Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
Niin tein tälläisen aiheen että mitä kaloja teillä on albiinoina tai että olette nähneet jossakin muussa akvaariossa sellaisia.
Itse olen nähnyt niitä albiinomonnisia mutta minusta ne eivät ole kovin hienoja en osaa okikein perustella sitä
Albiinopartis se oli aika hienonnäköinen.
ja vielä albiinooskari sekin oli aika hieno.
Enempää en ole tainnut nähdä. Onko täälä ketään albiinofania jolla olisi useita albiinoja. Itselläni ei ole kyllä yhtään mutta jos jossain kaupassa näen albiinopartiksen niin ostan kyllä jos altaassa on silloin tilaa
Meillä on ollu albiino Mustatetroja, ne oli kanssa aika hyvän näkösiä kaloja. Minunkaan mielestä albiinomonniset ei ole erityisen siistejä kaloja, mutta menee ne tuolla hoitoaltaassa muitten monnisten joukossa :
Opin jo aikapäiviä sitten, ettei kannata hukata aikaa pyrkimällä saamaan muita vakuuttuneiksi
Mulla on albiinomonnisia ja ne on tosi söpöjä, vaikka en ole niin innostunut yleensä punaisista silmistä. Albiinoja tiikeribarbeja olen nähnyt. Tai en ole ihan varma oliko ne albiinoja. Ne taisi olla vain valkoisia.
Albiinoparttispari oleskelee toisessa altaas ja kohta hankin niitä lisää kun saan isomman pytyn.
Toisessa altaassa on kymmenisen albiinomonnisia ja aivan varmasti tulen hankkimaan niitä toiset kymmenen. 600 litraan niitä saa mahtumaan melkoisen parven.
Kaikki albiinot kiinnostaa. Muita en ole tavannu vaan jos tapaan ja käy altaani arvoihin ja rahaa löytyy kukkarosta niin yritän kyllä ostaa.
Jos joltakin löytyy albiinoita (mitä tahansa) niin ota yhteyttä
Olin laittamassa pakasteherneitä akvaarioon kun tyttäreni 3 vee kysyi että onko ne herneitä? Sanoin että onhan ne. Tyttäreni tokas siihen että tuliko ne sun nenästä?
Tekeekö kaksi albiinopartista albiinoja poikasia vai mustia että onkaan se periytyvää kun olisi hienoja varmaan sellaiset pienet albiinovauvat.
Ulkomailla oli joku pieni lammikko jossa oli muutama kultakala ja pohjalla albiinotummalevapleko en ole siitä lajista aivan varma, mutta se oli ainakin 45cm pitkä ja altaassa oli syvimmillään tilaa vain 50cm ja matalikko oli noin 30 cm syvä ja pleko oli siinä matalikossa ja joku pikkutyttö sitä siinä silitteli onko kukaan muu nähnyt isoa albiino plekoa tai muuta isoa albiinokalaa koskaan
Seinäjoella oli puolivuotta sitten myynnissä albiino oskari oli sekin aika hieno
Meillä on leukistinen tummaleväpleko. Ero albiinoon on silmissä, eivät ole punaiset vaan normaaliväriset. Komea yksilö, tosin aika huono kasvamaan kun on asunut nuoruutensa pikkutilassa.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Nuo albinot kuvatukset nostaa niskakarvat pystyyn melkein yhtä tehokkaasti kuin värjätyt, ei vaan ole mun mieleen. Makuasioistahan ei voi kiistellä .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Adrianna kirjoitti:Makuasioistahan ei voi kiistellä.
Näinhän se on. Itseäni eivät myöskään oikein puhuttele. Lisäksi silmääni hivelee akvaariossa ns. luonnollisuus; albiinoiden elinkaari luonnossa yleensä jää aika lyhyeksi. Samasta syystä ei huntupyrstöjä ym. muita jalostuksen kukkasia altaissa polski, luomukaloja vaan
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri 125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei 120l: L. oncinus, P. wingei
Näinhän se on. Itseäni eivät myöskään oikein puhuttele. Lisäksi silmääni hivelee akvaariossa ns. luonnollisuus; albiinoiden elinkaari luonnossa yleensä jää aika lyhyeksi. Samasta syystä ei huntupyrstöjä ym. muita jalostuksen kukkasia altaissa polski, luomukaloja vaan
Olen aikas samaa mieltä. En oikeen pidä geenimanipuloiduista kaloista.
