Asuinkumppaneidenne yleisimmät kommentit?
Valvoja: Moderaattorit
Inia kirjoitti:Kuulin juuri tähän asti parhaimman kommentin avokkini suusta hiukan kyllästyneen toteavaan sävyyn:
"Mun kokiksessa on limaskaa."

Lapsiperheessä auki oleva vessanovi ei ole mitään kummallista. Pienimmällä on usein sinne tulipalokiire joten lukkoon ei kannata laittaa...[/code]
Järjenkäyttö on sallittua ja joskus jopa suotavaa.
-
- Senior Member
Ei puoliso, vaan äiti tai iskä:
"Joko olet ruokkinut kalat?"
Iskä yleisimmin: "Noilla on nälkä, ne pyörii koko ajan tossa pinnassa. Mä annan vähän ruokaa.." Yleensä sitten kuulu mun ääni perään:
"Iskä, ne söi just äsken.."
Tai sitten kun pitäis joitain ostaa: "Eikös meillä jo ole sitä? Kuinka paljo se sitten maksaa?"
Siivouksesta: "Onko se nyt hyvä? Tuolla on vielä jotai höttösiä..."
Yleensä nuo jotka kukkaroansa keventä akvaarion puolesta, ovat vähän turhan tarkkoja akvaarioon kuluvasta rahasta, joten ei kyllä mikään ihme jos tulee negatiivista palautetta...
"Joko olet ruokkinut kalat?"
Iskä yleisimmin: "Noilla on nälkä, ne pyörii koko ajan tossa pinnassa. Mä annan vähän ruokaa.." Yleensä sitten kuulu mun ääni perään:
"Iskä, ne söi just äsken.."
Tai sitten kun pitäis joitain ostaa: "Eikös meillä jo ole sitä? Kuinka paljo se sitten maksaa?"

Siivouksesta: "Onko se nyt hyvä? Tuolla on vielä jotai höttösiä..."

Yleensä nuo jotka kukkaroansa keventä akvaarion puolesta, ovat vähän turhan tarkkoja akvaarioon kuluvasta rahasta, joten ei kyllä mikään ihme jos tulee negatiivista palautetta...

-
- Starting Member
heh
Nyt jo tosin entinen avomieheni joka kylläkin luonani asuu kunnes oman asunnon saa hankittua...
Ei millään meinannut lämmetä kun akvan hankintaa suunnittelin. Vannotti ettei hänenn tarvii siihen mitenkään osallistua. Mielellään kuitenkin sitten kävi kaloja tiirailemassa ja välillä innostui jostain ja huikkasi minutkin jotain niiden touhuja ihmettelemään. Etenkin miekkapyrstöpoikien välienselvittelyt kiinnostivat
Pienten kotiloiden ilmestyminen alkoi häntä huolestuttamaan että kun jos niitä tulee liikaa ja mitä jos ne jotenkin loisii kaloissa ja mitä jos järvestä ottamani ja hyyyyyvin huolellisesti putsaamani hiekan mukana kuitenkin ilmestynyt ihme ötökkä on joku loinen? Ötökkä oli sellainen joka rakentaa itselleen piilokuoren ja ryömii sen kanssa. Jonnekin myöhemmin katosi.
Ihan oikeassahan tietysti oli että riski on aina jos järjestä ottaa hiekkaa.
Oli niin hellyttävä kun kitaraa soitellessaan unohtui kaloja tuijottaamaan kulmat kurtussa ja huolestuneena
No innostuin kynsisammakeista ja aloin hankkimaan. Taas sama huolestuneisuus että joutuu hoitoon osallistumaan ja mitä jos ne on liian vaikeita ja mitä jos ei ehi ja mitä jos ja mitä jos......
Nyt oikein mielellään ja liikuttuneena niitäkin tuijottelee vähän väliä ja leikkii niiden ja kalojen kanssa. Ei ole enää hirveästi valittanutkaan kun on välillä joutunut kantamaan vettä. Ei tosin enää usein joudukaan kun on omat habani kasvaneet ja jaksan jo vaivatta kantaa 25L pönttöä ihan rinnan korkeudella
Veden roiskumisesta ja muusta sotkusta ei välitä ollenkaan. Päinvastoin minua kyllä haittaa. Ainoastaan valitti alussa siitä että minä saan sotkea akvojen kanssa mutta hän ei mitenkään (joka päivä urputan sotkuista ja siivousvuoroista).
Nyt hoitaa akvojani kun olen kolmen viikon kukkasidontakurssilla Tampereella. Vähän huolestuttaa mutta hyvin on oppinut vierstä katsellessa ja sellaiset ohjeet kirjoitin että varmasti osaa.
Huoh... on niin ikävä niitä kaikkia.......
Ei millään meinannut lämmetä kun akvan hankintaa suunnittelin. Vannotti ettei hänenn tarvii siihen mitenkään osallistua. Mielellään kuitenkin sitten kävi kaloja tiirailemassa ja välillä innostui jostain ja huikkasi minutkin jotain niiden touhuja ihmettelemään. Etenkin miekkapyrstöpoikien välienselvittelyt kiinnostivat

