Ruokinta-automaatti

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Monika
Starting Member
Starting Member

Ruokinta-automaatti

Viesti Kirjoittaja Monika »

Olen lähdössä yli viikon mittaiselle lomalle keväällä ja mietin toimiiko tuo automaatti millä tavoin.
Toimiiko se edes?
Onko kellään kokemusta?
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

Merkki ja/tai malli?
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
cosmo21
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja cosmo21 »

Meillä on Eheimin ruokinta-automaatti. Ei oo vielä tarvinnu kokeilla, mutta uskon, että toimii hyvin. Automaattiin laitettavan ruuan määrän voi itse päättää ja ruokinta-ajan ajastaa. Meidän automaatti toimii paristoilla, mutta erilaisia malleja on toki saatavissa. Kannattaa ostaessa varmistaa, että automaatti on sopiva omaan akvaasi.
92 litrainen akva ja ihana mies
toivo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toivo »

Minulla on yksi ruokinta-automaatti eheimiltä, aivan paska. Kello jätättää hitosti. Onneksi sitä ei ole tarvinnut käyttää kuin kerra lomalla. Jos koko perhe on lomalla mummoni hoitaa ruokinnat ja vedenvaihdot :mrgreen:
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Kokemusta ei ole kuin Rondomaticista, toimii kuin junan vessa [;)]
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
akirpap
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja akirpap »

jartzu65 kirjoitti:Kokemusta ei ole kuin Rondomaticista, toimii kuin junan vessa [;)]
Ääni Rondomatikille myös täältä. Hintansa väärti kampe pidemmän päälle. Varsinkin verkkovirralle plussaa.
mape
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mape »

Minulla Eheimin automaatti ja kello ei toimi. Tai toimii silloin kun ajastan sen ja ruokinta-ajat. Sisällä ihan uudet paristot ja kun ruokinta on tapahtunut, kello jämähtää niille lukemille :frown: . Voikohan sille tehdä mitään vai heitänkö roskiin?
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon?
Monika
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Monika »

Teho kirjoitti:Merkki ja/tai malli?
En oo vielä ostanu,kun ajattelin kysellä ensin täältä,että mikä olisi hyvä merkki ja toimiiko ne edes,onko turha ostos ja sen sellaista.
Paljon tuollaiset automaatit maksaa suurinpiirtein?
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja -riff- »

mape kirjoitti:Minulla Eheimin automaatti ja kello ei toimi. Tai toimii silloin kun ajastan sen ja ruokinta-ajat. Sisällä ihan uudet paristot ja kun ruokinta on tapahtunut, kello jämähtää niille lukemille :frown: . Voikohan sille tehdä mitään vai heitänkö roskiin?
Jos on takuu voimassa, niin laite vaihtoon. Tuo vika ilmenee yleensä takuuajan sisällä, ja on maahantuojalle varsin tuttu.
mape
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mape »

-riff- kirjoitti:
mape kirjoitti:Minulla Eheimin automaatti ja kello ei toimi. Tai toimii silloin kun ajastan sen ja ruokinta-ajat. Sisällä ihan uudet paristot ja kun ruokinta on tapahtunut, kello jämähtää niille lukemille :frown: . Voikohan sille tehdä mitään vai heitänkö roskiin?
Jos on takuu voimassa, niin laite vaihtoon. Tuo vika ilmenee yleensä takuuajan sisällä, ja on maahantuojalle varsin tuttu.
Ostin laitteen käytettynä :( joten se siitä.
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon?
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Mulla on Eheim pelannut hyvin. Ainoa vika on, että sinne ei saa noita tabletteja laitettua (ja raemaista uppoavaa ruokaa en ole löytänyt).
kalafriikki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kalafriikki »

Ehdottomasti Rondomatic. Mulla on sekä Eheimin automaatti että Rondo ja Rondoon saan niin paljon helpommin justiin haluamansa annostuksen ja voi laittaa sekä tabletteja että hiutaleita/rakeita. Eli jos oot ostamassa, niin osta Rondo. Et kadu.
"If there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went."
– Will Rogers
Koukku
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koukku »

Paljonko tollainen hyvä ruokinta-automaatti maksaa uutena?

Onks mitään hyviä linkkejä?
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Kaiku kirjoitti:Mulla on Eheim pelannut hyvin. Ainoa vika on, että sinne ei saa noita tabletteja laitettua (ja raemaista uppoavaa ruokaa en ole löytänyt).
Ostappa NLS:n (New Life Spectrum) 3mm granulaattia.. Kaikki ovat tasan samankokoisia palleroita, uppoavat ja ovat suurta herkkua kaikille kaloille.. Itse ruokin näillä pohjakalojani.

Pitäisi sopia hyvin Eheimin automaattiinkin tasarakeisuuden ja pyöreän muodon puolesta. 8-)
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Mulla on sitä pienille kaloille tarkoitettua NLS raetta ja sen syövät inkkarit + kulmat ennen kuin ehtii pohjalle asti... Uppoaisikohan se isompi nopeammin? Tai ehkä noi pikkuset ei saa sitä syötyä ollenkaan... Täytyypä kokeilla (kallis kokeilu kyllä tulee...)
Juissi

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Minulla on Eheim ja hyvin on toiminut. Annostelu on kyllä hankalaa sillä, Rondomaticin hankinta on käynyt mielessä. Kesällä kosteilla ilmoilla ongelmana on lisäksi ruoan paakkuuntuminen ja siitä seuraava annoksen pienentyminen tai jopa koko vehkeen tukkeutuminen.

-Juissi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”