www.akvaarioon.fi
Valvoja: Moderaattorit
Siis hä? Jos kuitti on tallessa, niin Suomalainen kauppa hoitaa takuu asiat. Ei tämä ole mikään ulkomainen firma, vaan tavallinen Suomalainen postimyyntiyritys. (Postimyynnissähän on vielä bonuksena palautusoikeus käyttämättömälle tuotteelle, jos ei haluakaan pitää tavaraa. Ilman mitään syyn erittelyitä) Y-tunnus ja kaikki löytyy sivuilta, Y-tunnus 1976122-1Siis virallisen maahantuojan takuuta ei ainakaan monella tämän 10pojon paikan Eheimin laitteella ole. Kannattaa varmaan selvittää miten asia on järjestetty,
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Olin yhteydessä kyseiseen firmaan kun oli tarkoitus ostaa Uv-sterilisaattori, mutta sitä ei ollut heidän valikoimassaan, saa kuitenkin tilattua kunhan tiedät mitä ja minkä merkkisen haluat.*Viltzu* kirjoitti:Miksiköhän valikoimassa ulkosuodattimia vain suht pienehköihin altaisiin? Mietin vaan että jos minulla ei näy kaikki ne sivut tai jotain ja niitä suodattimia löytyisikin sieltä enemmän?
Elikkä kaikki tuotteet mitä heidän edustamillaan tuotemerkeillä on, on myös tilattavissa.
Jos Amazon ei myönnä takuuta, takuu menee Eheimille ja takuukorjaukset ja varaosat tulevat Saksasta,lähetti sen sitten tämä myyjäliike tai sinä itse. Siinä tapauksessa on aivan sama takuun puolesta vaikka ostaa itse suoraan Saksasta; säästääpähän vielä muutaman kympin.-Antti- kirjoitti:Siis virallisen maahantuojan takuuta ei ainakaan monella tämän 10pojon paikan Eheimin laitteella ole. Kannattaa varmaan selvittää miten asia on järjestetty, joutuuko lähettämään laitteen omalla kustannuksella Saksaan, jos tulee ongelmia jne.
Antti
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura
- Sukupuoli: Nainen
Siis kuluttajanhan ei tarvitse ruveta lähettelemään yhtään mitään minnekään omalla kustannuksella. Tai ei ainakaan pitäisi tarvita, jos suomalaiselta yritykseltä on tuotteensa ostanut. Virheellinen tuote pitää pystyä laittamaan myyjälle takaisin maksuttomana asiakaspalautuksena, virhe ei saisi aiheuttaa kuluttajalle ylimääräisiä kustannuksia. Näin siis jos koko ajan toimitaan Suomen kamaralla. Kuluttajansuojasta EU-maiden välillä ei ole käsitystä.
Aivan, mutta jos laitteella ei ole maahantuojan takuuta, myyjä toimittaa reklamoidun laitteen Saksaan jossa sitä sitten arvotaan ja korjaillaan. Ajan kanssa tuote palautuu myyjälle ja lopuksi ostajalle. Aikaa tähän kuluu merkittävästi enemmän kun jos tuotteella on maahantuojan takuu ja korjaukset suoritetaan Suomessa.
Tällainen takuuongelmahan on jo meillä kaikilla Saksasta tilanneilla tiedossa. Jos Saksasta tilattu Eheim rikkoutuu, Amazon Suomessa ei asiaan puutu vaan tuote on lähetettävä myyjälle, joka lähettää sen Eheimille. Mutta tämä vain arvailua -Antti-:n heittämän kommentin perusteella. Onko kellään faktatietoa siitä, antaako Amazon takuun näille akvaarioon.fi:n myymille suotimille? Jos takuu pelaa Suomessa tuolla hinnalla, epäilenpä monen akvaariokauppiaan laittavan ovet kiinni. Noilla hinnoilla ei Suomessa paljon kilpailukykyä riitä...
Tällainen takuuongelmahan on jo meillä kaikilla Saksasta tilanneilla tiedossa. Jos Saksasta tilattu Eheim rikkoutuu, Amazon Suomessa ei asiaan puutu vaan tuote on lähetettävä myyjälle, joka lähettää sen Eheimille. Mutta tämä vain arvailua -Antti-:n heittämän kommentin perusteella. Onko kellään faktatietoa siitä, antaako Amazon takuun näille akvaarioon.fi:n myymille suotimille? Jos takuu pelaa Suomessa tuolla hinnalla, epäilenpä monen akvaariokauppiaan laittavan ovet kiinni. Noilla hinnoilla ei Suomessa paljon kilpailukykyä riitä...
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kannattanee kysyä takuuasiat suoraan sekä Amazonista että Akvaarioon.fi:stä. Muutoin menee helposti mututiedoksi. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Suomesta ostetun tuotteen on kestettävä ehjänä (oikein käytettynä) sille kohtuulliseksi katsottu aika. Jos se rikkoutuu tänä aikana, on myyjä velvollinen sen vaihtamaan uuteen tai korjauttamaan. Myyjä vastaa myös piilevistä vioista. Muistaakseni minimi oli jotain puolivuotta, ja kodinkoneiden tulisi kestää useampia vuosia ehjänä. Sama laki koskee ihan samalla tavalla kaloja, koiria, kasveja jne. elävää. Eli jos joku myy sinulle koiranpennun, joka ei kehitykkään normaalisti olet oikeutettu saamaan uuden tilalle tai rahallista korvausta.
Sillä minkä mittaisen takuun valmistaja antaa ei ole mitään merkitystä. Se on vain mainoskikkailua ja kikkailua senkin kanssa, että asiakkaat eivät tulisi valittamaan rikkinäisten laitteidensa kanssa. Väki luulee, että kun takuu loppuu, ei tuotetta voi korjauttaa myyjän laskuun.
Ulkomailta ostettuihin juttuihin eivät päde sitten ihan samat säännöt.
Sillä minkä mittaisen takuun valmistaja antaa ei ole mitään merkitystä. Se on vain mainoskikkailua ja kikkailua senkin kanssa, että asiakkaat eivät tulisi valittamaan rikkinäisten laitteidensa kanssa. Väki luulee, että kun takuu loppuu, ei tuotetta voi korjauttaa myyjän laskuun.
Ulkomailta ostettuihin juttuihin eivät päde sitten ihan samat säännöt.
-
- Junior Member
Otin AW:n positiivisista kokemuksista vaarin ja uskaltauduin tilaamaan Eheimin ulkosuodattimen tuolta, kun hintakin oli noin edullinen. Yritys saa minulta pelkkää plussaa toiminnastaan.
Tilauksen laitettuani sain mailia, että tuotteen kuvaus on heidän mielestään virheellinen (suodatin olisi käyttövalmis pelkillä levyillä) ja he tarjoutuivat myymään minulle suodatusmassaa hiukan edullisemmin tai vaikka perumaan koko tilauksen. En perunut, vaan kiitin huomautuksesta ja ostin massatkin. Nyt teksti on näköjään uusittu sivuille ihan kuten sieltä päästä luvattiinkin. Rehellisyydestä annan aina plussaa. En aloittelijana oikeasti osaa katsoa kriittisesti ostamiani tuotteita ja sen olen monet kerrat huomannut viimeistään, kun olen tullut tänne niistä lukemaan.
Olisi kyllä tullut paha mieli ja ketutus, jos olisin vasta kauan odotetun suodattimen saavuttua tajunnut että massatkin pitää hankkia ja kaikella todennäköisyydellä Porista kalliiseen hintaan.
Seurantakoodin mukaan paketti on tullut tänään tänne tois puol Suomee, maksoin maanantaina. Aikaa maksusta paketin perille tulemiseen meni siis kolme päivää ja postikuluja tuli seitsemän euroa. Tähän mennessä kokemukset ovat siis olleet puhtaasti positiivisia ja varmasti tulen käyttämään yrityksen palveluja vielä toistekin.
Tilauksen laitettuani sain mailia, että tuotteen kuvaus on heidän mielestään virheellinen (suodatin olisi käyttövalmis pelkillä levyillä) ja he tarjoutuivat myymään minulle suodatusmassaa hiukan edullisemmin tai vaikka perumaan koko tilauksen. En perunut, vaan kiitin huomautuksesta ja ostin massatkin. Nyt teksti on näköjään uusittu sivuille ihan kuten sieltä päästä luvattiinkin. Rehellisyydestä annan aina plussaa. En aloittelijana oikeasti osaa katsoa kriittisesti ostamiani tuotteita ja sen olen monet kerrat huomannut viimeistään, kun olen tullut tänne niistä lukemaan.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Seurantakoodin mukaan paketti on tullut tänään tänne tois puol Suomee, maksoin maanantaina. Aikaa maksusta paketin perille tulemiseen meni siis kolme päivää ja postikuluja tuli seitsemän euroa. Tähän mennessä kokemukset ovat siis olleet puhtaasti positiivisia ja varmasti tulen käyttämään yrityksen palveluja vielä toistekin.

