Keraamiset salaojaputken (tms) pätkät?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rapunzel
Junior Member
Junior Member

Keraamiset salaojaputken (tms) pätkät?

Viesti Kirjoittaja Rapunzel »

Mistä näitä plekojen suosimia piilopaikkoja voi ostaa? Bauhausista en löytänyt, ja tiedon saanee nopeammin täältä kuin ajamalla ympäri puoli pk-seutua.

Ja minkähän hintaisia ovat?
Romppis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Romppis »

En tiedä, saako ostettua enää mistään. Lähinnä kai purkutyömailta tms. voi löytyä, eikös ne ole jo kaupoissa korvattu muovisilla vastaavilla. Ellei sitten joku akvaristi myy omaansa.

Muistaakseni asiasta on joskus keskusteltu, itsekin niitä taisin kysellä. Haulla saattaisi löytyä.
Vähiin käy ennenkuin loppuu
Jouko
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jouko »

Minulla on niitä mökillä varmaan 20-30 kappaletta. Sellaisia oranssisia, kuusikulmaisia putkia, pituus jotain 30 cm, sisäreiän halkaisija (hatusta vedettynä) 4 cm. Ja päällä varmaan metri lunta :roll:.

Pitääkin kaivaa ne ensi kesänä esiin ja tuoda kirkonkylälle -=Euronkuvatsilmissähymiö=-.

Jouko
Romppis
Junior Member
Junior Member

Jouko: nyt olet askeleen päässä varakkaasta loppuelämästä, jos ne kaikki akvaariohulluille myyt :mrgreen: .
sammari
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sammari »

Meilläkin olis niitä ylimääräisiä, minkäköhän hintaisia ovat jos muutaman myisi?
Romppis
Junior Member
Junior Member

Kai se riippuu siitä, paljonko kehtaa pyytää ja paljonko ostaja suostuu maksamaan. Noita kun siis ilmeisesti ei ole kaupoissa myytävänä.

sammari: Voisin yhdestä hyväkuntoisesta putkesta olla kiinnostunut, kun ilmeisesti Pirkanmaalta olet. Tarjoa YV:llä jos/kun keksit hinnan.
ritalli
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ritalli »

Meiltä löytyy näitä putkia ja muuten paljon pyöreinä erikokoisina, pituutta on 33-34cm, löytyy ainakin neljää eri kokoa, reiän halkaisija 4cm, 8cm, 10cm ja 13,5cm ja taisi olla vielä yksi vielä isompi.

Eikä tarvi hangesta kaivaa, sisätiloissa kun ovat [;)]
www.nyx.fi
Ulkoallas ja akvaarioharrastajille->
allaskumit sekä muovit, suihkulähde- ja puropumput, suihkulähdekivet, liuskekivet, koristekivet ja -rouheet
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Altaastani löytyy yksi tuollainen savinen salaojaputken pätkä ja lisää olisin vailla. Ostaja siis täälläkin jos joltakulta nurkista löytyy :D. Omani olen ostanut markka-aikaan jostain FISUn yhteydessä pidetystä huutiksesta. Huudettiin kilpaa ihan tosissamme hullunkiiltosilmissämme ja selvisin voittajaksi 40,- mk huudolla :mrgreen:. Tosin moni tuttu harrastaja paikanpäällä epäili jo tuolloin mielenterveyttäni, noita kuulemma saa ilmaiseksi kun vaan osaa oikeasta paikasta etsiä :roll:. Vuosien saatossa on tuo putki hintansa haukkunut moneen kertaan ja maksaisin saman tänäpäivänäkin :D. Aivan verraton sisustusmateriaalina, kestää katseen vaikka olisi näkyvilläkin. Omani olen yleensä haudannut hiekkaan ja naamioinnut kivillä tms suuaukot. Varsinkin noitamonnit ovat arvostaneet kovasti putkeaan [;)] Löytyyköhän noista savisista putkista myös haarapalaa? Sillä saisi aikaan vaikka mitä kivaa [;)].

Yanna

ps. laitan tilinumeron provikoita varten yyveenä [;)] :mrgreen:
ritalli
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ritalli »

Yanna kirjoitti:Omani olen ostanut markka-aikaan jostain FISUn yhteydessä pidetystä huutiksesta. Huudettiin kilpaa ihan tosissamme hullunkiiltosilmissämme ja selvisin voittajaksi 40,- mk huudolla :mrgreen:
jösses, 40mk.. Minä olen noita myynyt 3-6€ kappale ja nyt jo osa kitisee, että onpas kallista, mutta elämähän on [;)]

löytyy haulla meikäläisen myynti-ilmoituskin putkista.
www.nyx.fi
Ulkoallas ja akvaarioharrastajille->
allaskumit sekä muovit, suihkulähde- ja puropumput, suihkulähdekivet, liuskekivet, koristekivet ja -rouheet
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Saakos tuommoisia pyöreitä saviputkia enää mistään?

Mietin vaan, että piikkisilmät voisivat tykätä kovin tuollaisista piilopaikoista.

Huomasin vaan tänään, että osa tammenlehdistä oli hautautunut hiekan alle ja yhtä kulmaa sörkkiessäni sieltä nousi kuplia, jotka vähän haiskahtivat mädälle kananmunalle. Ilmeisesti ovat sitten päässeet mädäntymään siellä. Mietin, että olisiko jotain muuta sopivaa välipiiloa päämajojen (juurakoiden) välille. Tuollaiset saviputket eivät ainakaan mädäntyisi, jos ne hautautuisivat hiekan alle. Ajattelin kuitenkin, että mahtanevatko oranssinväriset putket sopia muuten sisustustyyliin, johon kuuluu vaalea hiekka ja juurakoiden päällä kasvavat epifyytit?
toivo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toivo »

Meillä on sellasia keraamisiaputken paloja. halkasia noin 25cm. Olleet puhalla vuodesta 85. Saakohan niitä niin puhtaaksi, että vois altaaseen laittaa.
aquasol
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquasol »

5 € maksoin omastani.
Hara
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Hara »

Niin joo, tuli mieleen jos joku noita haluaa niin bongasin tuolta huutonetistä myynnistä...

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=26643379
totoro
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja totoro »

Meilläkin on salaojaputken pätkiä vaikka millä mitalla.. Tosin ne ovat kesämökillä roikkumassa nurkissa. :roll:
Valmont
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

Noita putkia olen metsästänyt jo jonkin aikaa, olisivat täydellisiä piiloja tiikerinuoliaisille.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
salla_ketola
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salla_ketola »

Eräänä aamuna olin saada sätkyt kun näin naapurin vanhan navetan reunustaan olleen pinottuina noita putkia lähemmäs sata kappaletta :) Ja yhtenä päivänä kun ajeltiin sunnuntai ajelua niin erään ladon alle oli kanssa noita pinottuna, lähemmäs kahtaasataa kappaletta. Siinä sitten ajeltiin ohi ja mulla vilkkui eurot silmissä :D

Toi on kyllä kiva piilo, täytyy harkita jos sisustuksen muuton yhteydessä tollasen omaani pistäisin...
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Ja noita mä bongasin kymmenittäin sukulaisten aitan alta :mrgreen: Saas nähdä että löytyykö ekan rivin jälkeen vielä lisää :roll: Ostakee ostakee ne poijes, sukulaiset meinaa heittää ne menemään ens kesän aikana ja sen jälkene ei ole enää täältä saatavilla. En viittis tänne kotiinkaan kaikia kantaa ja seinustalle kasata pinoon :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”