Intiaaninsulka ja sinineontetra
Valvoja: Moderaattorit
Intiaaninsulka ja sinineontetra
Olen ajatellut luopua yhdestä altaasta ja yhdistää sinineontetrat ja intiaaninsulat 100l altaaseen? Mutta riittääkö tila ja ovatko inkkarit liian vauhdikasta seuraa sinineontetroille? Sinineoneita on 15 ja inkkareita 10. Pohjalle tulisi vielä partis ja pari leväkatkarapua.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mielestäni tila riittää oikein hyvin, sinineoneille vaan kunnon puska jonne pääsevät piilottelemaan jos kokevat intiaanisulat liian riehakkaiksi. Voisit jopa halutessasi nostaa sinineoneiden parvikokoa tuonne 20-25, sillä nehän viihtyvät paremmin mitä suurempi parvi- usein nähnyt/kuullurt ohjeita että ennemmin tämän lajin ollessa kyseessä ylikansoita kuin alikansoita. Toki kannattaa ottaa altaan kuormitus ja suodatus tässä asiassa huomioon.
Elikkä kalastona olisi sitten;
partamonni
10x intiaanisulka
20-25x sinineontetra
ja pari leväkatkarapua
PS. Meillä ainakin sinineontetrat ovat muuttuneet huomattavasti vilkkaammiksi parvikoon kasvettua yli 20yksilöön ja kun muuttivat altaaseen jossa on todella reilu virtaus. Ennen nököttivät lähes tulkoon paikallaan, nyt kisailevat lähes taukoamatta.
Elikkä kalastona olisi sitten;
partamonni
10x intiaanisulka
20-25x sinineontetra
ja pari leväkatkarapua
PS. Meillä ainakin sinineontetrat ovat muuttuneet huomattavasti vilkkaammiksi parvikoon kasvettua yli 20yksilöön ja kun muuttivat altaaseen jossa on todella reilu virtaus. Ennen nököttivät lähes tulkoon paikallaan, nyt kisailevat lähes taukoamatta.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Re: Intiaaninsulka ja sinineontetra
mistä ne kisailee?
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Intiaaninsulka ja sinineontetra
Hei,
tulevaisuudessa ajattelin hankkia 100-120 -litraisen altaan, jonne sijoitettaisiin sekä minun että paremman puoliskon neontetrat, yht. 28 kpl.
Olen nyt miettinyt kahta vaihtoehtoa:
A) lisää neontetroja (mikä maksimimääräksi?)
B) intiaaninsulkia (paljonko menisi tetrojen kanssa?)
Kyse on siis ihan perus neontetroista.
tulevaisuudessa ajattelin hankkia 100-120 -litraisen altaan, jonne sijoitettaisiin sekä minun että paremman puoliskon neontetrat, yht. 28 kpl.
Olen nyt miettinyt kahta vaihtoehtoa:
A) lisää neontetroja (mikä maksimimääräksi?)
B) intiaaninsulkia (paljonko menisi tetrojen kanssa?)
Kyse on siis ihan perus neontetroista.