Kalojen sijoittaminen muihin akvaarioihin

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
venaju-e
Starting Member
Starting Member

Kalojen sijoittaminen muihin akvaarioihin

Viesti Kirjoittaja venaju-e »

Minulla neljää akvaarioa, jonka ajattelin yhdestä akvaariosta siirtää osan kaloja kahteen isompaan akvaarioon mutta tuleeko ne toimeen akvaarion entisiin asukkeihin??
80l.:stä siirtäisin 5 keltaberbia (oli tarkoituksena aluksi pitää pienessä, kun ne olivat aivan pieniä ostaessaan akvaariokaupasta ja odotin kunhan ne kasvavat hieman isommaksi, että eivät isossa akvaariossa häviä kovin helposti) 250l.:seen, jossa asukit ovat 2 haarniskamonni, 3 täpläjuovamonni, 1 partamonni, 4 sinirihmakalanaaraat ja 5 mustatetra.. Tuleeko keltabarbit toimeen noiden kalojen kanssa?
Sitten 80l.:sta siirtäisin 5 monniset (1 leopardi, 2 albiino ja 2 täplä) 500l.:seen, siellä asukit ovat 3 lehtikala, 2 timanttitonkija, 2 mustaveitsikala, 1 isopurjepleco, 3 tiikerinuoliainen..
On kyllä tarkoituksena ostaa lisää monnisia, kunhan siirrän ensin 5 monniset 500:seen mutta tuleeko toimeen keskenään??
marDH
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marDH »

Osallistumpa kiihkeään keskusteluun?

250ssä tulee taatusti keltabarbisi toimeen muiden kalojen kanssa, mustatetroja voisi olla enemmänkin?
Akvan mitat ja lämpötila?
- nopeille keltabarbeille pituutta ja rihmakaloille sopiva lämpötila

500sessa tuo isopurje voi sitten täys kokoisena valloittaa koko pohjan itselleen ja pöyhiä aikas pahasti pohjaa uuteen uskoon, kova kaveri sisustamaan. Onhan monnisille puhallus hiekka pohjana?
Nuo tiikerinuoliaiset saattaa matsata monnisten kanssa, mene ja tiedä?

Tosiaan, monniset tarvitsevat ehdottomasti lajikumppaneita, mitä enemmän samaa lajia sen aktiivisempia ne ovat; VÄH.!:5-6 leopardi, 5-6 albiino ja 5-6 täplä, mulla n. kymmenen parvia, ja komeaa on katsella suurten parvien etenemistä ja pöyhimistä. :mrgreen:

:roll:
Alias; Nätti Jussi aka hayrimar/kuvablogi+steamster/feisbuuk: maan suurimman kruunaamattoman partamonni koiraan sekä kahden akvan omistaja (240l + 988l omavalmiste)
tiger
Member
Member

Viesti Kirjoittaja tiger »

Minun käsityksen mukaan nuoliaisista sopii monnisten kanssa ainoastaan harlekiini ja touhunuoliaiset. Muut syövät monnisten silmiä. Minulla kävi verkkonuoliaiset monnisten silmille...

JOtkut ovat onnistuneesti muitakin nuoliasia samassa purkissa- mutta riskihän aina on olemassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”