Ja minkäverran otuksia laittaisitte. Altaassa on ennestään kaksi omenakotiloa ja yksi Harri-harjarapu. Red cherryt, amanot ja muutama omppu lisää houkuttelisi, mutta kuinkahan paljon niitä voisi laittaa?
Olen myös miettinyt jotain kalaa joka sopisi luonteensa, kokonsa ja vesivaatimuksiensa kanssa mukaan mutta en ole keksinyt. Miljoonakalat ja platyt luultavasti lisääntyisivät kuin kanit ja täyttäisivät altaan ja nyppisivät kotiloita. Rubiinitetra olisi kokonsa puolesta ok, ja se ei olisi niin nirso veden suhteen. Seeprakalat kävisivät luonteensa ja vesivaatimuksiensa kannalta, mutta koska akvaario on vain puolimetrinen niille jäisi turhan vähän tilaa liikkua. Vai olisiko joku pienempi seeprakalalaji hyvä? Kardinaalikalakin on käynyt mielessä mutta sille tulisi varmaan turhan hiki kun lämpötila on ilman lämmitintä 25 astetta. Ja jos rapuset innostuisivat lisääntymään niin kala kuin kala varmaan syö poikaset? Pitäisikö haudata ajatus kaloista. Tiedän vaan jo etukäteen mitä kaikki vieraat sanovat: Miksei tässä akvaariossa ole mitään kaloja... Kukaan tuskin jaksaa ihastua limaisista kotiloista tai ravuista jotka saattavat olla kaikki piilossa. Paitsi minä tietenkin itse