut kalat... 8-)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Dixie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Tuo avokki ei pahemmin noita altaita kommentoi.Tosin yleensä epäilee etten ruoki kaloja,kun nälkäisiä kuulemma ovat.

Yleisin vastaus kyllä kaikkeen kysymääni altaisiin viitaten on yksinkertainen EI :roll: .
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Betula
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Betula »

Miehellä on yksi vakiokommentti aina kun kerron, että akvaariossa on tapahtunut jotain hassua: "Otitko kuvan?"

Minä näytän vieraille akvaariota, mies näyttää akvaariosta otettuja kuvia. :mrgreen:
"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
@nsku
Junior Member
Junior Member

Kommentteja...

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Mä oon vähän semmonen, että mä teen mitä tykkään, enkä pahemmin kysele keltään mitään...
aikoinaan kun asuin vielä vanhempieni kanssa, minulla oli semmonen 70-80 litrainen akva, sitten ostin nykyisen 160l altaani, ostin sen käytettynä ja pesin allasta ulkona kesä kun oli, äiti tuli pihalle ja katto mun päälle ja kysy: mikä toi on?! minä siihen fiksuna tyttönä: Akvaario! Äiti siihen: kyllä mä h...etti sen nään, mutta mitä se tekee täällä?

Nykyisin asun yksin, joten saan läträtä niin paljon kun sielu siettää ;)
Mies asuu töiden vuoksi toisella paikkakunnalla ja käy vaan "kylässä" joten hän ei vielä ole nähnyt koko akvaariotouhua täydessä mittakaavassa, kaikki on aina siistissä kunnossa eikä roiskeita/letkuja ole näkyvissä.
Mutta raukan ilme oli aika surkuhupaisa viime perjantaina, kun vessaan oli ilmestyny väliaikainen (no joo on se) kasviallas... aikansa se siinä kako ja sai sanotuksi: mi mi mitä tuala on?
Aatteli että nyt akka on seonnu, kolmas allas, ja vessaan!
korudonna
Member
Member

Viesti Kirjoittaja korudonna »

Ihme kyllä ei sano paljon mitään. Lukee usein akvaariolehtiä ja kysellyt joskus kaloista ja hoidosta, muttei mitenkään sekaannu hoitamiseen. Oli innolla hakemassa 250 litraista allasta aikanaan ja hommasi pyynnöstä viimein vedenvaihtoon letkusysteemit. Valittanut vain jos joskus jäänyt vedenvaihtovesi saaviin. Uusia altaita saisi varmaan hommata minkä rahapussi kesti, nyt oli viisi allasta eikä mitään ininää siitä. Olen itse niihin kyllästyneempi...
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.
Nocticola
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nocticola »

Huonetoveri ihmetteli jotain tänne muuttaessaan, mutta nyt on jo tottunut.

- Eikös noilla suut väsyt tuohon roikkumiseen?
- (soitti huolestuneena) Yksi niistä levittelee poskiaan, saakohan se happea? (Pleko uhosi poskipiikeillään)
- Voisitko taas onkia lusikoita sieltä akvaariosta, niitä ei ole yhtään puhtaina
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Eileen kuului miehekkeen suusta muutama kommentti (laittelin juur uutta allasta pystyyn ja samassa toista allasta uuteen uskoon).

-"Mikä ihme noissa kiehtoo? Sä oot lutraillu jo kolme tuntia, eikö se jo oo valmis?"
-"Onhan noi akvaariot upeita, mutta eikö yks kunnon allas riittäisi, pitääkö niitä olla 3?"
tässä vaiheessa olin, että juu sellanen 2 metrinen ois kiva
-"no mikset hommaa sellasta?" :roll: ja homman maksaisi kuka? ukkokulta? eipä kuulunut enempää kommenttia.

Yleisimpiä kommenntteja on just tollaset, taitaa olla hiukan mustis. Mutta mun selän takan läsyyttää kaloille ku pikku vaaveille :mrgreen:
tiger
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tiger »

Meillä on pari hauskaa kommenttia tullut viime aikoina.

Päivitin yhtä allasta 50 litran verran isompaan samalla kun se vaihtoi asunnossa paikkaa äijän pyynnöstä. En uskaltanut yksin kantaa sisään ja äijä joutui taas auttaa. NO kun oli sisään saatu niin se kysyi, että ootko laskenut montako allasta on tässä kämpässä käynyt? meillä on muuutamia pikku altaita tullut ja mennyt tässä harrastuksen eri vaiheissa. yleensä karanteeneja kun päätän että ei enää karanteenia kun ei lisää kaloja.. ja sitten taas jotain tapahtuu 8O ja kävelen uusi karanteeni kainalossa kotiin. huoh. hulluutta.

niin ja mies valittelee kun perjantaisin siivoan altaat ettei pääse rauhassa vessaistunnolle kun on letkut oven välissä. Mä taas en ymmärrä mikä sen rauhaa rikkoo vaikka ovi on raollaan. en mä sinne vessaan todellakaan samaan aikaan tunge jos on ovedenpoisto vasta aluillaan ;)
Kodama
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Olin viime yönä yökylässä kaverillani. Palattuani lukiessani lehteä pöydässä äiti kertoi että huoneeni seinä oli naksunut yöllä jotenkin kummallisesti. Isä oli noussut ja mennyt katsomaan ettei leväkatkikset hypi altaasta. Olin liikuttunut.
Elämä on rankkaa.
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Nyt kuului miehekkeen suusta kaikkien aikojen hauskin kommentti:

-"Mitä varten sulla on tennispallo akvaariossa?", johon minä, että "HÄH?"
-"Tuu ite kattoon, tuolla toisessa on kans", empä nähny tennispalloa altaassa.
Mies osoitteli hetken aikaa takalasille, kunnes tajusin hänen tarkoittavan keltaista Omenakotiloa! Oli ihan varma, että se on tennispallo, kun hieman piilossa oli.

Just, että onkos muilla tennispalloja altaissa? :mrgreen:
ohis
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja ohis »

muutama emännän kommentti:

-No tarviiko sitä kaikkea olla (tekniikkaan liittyen)
-Ota pois se sieltä (kuollut kala)
Zia
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Zia »

Oli tässä kotona vieraita ja yksi kysyi:

- Eikös tuo ole kultakala? (naaraspuolisesta kirsikkabarbista) :roll:
seia
Member
Member

Viesti Kirjoittaja seia »

Nocticola kirjoitti: - Voisitko taas onkia lusikoita sieltä akvaariosta, niitä ei ole yhtään puhtaina
:mrgreen: Buhaha. (hillitöntä hihitystä)

Tälle kymmenen originelliuspistettä!
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Tänään tuli pitkästä aikaa hauska lajinmääritys tämänhetkiseltä mieskandidaatilta:

"Missä se toinen töyhtöhyyppä on, eikö se tule syömään?" "??????" "No se töyhtöhyyppä, millä on ne rihmat".

Siis purjesampparista oli kyse :mrgreen:
cosmo21
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja cosmo21 »

Mun mies tykkää akvaariosta yhtä paljon kuin mäkin. Ollaan molemmat innokkaita akvaristeja. :mrgreen:
92 litrainen akva ja ihana mies
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”