Pienten kotiloiden ilmestyminen alkoi häntä huolestuttamaan että kun jos niitä tulee liikaa ja mitä jos ne jotenkin loisii kaloissa ja mitä jos järvestä ottamani ja hyyyyyvin huolellisesti putsaamani hiekan mukana kuitenkin ilmestynyt ihme ötökkä on joku loinen? Ötökkä oli sellainen joka rakentaa itselleen piilokuoren ja ryömii sen kanssa. Jonnekin myöhemmin katosi.
Ihan oikeassahan tietysti oli että riski on aina jos järjestä ottaa hiekkaa.
Oli niin hellyttävä kun kitaraa soitellessaan unohtui kaloja tuijottaamaan kulmat kurtussa ja huolestuneena

No innostuin kynsisammakeista ja aloin hankkimaan. Taas sama huolestuneisuus että joutuu hoitoon osallistumaan ja mitä jos ne on liian vaikeita ja mitä jos ei ehi ja mitä jos ja mitä jos......
Nyt oikein mielellään ja liikuttuneena niitäkin tuijottelee vähän väliä ja leikkii niiden ja kalojen kanssa. Ei ole enää hirveästi valittanutkaan kun on välillä joutunut kantamaan vettä. Ei tosin enää usein joudukaan kun on omat habani kasvaneet ja jaksan jo vaivatta kantaa 25L pönttöä ihan rinnan korkeudella

