Ekat milliksen poikaset

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
viken
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Ekat milliksen poikaset

Viesti Kirjoittaja viken »

No yksi ilta tässä homasin että miljoonakalani maha pullotti. Seuraavana päivänä oli pikkuisia poikasia ympäri allasta. Kävin ostamassa parin päivän kuluttua sellaisen verkkoaitauksen vanha oli mennyt rikki. Eli ruuaksi olen antnut samaa mitä aikuisillekkin (1 koiras ja 2 naarasta) mutta vain pieneksi jauhettuna. He ovat nyt siinä verkko aitauksessa ja sinne ostin myös pienen kasvin (muovia). Samassa altaassa ei ole muita kuin neljää eri kotilo lajia. Minkä ikäisinä erottaa sukupuolet? Entä mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? Miltä tämä kuulosti?

Kiitos jo etukäteen!
140l, 40l ja 20l tulossa
salla_ketola
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salla_ketola »

Onnittelut :) Ihan hyvältä "hoito" kuulostaa, itselläni kanssa on "miljoonakalafarmi" pystyssä, oma poikasakvaarioni on tosin muovinen, kelluva malli. En tiedä millainen tuo verkkosysteemi on...

Ruuaksi olen poikasille kanssa tarjonnut normaalia kuivaruokaa pieneksi jauhettuna, sekä vähän vanhempina olen antanut pakasteruokaa, jota olen lusikalla pistänyt hieman pienemmäksi. Hyvin näyttää maistuvan. Yhtenä vaihtoehtona olen myös tarjonnut pohjamonneille tarkoitettua pohjatablettia, josta olen ottanut pienen murusen ja tiputtanut altaan pohjalle. Tykkäävät, mutta huono puoli on se, että ruokaa tulee tuolloin helposti annettua liikaa, eli ylimääräinen tabletti leviää pitkin pohjaa... Toinen ongelma jonka omassa poikasakvaariossani olen huomannut, että vesi seisoo siinä lähes paikallaan. Sivuissa on kyllä sellaiset tuuletusreijät, mutta suodatus ei silti tunnu kuljevan poikasakvaarion läpi... Pintavettä olen siksi koittanut liikutella erilaisilla keinoilla, etteivät vauvaparat joudu kamalassa tunkkaisessa vedessä oleskelemaan. En tiedä tuleeko tuosta verkkomallissa samaa ongelmaa...

Sukupuolet poikasista pitäisi erottaa jo kuulema melko varhain. Itse kuitenkin erotan vasta kun poikasille alkaa kehittyä väritkin paremmin, eli noin 2 kuukauden iässä... Ja silloinkaan en vielä itse ole ihan 100 prosenttisen varma :)

Eli ihan hyvältä kaikki kuulostaa ainakin minusta. Miljoonakala on melko vaatimaton vauvasta saakka, kunhan saa ruokaa ja vesiarvot ovat hyvät ei pitäisi olla ongelmia!
viken
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Kiitos. Minulla on sellaisia pohjatabletteja joita söytän kotiloille kun minulla taas niitä on 300-400 (touhuja,kierteisiä ja omppuja taitaa möyriä seepra- ja kehäkotiloitakin. Menee muusiksi joten helppo syödä. Veden kierto ongelmaa ei ole mutta kestävämpi toi muovinen on. Näin niitä kaupassa on vissiin kalliimpikin 7€ ja toi oli 3,65€ mutta riippu kaupasta. Täytyy varmaan laittaa oma poikasakvaario kun kasvavat. Kun kotiloille laitetaan tänään uudestaan 40l ja joululahjaksi tulee 30l. Niin kyllä niitä joukkoon mahtuu kunnes myydään/annetaan/pidetään. Kyllä ne tossakin menee onhan isoin vesikotilo akvaarioni. Ovat niin söpöjä. Tuossa allekirjoituksessa olevassa omassa osoitteessani on kuva ylhäältä päin siitä aitauksessa.
140l, 40l ja 20l tulossa
VeTa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja VeTa »

Onnea! Meilläkin on miltsiakvaariossa tällä hetkellä varmaan 150 poikasta :)
LEHTIKALAPARISKUNTA ostetaan/otetaan vastaan!
viken
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Kiva ja kiitos. 150 poikasta on aika paljon :D mutta ottaavatko jotkut lemmikki liikkeet niitä?
140l, 40l ja 20l tulossa
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sinfonia »

Itseasiassa harva liike ottaa vastaan miljoonakaloja, elleivät ne ole jotain erikoisempaa värimuunnosta. Muussa tapauksessa monet kieltäytyvät, tai eivät ainakaan hyvitä mitenkään vastaanottamistaan kaloista :? Myyvät kyllä eteenpäin jopa 3e/kpl, mutta :frown: No, onneksi omani ovat ainakin kelvanneet, juuri upeiden väriensä ansiosta :mrgreen:
viken
Junior Member
Junior Member
Viesti:

No kyllä ne johonkin sitten menevät. Omat millikseni maksoivat 3,50€/kpl mutta ovatkin tosi miten kuvailisi no vaikka pontevia :mrgreen: . Väreistä en osaa sanoa voi olla jotain erikoisempaa kun oli niille samassa eläinkaupassa teetetty tarkoituksella poikasia. Mutta en ole muistaakseni tuota väriä nähnyt.
140l, 40l ja 20l tulossa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”