Nyt on kutupuuhat siinä vaiheessa että pariskunta siirtelee kutua ja kudussa näkyy elämää, jokohan tänään kuoriutuvat pikku kalat.
Mutta sitten: kuinka ruokkia poikasia jos annakin lehtisten itse hoitaa poikasensa vai oisko kuitenkin parasta ottaa ne poikas-altaaseen lillumaan? Olisi mulla se sata litranen siellä mutta kuinka kauan menee sen kypytyksessä jos sen laitan toimintaan ja jos sinne ei sisustusta tai hiekkaa tule?, ja kun ajattelin että pariskunta stressaantuu jos niitä poikasineen rupean siirtelemään.
No joo, tuli tuohon vaan omia aatoksiani mutta kumminko nyt tekisin:antaisin periskunnan itse hoitaa lapsukaisensa vai ottaisinko ne sitten poikashäkkiin? Ja jos jätän ne vanhempien kanssa niin kuinka ruokinta onnistuu?
Ja ennen kaikkea tärkein kysymys:Mitä muuta voin niille syöttää kun ei ole kaupasta varaa ostaa artemiaa? Tietty olisi mahtavaa jos joku palstalainen olisi niin ihana että voisi sitä vähän lahjoittaa tai sitten niin että maksan 26päivä siitä..

Mutta mitä muuta niille siis voisi syöttää? Ostin banaania että saisin sen kuoresta likoeläimiä ja sitten sitä kananmunan keltuaista kai voi antaa? Minulla on jotain tetran poikasruokaakin, voinhan tietty sitäkin koittaa ja sitten ostin eilen hyttysentoukkia...
Hitto että tuli tuo kutu touhu huonoon saumaan, mutta en nyt kuitenkaan tahdo vauvoja nälkään tappaa.