Veden roiskumisesta ja muusta sotkusta ei välitä ollenkaan. Päinvastoin minua kyllä haittaa. Ainoastaan valitti alussa siitä että minä saan sotkea akvojen kanssa mutta hän ei mitenkään (joka päivä urputan sotkuista ja siivousvuoroista).
Nyt hoitaa akvojani kun olen kolmen viikon kukkasidontakurssilla Tampereella. Vähän huolestuttaa mutta hyvin on oppinut vierstä katsellessa ja sellaiset ohjeet kirjoitin että varmasti osaa.
Huoh... on niin ikävä niitä kaikkia.......
120 L miekkapyrstöjä, partis ja peruskotilot sekä 98L kaksi kynsisammakkomöllöttäjää
lausahduksia...:
"Täällä on enemmän mun kun sun käsialaa!" (äiti pälpätti akvaarionhoito päivä kirjasta..)
"Tää on täynnä pas*aa!!!" ( Isä putsaessaan akvaariota..)
"Sähän annat niille liian vähän ruokaa!" (Mummu katseli kun laitoin normaali annoksen ruokaa... ja sitten mummeli kaato puolet purkista altaaseen.. voi juma... oli siinä akvaarion hoidon ja ruokinnan selittämistä..)
"Mä tuon sulle lohen!" (Kummisetä... ja sitten on myös haukee ja ahventa tullu..)
"Kuoliko ne surffaajat?" (Mummu albiinomonnisten kuoleman jälkeen)
"Toi näyttää hassulta pussaako se?" (Kaveri työnns nenän akvaarionlasiin ja nuolimonni tuli imee levää sen nenän kohalle..)
" HYI Kille! Ei saa kakata noin pitkiä Naruja!" (Serkku pälpätti platylleni)
"Voi miten sulosia! Missä niiden äiti on? eikos ne tartte vielä äitiä?" (Kaveri puhui platyn poikasistani..)(Vastaukeni: "Joo tarttee ne jos on päivälliseks joutuminen mielessä.."
"Täällä on enemmän mun kun sun käsialaa!" (äiti pälpätti akvaarionhoito päivä kirjasta..)
"Tää on täynnä pas*aa!!!" ( Isä putsaessaan akvaariota..)
"Sähän annat niille liian vähän ruokaa!" (Mummu katseli kun laitoin normaali annoksen ruokaa... ja sitten mummeli kaato puolet purkista altaaseen.. voi juma... oli siinä akvaarion hoidon ja ruokinnan selittämistä..)
"Mä tuon sulle lohen!" (Kummisetä... ja sitten on myös haukee ja ahventa tullu..)
"Kuoliko ne surffaajat?" (Mummu albiinomonnisten kuoleman jälkeen)
"Toi näyttää hassulta pussaako se?" (Kaveri työnns nenän akvaarionlasiin ja nuolimonni tuli imee levää sen nenän kohalle..)
" HYI Kille! Ei saa kakata noin pitkiä Naruja!" (Serkku pälpätti platylleni)
"Voi miten sulosia! Missä niiden äiti on? eikos ne tartte vielä äitiä?" (Kaveri puhui platyn poikasistani..)(Vastaukeni: "Joo tarttee ne jos on päivälliseks joutuminen mielessä.."
Terveisin: Vedetto
"Eikö tuolla ole liian kova tuuli?" (siskoni lisätessäni virtausta)
"Rihmakala on leikkinyt tänään koko ajan." (Äitini, kun rihmakala muuttostressissä roiskuttelee vettä)
"Ei." (Isäni, kun kysyn saanko uuden akvaarion)
"Sitten omaan kotiin voit ostaa vaikka seittemän." (Isäni, kun jatkan inttämistä)
"Täällä on hiekkaa/vettä/roskaa/jotain akvaariopaskaa/kasveja lattialla. Parketti menee." (Isäni)
"Toi sun akvaario on tylsä. Mikset sä hanki sinne kultakalaa tai niitä ihania miljoonakaloja?" (Sisareni, kuuluisa eläinrakkaudestaan
)
Yleensä jos yritän keskustella jotain akvaarioasiaa, puheenaihe vaihtuu salamana. On koskettavaa, kun muitankin kiinnostaa tämä akvaarioharrastus
"Rihmakala on leikkinyt tänään koko ajan." (Äitini, kun rihmakala muuttostressissä roiskuttelee vettä)
"Ei." (Isäni, kun kysyn saanko uuden akvaarion)
"Sitten omaan kotiin voit ostaa vaikka seittemän." (Isäni, kun jatkan inttämistä)
"Täällä on hiekkaa/vettä/roskaa/jotain akvaariopaskaa/kasveja lattialla. Parketti menee." (Isäni)
"Toi sun akvaario on tylsä. Mikset sä hanki sinne kultakalaa tai niitä ihania miljoonakaloja?" (Sisareni, kuuluisa eläinrakkaudestaan

Yleensä jos yritän keskustella jotain akvaarioasiaa, puheenaihe vaihtuu salamana. On koskettavaa, kun muitankin kiinnostaa tämä akvaarioharrastus

Elämä on rankkaa.
Kuten aika monessa aikaisemmassakin, niin meillä tulee nupinaa tuosta vedestä lattialla. Putsaaminen pitäisi hoitaa niin ettei vettä tule pisaraakaan lattialle??? kuinka? aina tippuu tippoja ja olen todennut vain että pestäänhän meillä lattiat muutenkin vedellä vai aletaanko suunnittelemaan kuivapesua
Muuten ollaan koko perhe mukana hommassa ja mies on aina mukana valitsemassa kaloja ja juttuja meille.
-Mari-

Muuten ollaan koko perhe mukana hommassa ja mies on aina mukana valitsemassa kaloja ja juttuja meille.
-Mari-
Pyykkikorista pari likaista pyyhettä sinne minne todennäköisimmin roiskuu, ja sitten pyykkikoneeseen. Jossain vaiheessa mulla oli erillinen iso "akvaariopyyhekin" (joku ikivanha kylpypyyhe).queue kirjoitti:Kuten aika monessa aikaisemmassakin, niin meillä tulee nupinaa tuosta vedestä lattialla. Putsaaminen pitäisi hoitaa niin ettei vettä tule pisaraakaan lattialle???
"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Tuo on hyvä vinkki, mulla on Hemtexistä ostettu kumiankkakuvioinen käsipyyheBetula kirjoitti:Jossain vaiheessa mulla oli erillinen iso "akvaariopyyhekin" (joku ikivanha kylpypyyhe).

