Kestääkö tämä allas & jalusta?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

ramona
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ramona »

Täältä löytyy nurkasta kanssa samanlainen akvaario+ kaappi, hivenen isompi malli.
Minulla se keskimmäinen lasi oli pohjalasin alla.
Allas oli edellisellä omistajalla ilman pehmusteita ja räks, hajosihan se.
Eli allas seisoi kehysten ja keskellä olevan lasin varassa, niin eihän se kestänyt!!
Akvaario on merkiltään Aquarell ja kaappi on alkuperäinen. En tiedä kuka kyseisiä valmistaa, mutta alkujaankin on väärin kasattu. Eli muut lasit pohjan päällä. Lisäksi ainakin minun altaassa oli etulasi erivahvuinen kuin sivut, liekö jostain saatu halvalla lasia.. :roll:
Ei tippa tapa ja akvaarioon ei huku...
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Kuulostaa aika epävarmalta tapaukselta tuo Ramonan mainitsema allas. :(
Tapionpoika
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tapionpoika »

leikkaa keskiosan alle styroksi.
Mervi*
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mervi* »

Minäpäs kirjoitan oman huolenaiheeni tänne... Meilläkin on lastulevyjalusta tuossa nelisatasessa ja se oli jo käytettynä ostettaessa hiukan ottanut kosteutta reunaan itseensä ja vähän turvonnut siitä kohti, mutta ei murene. Olen varoen vesiä vaihtanut ettei mene lisää vettä siihen kohtaan. Muuten jalusta on luja ja hyvä. Nyt vaan näitä juttuja lukiessa herännyt epäilys, että "entä jos..."... Auttaako jos lakkaan tuon reunan hyvin ja päällystän uudelleen tullaisella jutskalla millä niitä päällystetään (nimi hukassa...). Vai pitääkö ottaa allas tyhjäksi ja vaihtaa kansi jalustaan? Se olisi pitänyt tehdä jo allasta ostaessa niin ei tarvitsisi sen takia tyhjentää koko purkkia on aikas kova homma siinä vaan on kova homma talorempassakin... Mitä olette mieltä? Voin laittaa aamulla kuviakin jos niistä on hyötyä?

-Mervi-
ohis
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja ohis »

Hmm... Nyt kun olen lukenut tähän asti tätä ketjua niin totean: Koskaan ei voi olla liian varma!
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Henkilökohtaisesti laittaisin ko. valmistajan akvaarion uutenakin vain kuivaterraario käyttöön... Sopii mainiosti esim. gerbiileille:)
2035
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja 2035 »

Minulla on ollut samanlainen allas käytössä ilman ongelmia vuosikausia. Retkipatjan olen laittanut pehmikkeeksi altaan alle.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Mitähän tälle altaalle kuuluu, kaikista peloitteluista huolimatta? [;)]
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
JEM
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja JEM »

Nyt vasta huomasin jartzun viestin, vuoden myöhässä... [:I] Huomasin, että joku oli käyttänyt tämän topicin kuvia myynti-ilmoituksessa, muuten olisi jäänyt koko juttu unholaan. No parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Allas on siis ollut käytössä koko tämän ajan ilman mitään ongelmia. Vaihdoin silikonit ja myös jalustaa tuettiin. Jalat ja kaapit sisäpuolelta tuettiin kauttaaltaan puulla, vähän vaikea selittää mutta voin laittaa kuvia kun saan kameran.

Kun asiaa tuolloin selvittelin, niin allas tosiaan on ihan tarkoituksella valmistettu tuolla tavalla. Kun kyseessä kuitenkin on suht tunnetun liikkeen valmistama allas niin uskalsin ottaa sen käyttöön. Moni samanlaisen altaan omistajakin viestitteli, että homma on ok. Kotivakuutuksen kuitenkin otin, ihan vain kaiken varalta :mrgreen:
~ 520 litraa ~
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”