Minulla myös positiivista sanottavaa kyseisestä firmasta.
Yhden tilauksen olen tehnyt (jonka kyllä jouduin perumaan), mutta yhteydenpito liikkeen taholta on esimerkillistä.
Tiedustelin myös Eheimin suodatimeen yhtä varaosaa heidan kauttaan ja lupasivat sen ottaa mukaan seuraavaan tilaukseen. Heidän kauttaan saa kyllä varmaan melkeinmitä vaan, ainakin minulle sanoivat, että jos on jotain toiveita tuotteista, ottavat selvää sen saatavuudesta.
Minä ainakin jatkossa tulen ihan varmasti heidän palvelujaan käyttämään.
Yhden tilauksen olen tehnyt (jonka kyllä jouduin perumaan), mutta yhteydenpito liikkeen taholta on esimerkillistä.
Tiedustelin myös Eheimin suodatimeen yhtä varaosaa heidan kauttaan ja lupasivat sen ottaa mukaan seuraavaan tilaukseen. Heidän kauttaan saa kyllä varmaan melkeinmitä vaan, ainakin minulle sanoivat, että jos on jotain toiveita tuotteista, ottavat selvää sen saatavuudesta.
Minä ainakin jatkossa tulen ihan varmasti heidän palvelujaan käyttämään.
Tänään tilasin sieltä eheimin ilmapumpun. Ja jo kahden tunnin päästä ovikello soi, eli palvelu toimii hyvin viikonloppuisinkin
Siellä on nyt tämän kuun tarjous nuissa ilmapumpuissa. Niihin saa mukaan kaiken tarvittavan, eli takaiskuventtiilin/venttiilit, letkun, 1-2 suutinta (koosta riippuen) Joten mitään ei tarvinnut olla valmiina...jep jep...Lasku käteen ja 2 viikkoa maksuaikaa, kyllä on helppoa ja nopeaa! Täydet bojot