Meillä on alettu nimeämään kaloja

- -Syötitkö kalat? Ne kerjää taas.
-Syötin.
-Söikö möhkö?
-Joo.. Tai siis kumpi?
-Isompi.
-Ai raidallinen vai?
-Ei kun se vihanen möhkö.
-Ai se.. Söi. Pallolan möhkö ei syöny.
-No syötä se! Se ei ikinä syö, se on vissii kipee. Mie jään tähän odottelee jos se tulis näytille. Ettei se olis kuitenki juuttunu tonne kannon koloon...?

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Kommentteja...
Mä oon vähän semmonen, että mä teen mitä tykkään, enkä pahemmin kysele keltään mitään...
aikoinaan kun asuin vielä vanhempieni kanssa, minulla oli semmonen 70-80 litrainen akva, sitten ostin nykyisen 160l altaani, ostin sen käytettynä ja pesin allasta ulkona kesä kun oli, äiti tuli pihalle ja katto mun päälle ja kysy: mikä toi on?! minä siihen fiksuna tyttönä: Akvaario! Äiti siihen: kyllä mä h...etti sen nään, mutta mitä se tekee täällä?
Nykyisin asun yksin, joten saan läträtä niin paljon kun sielu siettää
Mies asuu töiden vuoksi toisella paikkakunnalla ja käy vaan "kylässä" joten hän ei vielä ole nähnyt koko akvaariotouhua täydessä mittakaavassa, kaikki on aina siistissä kunnossa eikä roiskeita/letkuja ole näkyvissä.
Mutta raukan ilme oli aika surkuhupaisa viime perjantaina, kun vessaan oli ilmestyny väliaikainen (no joo on se) kasviallas... aikansa se siinä kako ja sai sanotuksi: mi mi mitä tuala on?
Aatteli että nyt akka on seonnu, kolmas allas, ja vessaan!
aikoinaan kun asuin vielä vanhempieni kanssa, minulla oli semmonen 70-80 litrainen akva, sitten ostin nykyisen 160l altaani, ostin sen käytettynä ja pesin allasta ulkona kesä kun oli, äiti tuli pihalle ja katto mun päälle ja kysy: mikä toi on?! minä siihen fiksuna tyttönä: Akvaario! Äiti siihen: kyllä mä h...etti sen nään, mutta mitä se tekee täällä?
Nykyisin asun yksin, joten saan läträtä niin paljon kun sielu siettää

Mies asuu töiden vuoksi toisella paikkakunnalla ja käy vaan "kylässä" joten hän ei vielä ole nähnyt koko akvaariotouhua täydessä mittakaavassa, kaikki on aina siistissä kunnossa eikä roiskeita/letkuja ole näkyvissä.
Mutta raukan ilme oli aika surkuhupaisa viime perjantaina, kun vessaan oli ilmestyny väliaikainen (no joo on se) kasviallas... aikansa se siinä kako ja sai sanotuksi: mi mi mitä tuala on?
Aatteli että nyt akka on seonnu, kolmas allas, ja vessaan!
Ihme kyllä ei sano paljon mitään. Lukee usein akvaariolehtiä ja kysellyt joskus kaloista ja hoidosta, muttei mitenkään sekaannu hoitamiseen. Oli innolla hakemassa 250 litraista allasta aikanaan ja hommasi pyynnöstä viimein vedenvaihtoon letkusysteemit. Valittanut vain jos joskus jäänyt vedenvaihtovesi saaviin. Uusia altaita saisi varmaan hommata minkä rahapussi kesti, nyt oli viisi allasta eikä mitään ininää siitä. Olen itse niihin kyllästyneempi...
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.
Huonetoveri ihmetteli jotain tänne muuttaessaan, mutta nyt on jo tottunut.
- Eikös noilla suut väsyt tuohon roikkumiseen?
- (soitti huolestuneena) Yksi niistä levittelee poskiaan, saakohan se happea? (Pleko uhosi poskipiikeillään)
- Voisitko taas onkia lusikoita sieltä akvaariosta, niitä ei ole yhtään puhtaina
- Eikös noilla suut väsyt tuohon roikkumiseen?
- (soitti huolestuneena) Yksi niistä levittelee poskiaan, saakohan se happea? (Pleko uhosi poskipiikeillään)
- Voisitko taas onkia lusikoita sieltä akvaariosta, niitä ei ole yhtään puhtaina
Eileen kuului miehekkeen suusta muutama kommentti (laittelin juur uutta allasta pystyyn ja samassa toista allasta uuteen uskoon).
-"Mikä ihme noissa kiehtoo? Sä oot lutraillu jo kolme tuntia, eikö se jo oo valmis?"
-"Onhan noi akvaariot upeita, mutta eikö yks kunnon allas riittäisi, pitääkö niitä olla 3?"
tässä vaiheessa olin, että juu sellanen 2 metrinen ois kiva
-"no mikset hommaa sellasta?"
ja homman maksaisi kuka? ukkokulta? eipä kuulunut enempää kommenttia.
Yleisimpiä kommenntteja on just tollaset, taitaa olla hiukan mustis. Mutta mun selän takan läsyyttää kaloille ku pikku vaaveille
-"Mikä ihme noissa kiehtoo? Sä oot lutraillu jo kolme tuntia, eikö se jo oo valmis?"
-"Onhan noi akvaariot upeita, mutta eikö yks kunnon allas riittäisi, pitääkö niitä olla 3?"
tässä vaiheessa olin, että juu sellanen 2 metrinen ois kiva
-"no mikset hommaa sellasta?"

