Sylvania loisteputket
Valvoja: Moderaattorit
Sylvania loisteputket
Minulle kulkeutui kaverilta 2kpl (150cm)Sylvania GRO-LUX F58w/GRO-T8 loisteputkia,onko kokemuksia kyseisestä lampusta,värisävyistä jne?
Eipä ole omakohtaista kokemusta: http://www.aquanet.de/sylvania/English/GROLUX.HTM
http://koti.welho.com/ssaurama/Valotesti/valo1.htm
http://koti.welho.com/ssaurama/Valotesti/valo1.htm
Re: Sylvania loisteputket
Olen käyttänyt niitä ja on ihan OK. Mutta tuntuu siltä, että nykyiset JBL putket ovat minun kasville paremmat. Mutta muuten OK.Jari S kirjoitti:Minulle kulkeutui kaverilta 2kpl (150cm)Sylvania GRO-LUX F58w/GRO-T8 loisteputkia,onko kokemuksia kyseisestä lampusta,värisävyistä jne?
Kumpaa
putkea suosittelette, Sylvania gro lux t8 30W vai Sylvania aquastar 30W?
Minulla on vain yksi 90cm loisteputki, vanha on gro lux t8, mutta edellisellä omistajalla oli vain muovikasveja loppuaikana sanoi, että tuli liikaa levää.
Allas 140L.
Jos taas gro lux on enemmän kasvilamppu, kannattaisiko sitä edes ottaa jos levät alkaa vain kasvamaan, tosin pelkästään aquastar voisi olla liian tehoton, minulla on myös kasveja jotka vaativat paljon valoa.
Minulla on vain yksi 90cm loisteputki, vanha on gro lux t8, mutta edellisellä omistajalla oli vain muovikasveja loppuaikana sanoi, että tuli liikaa levää.
Allas 140L.
Jos taas gro lux on enemmän kasvilamppu, kannattaisiko sitä edes ottaa jos levät alkaa vain kasvamaan, tosin pelkästään aquastar voisi olla liian tehoton, minulla on myös kasveja jotka vaativat paljon valoa.
Sylvania
Niinpä, mutta nyt on vain se 1 loisteputki. Akvaario juuri ostettu niin en heti osta uutta valaisinta. Ovatko muutkin aquastarin puolella?
Kasveina on intianvesitähdikki, hentorotala, viuhkalehti, rasvalehti, kaksi viimeistä tarvitsee paljon valoa, niitä on kylläkin vain yksi kumpaakin.
Onko tuo gro lux tarkoitettu esim. aquastarin kaveriksi?
Olisiko muilla merkeillä tehokkaampaa putkea yhden putken valaisimeen?
Mistä ostatte putket? Valaisinliikkeestä, akvaarioliikkeestä vai netistä?
Kasveina on intianvesitähdikki, hentorotala, viuhkalehti, rasvalehti, kaksi viimeistä tarvitsee paljon valoa, niitä on kylläkin vain yksi kumpaakin.
Onko tuo gro lux tarkoitettu esim. aquastarin kaveriksi?
Olisiko muilla merkeillä tehokkaampaa putkea yhden putken valaisimeen?
Mistä ostatte putket? Valaisinliikkeestä, akvaarioliikkeestä vai netistä?
-
- Starting Member
http://www.kouluakvaariot.fi/kauppa/ind ... Path=25_48
Itse ostin vinkin perusteella Raisiossa sijaitsevasta sähköliikkeestä tänään aguastar 30W 90cm putken hintaan 7 euroa.
Itse ostin vinkin perusteella Raisiossa sijaitsevasta sähköliikkeestä tänään aguastar 30W 90cm putken hintaan 7 euroa.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
gerb kirjoitti:Niinpä, mutta nyt on vain se 1 loisteputki. Akvaario juuri ostettu niin en heti osta uutta valaisinta.
No kunhan sanoin koska totesit että sinulla on paljon valoa vaativia kasveja. Heijastimen tosin voit hankkia valaisimeen jos sellaista siinä ei ole. Lisää valoa jonkin verran.
Ai miten niin ei tule postikuluja?gerb kirjoitti:Yhdellä nettisivulla olisi n.14e 90cm 30W aguastar.
Ei liene kovin ylihintainen, kun postikulujakaan ei tule.
Tolle putkellehan voi tulla aika paljonkin hintaa kun on pitkä ja varmaan lähetetään särkyvänä.Akvaarioliike viskari oy kirjoitti:Lähetämme tuotteet Postin kuljetuksella, maksutapana ennakkomaksu. Postituskulut lasketaan Postin hinnaston mukaisesti tai voimassaolevien kampanjaehtojen mukaisesti.
Niinno, kun 'tilasin' putken ja etenin tilausvahvistukseen asti, siellä postikuluiksi merkittiin 0 euroa, 5 euroa jos olisi halunnut kotiinkuljetuksen sovittun ajankohtana.
Jäin kuolaamaan gro luxin perään, oli todella hieno sininen valo, mutta
en halua leväyttää akvaariota
Kaipa tuohon valkoiseen valoon tottuu.

Jäin kuolaamaan gro luxin perään, oli todella hieno sininen valo, mutta
en halua leväyttää akvaariota