Miljoonakalan poikaset...
Valvoja: Moderaattorit
Miljoonakalan poikaset...
Siirsin miljoonakalan poikaseni n.40l altaaseen kasvamaan. Ja kysymykseni onkin tarvitseeko pikkuiseni suodatinta altaaseen jos vaihtelen vettä päivittäin? Suodatin mahdollisuus kyllä on mutta tuntuu että tämä on liian tehokas tuon kokoiseen pikku altaaseen. Kiitos vastauksista.
-
- Junior Member
Ei se suodatin välttämätön ole tuossa tapauksessa, mutta myös jatkuva vesien vaihto saattaa stressata kaloja siis kannattaa harkita.
Itselläni on milliksien/miekkisten poikasaltaassa suodatin ja hyvin on mennyt..pelkäsin alkuun aivan samaa että vauvat häviäisi suodattimeen mutta turhaan. Suodattimesta kannattaa kääntää tehot pienelle alkuun tai jos se ei ole mahdollista niin ulostulovirtauksen voi suunnata esim.takalasiin päin niin se vaimentaa veden virtausta sekä laittaa kasveja virtauksen eteen..! Jotkun ovat käyttäneet sukkahousuista tehtyä suojaa suodattimen ympärillä mutten itse ole nähnyt sitä tarpeelliseksi. Vauvelit piilottelevat pääosin kasvuston seassa ja pohjasoran suojissa eli eivät turhia lähentele suodatinta..ja itse pääsee hieman helpommalla kun ei tarvitse murehtia niin paljoa veden hyvänä pysymisestä!
Itselläni on milliksien/miekkisten poikasaltaassa suodatin ja hyvin on mennyt..pelkäsin alkuun aivan samaa että vauvat häviäisi suodattimeen mutta turhaan. Suodattimesta kannattaa kääntää tehot pienelle alkuun tai jos se ei ole mahdollista niin ulostulovirtauksen voi suunnata esim.takalasiin päin niin se vaimentaa veden virtausta sekä laittaa kasveja virtauksen eteen..! Jotkun ovat käyttäneet sukkahousuista tehtyä suojaa suodattimen ympärillä mutten itse ole nähnyt sitä tarpeelliseksi. Vauvelit piilottelevat pääosin kasvuston seassa ja pohjasoran suojissa eli eivät turhia lähentele suodatinta..ja itse pääsee hieman helpommalla kun ei tarvitse murehtia niin paljoa veden hyvänä pysymisestä!

Minun äitillä on semmoinen suodatin missä ei ole sitä muovikuorta ollenkaan. En kyllä muista sen nimeä. Meni nimittäin isojakin poikasia suodattimeen. Kyllä harmitti kun olivat jo niin isoksi päässeet ja sitten sinne raukat työntyivät. Vaikka suodatin oli pieni ja tehot minimissä niin silti menivät.