Yleisimpiä kommenntteja on just tollaset, taitaa olla hiukan mustis. Mutta mun selän takan läsyyttää kaloille ku pikku vaaveille

Meillä on pari hauskaa kommenttia tullut viime aikoina.
Päivitin yhtä allasta 50 litran verran isompaan samalla kun se vaihtoi asunnossa paikkaa äijän pyynnöstä. En uskaltanut yksin kantaa sisään ja äijä joutui taas auttaa. NO kun oli sisään saatu niin se kysyi, että ootko laskenut montako allasta on tässä kämpässä käynyt? meillä on muuutamia pikku altaita tullut ja mennyt tässä harrastuksen eri vaiheissa. yleensä karanteeneja kun päätän että ei enää karanteenia kun ei lisää kaloja.. ja sitten taas jotain tapahtuu
ja kävelen uusi karanteeni kainalossa kotiin. huoh. hulluutta.
niin ja mies valittelee kun perjantaisin siivoan altaat ettei pääse rauhassa vessaistunnolle kun on letkut oven välissä. Mä taas en ymmärrä mikä sen rauhaa rikkoo vaikka ovi on raollaan. en mä sinne vessaan todellakaan samaan aikaan tunge jos on ovedenpoisto vasta aluillaan
Päivitin yhtä allasta 50 litran verran isompaan samalla kun se vaihtoi asunnossa paikkaa äijän pyynnöstä. En uskaltanut yksin kantaa sisään ja äijä joutui taas auttaa. NO kun oli sisään saatu niin se kysyi, että ootko laskenut montako allasta on tässä kämpässä käynyt? meillä on muuutamia pikku altaita tullut ja mennyt tässä harrastuksen eri vaiheissa. yleensä karanteeneja kun päätän että ei enää karanteenia kun ei lisää kaloja.. ja sitten taas jotain tapahtuu

niin ja mies valittelee kun perjantaisin siivoan altaat ettei pääse rauhassa vessaistunnolle kun on letkut oven välissä. Mä taas en ymmärrä mikä sen rauhaa rikkoo vaikka ovi on raollaan. en mä sinne vessaan todellakaan samaan aikaan tunge jos on ovedenpoisto vasta aluillaan

Nyt kuului miehekkeen suusta kaikkien aikojen hauskin kommentti:
-"Mitä varten sulla on tennispallo akvaariossa?", johon minä, että "HÄH?"
-"Tuu ite kattoon, tuolla toisessa on kans", empä nähny tennispalloa altaassa.
Mies osoitteli hetken aikaa takalasille, kunnes tajusin hänen tarkoittavan keltaista Omenakotiloa! Oli ihan varma, että se on tennispallo, kun hieman piilossa oli.
Just, että onkos muilla tennispalloja altaissa?
-"Mitä varten sulla on tennispallo akvaariossa?", johon minä, että "HÄH?"
-"Tuu ite kattoon, tuolla toisessa on kans", empä nähny tennispalloa altaassa.
Mies osoitteli hetken aikaa takalasille, kunnes tajusin hänen tarkoittavan keltaista Omenakotiloa! Oli ihan varma, että se on tennispallo, kun hieman piilossa oli.
Just, että onkos muilla tennispalloja altaissa?