Eli kutsun aina ensin kalat murkinalle.

Vanhempieni mielestä tämä on jotenkin NIIN epätavallista ja hullua että ajattelin kysyä teidän mielipidettänne. Olenko hullu?

Valvoja: Moderaattorit
Se on nimenomaan ehdollistumista. Kuten myös vaikka se akvaarion yhden kulman silittäminen ja kalat tulee paikalle. Itse olen ehdollistanut kalat kopautukseen. Eli kevyt kopautus sormella lasin yläreunaan niin kalat tulevat kaikki ruokinta-aukon kohdalle.Adrianna kirjoitti: Oliskohan enemmänkin ehdollistumista ruokapurkin näkemiseen
No nyt se selvis, miksi tuo mun norsukala on niin häiriintyneen oloinen, se kaipaa kilikelloaYanna kirjoitti:Nyt en muista ihan tarkalleen mistä lehdestä olen joskus lukenut, mutta kerron siltiArtikkeli kertoi norsukalasta joka osasi kilisyttää vedenpinnan yläpuolelle asetettua pientä tonttulakeista tuttua kilikelloa. Loikkasi vedestä ja kilisytti kelloa aina ihmisen nähdessään. Tämäkin osaaminen perustui ruokaan, kala sai aina palkinnoksi sapuskaa.
Yanna
Itse tuossa juuri mietiskelin aikaisemmin päivällä jo ennen tämän ketjun lukemisa, että voisi yrittää kouluttaa oman isohkon sinisilmäplekon syömään pinnasta..helunia kirjoitti:Myös nuo plekot ovat käsittääkseni varsin "viisasta" porukkaa. Oma plekoseni tulee pintaan kiltisti syöpöttelemään, jos "unohdan" antaa pohjatabuja samalla kuin annan hiutaleita.
No kyllä siinä testattiin muistin kestoa, mutta väite oli jotain luokkaa, että kala ei muista yli viittäsekunttia tms. -> max päivä oli välissä aikaa.Ifigeneia kirjoitti:Testattiinko sitä kuinka kauan kalan muisti kestää, että vieläkö seuraavalla viikolla pujottelu onnistui... Aika hauska koe, toimii varmaan parhaiten nälkäisillä kaloilla
(linkki lähdesivulle)SUNNUNTAI 5.2.
Klo:12.00
Tommy Wiren: ”Eläimet oppimaan – linnuista valaisiin”
- Eläinkoulutustekniikka jota esitellään koirien avulla