Siellä on nyt tämän kuun tarjous nuissa ilmapumpuissa. Niihin saa mukaan kaiken tarvittavan, eli takaiskuventtiilin/venttiilit, letkun, 1-2 suutinta (koosta riippuen) Joten mitään ei tarvinnut olla valmiina...jep jep...Lasku käteen ja 2 viikkoa maksuaikaa, kyllä on helppoa ja nopeaa! Täydet bojot

"Sen mitä meidän täytyy oppia tekemään, me opimme tekemällä" -Aristoteles
"Valitettavasti myös virheet" -Fisu83
"Valitettavasti myös virheet" -Fisu83
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
Kai se sitten on uskaltauduttava tilaamaan...
Kattelin että mun eheimin suodattimeen löytyy patruunoita ja saksan kaupasta saa euron halvemmalla, joten enköhän voi maksaa sen yhden euron enempi nopeesta ja tehokkaasta palvelusta.
Kattelin että mun eheimin suodattimeen löytyy patruunoita ja saksan kaupasta saa euron halvemmalla, joten enköhän voi maksaa sen yhden euron enempi nopeesta ja tehokkaasta palvelusta.
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
Täydet pisteet täältäkin (..........) toimituksesta. Liikkeen vasteaika oli supernopea. Vajaat pari tuntia, ja postin seurantanumero tekstarina kännykkään.
Nyt vaan paketti on seurantanumeron perusteella ryytynyt Kuopin postin lajitteluun
.

Nyt vaan paketti on seurantanumeron perusteella ryytynyt Kuopin postin lajitteluun

Syy muuttaa Kuopioon? Hitto kun kalatkin söisivät pizzaa .jartzu65 kirjoitti:Ompa tosiaan kätevää, ei tarvitse enää ahteriaan kotiovea etemmäs siirtää jos tarvii ruokia ym..JaBlo kirjoitti:Eilen tein tilauksen ja äsken tuotiin kotiovelle.10 pojoa

-
- Junior Member
Kehun minäkin tätä akvaarioon.fi - kauppiasta
Hankala ihminen kun olen, niin halusin tavarani pian tai mielellään heti kun ne hiirellä klikkasin verkkokaupasta ja sain ostokseni n. 12 tunnissa matkahuollon kautta, vaikka myyjälle tulikin isompi vaiva tavaran toimituksessa, posti kun olisi ollut lähempänä liikettä. Tilaan takuulla vastakin täältä
Meillä kun kamat jäävät helpostikin kolmeksikin päiväksi postin mutkiin arkipäivinäkin ja nyt oli viikonloppukin edessä, siksi luotin linja-auton kuljetuksiin paremmin.
Eli tilaus to- iltana klo 17 maissa ja seuraavana aamuna matkahuollosta paketti ennen yhdeksää aamulla
Eikä tarvinnut itse lähteä mihinkään erikseen poikkeamaan, kauppareissulla hain matkahuollosta ohiajaessani sen paketin. Tämä on PALVELUA

Hankala ihminen kun olen, niin halusin tavarani pian tai mielellään heti kun ne hiirellä klikkasin verkkokaupasta ja sain ostokseni n. 12 tunnissa matkahuollon kautta, vaikka myyjälle tulikin isompi vaiva tavaran toimituksessa, posti kun olisi ollut lähempänä liikettä. Tilaan takuulla vastakin täältä

Meillä kun kamat jäävät helpostikin kolmeksikin päiväksi postin mutkiin arkipäivinäkin ja nyt oli viikonloppukin edessä, siksi luotin linja-auton kuljetuksiin paremmin.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Eli tilaus to- iltana klo 17 maissa ja seuraavana aamuna matkahuollosta paketti ennen yhdeksää aamulla

Eikä tarvinnut itse lähteä mihinkään erikseen poikkeamaan, kauppareissulla hain matkahuollosta ohiajaessani sen paketin. Tämä on PALVELUA