Albiinoiden elinkaari jää luonnossa lyhyeksi siksi että niillä ei ole kovin hyvää suojaväritystä. Albiinoille ei ole akvaario-oloissa tavallisesti saalistajia, kuten ei pitäisi muillakaan kaloilla olla. Muutenhan ne ovat täysin elinkelpoisia yksilöitä, ja myöskin mielestäni luonnollisia, koska niitä kerran luonnossa itsestäänkin sillon tällöin ilmestyy.
Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
Albiinolla ei ole geenimanipulaation kanssa mitään tekemistä vaan se on geenivirhe jota esiintyy myös täysin luonnonvaraisissa eläimissä.
Se, että albiinoita yksilöitä ei juurikaan luonnossa nähdä johtuu juurikin tuosta suojavärin puutteesta. Suojavärittömät yksilöt päätyvät yleensä saaliiksi jo nuorella iällä. Monesti myös, kun on kyse laumaeläimistä saattavat lauman muut jäsenet hylkiä oudon väristä lajitoveria ja näin albiino jää vaille lauman antamaa turvaa.
Omassa akvaariossani polskuttelee albiino partisuros. Nimekseen se on saanut Big Bad, koska se todella on iso. Ei silti niinkään paha vaan oikein säyseä kaveri, mutta näyttää pahalta. Kasvuongelmia ei sillä ainakaan ole ollut, vaan se kasvoi vuodessa noin 17-18 sentin mittaan.
Meillä nimittäin porukallinen täplämonnisia sai aikaan poikueen ja joukossa oli yllättäen yksi albiino. Muille ei nimiä ole annettu, mutta tämä yksi on jo nimetty Johnny Winteriksi
Älä hätäile.
-Linnunradan käsikirja liftareille-
(T-day may 25th)
Minusta albiinot ovat erityisen hyvännäköisiä, varmaan koska pidän punalehtisiä kasveja ja se korostaa albiinomonnisia. Siitä näkevätkö albiinot on vähän huolestuttanut, mutta aina ne ovat etulasilla tai tietokonetta käyttäessä ikäänkuin katselemassa ruutua(tälläkin hetkellä).
Vai onko se ääni joka niitä houkuttaa? Uskon itse, että näkevät, koska onhan sama ominaisuus ihmisillä joilla on valkeat ripset ja kulmakarvat eikä mitään vikaa. (Tunnen monta sellaista kummitusta ).
martipa1 kirjoitti:Uskon itse, että näkevät, koska onhan sama ominaisuus ihmisillä joilla on valkeat ripset ja kulmakarvat eikä mitään vikaa. (Tunnen monta sellaista kummitusta ).
Albinismi tuskin kuitenkaan ilmenee ihmisilläkään vain vaaleana tukkana ja valkoisina ripsinä.
Aivan. Albiinoihmisillä on kyllä näköongelmia ja itse esim. en ole koskaan nähnyt yhtään albiinoihmistä, vaikka monia hyvin vaaleita täällä Suomessa näkyykin. Vaaleudesta on vielä matkaa albinismiin eli pigmentin puuttumiseen.
Mitä tulee albiinokaloihin, niin ovat mielestäni aika mitäänsanomattoman näköisiä. Kovin kummalliselta ja aika tylsältä näyttäisi akvaario, jossa kaikki kalat olisivat albiinoita.
Minulta löytyi albino vannekirjoahvenpariskunta,joista nykyään vain uros jäljellä. Kovasti tämä pari ihastutti kun ne ensimmäistä kertaa näin. Tosin nyt on jäänyt vähän epäselväksi sekin,onko tämä albinomuoto ensinnäkään...netissä pörrätessä olen törmännyt samannäköiseen väriin vanteilla nimellä "gold". Tuommoinen lämpimän vaaleankeltainen,ja uroksella oranssit täplät päässä.
cattipisces kirjoitti:netissä pörrätessä olen törmännyt samannäköiseen väriin vanteilla nimellä "gold". Tuommoinen lämpimän vaaleankeltainen,ja uroksella oranssit täplät päässä.
Yleensähän nuo gold-muodot ovat leukistisia, siis tummilla silmillä varustettuja vaaleaverikköjä ja aidot albinot taas punasilmäisiä.. Vai olenko ihan hukassa?
Löytyi Googlella hakusanoilla "ancistrus gold".
Kultaista vannekirjoa etsimällä taas löytyy tälläisiä, näyttääkö tutulta?
Adrianna,kyllä kyllä juuri tuon näköisiä! Hmm,Heros efasciatus (?) ja lopussa severus tai severum. Liittyykö toi efasciatus tuohon värimuotoon,vai onko multa mennyt jotain kiitäen ohi tuon tieteellisen nimen kanssa?