Muutama kuva meidän malaweista

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Muutama kuva meidän malaweista

Viesti Kirjoittaja Tytti »

Jos ottaa tuhatkunta kuvaa niin jokunen niistä voi olla sellainen, että kehtaa tännekin laittaa. :)

Kuva
Malawiahvenet on hirmuisen taitavia näyttelemään nälkään nääntyviä kalaparkoja. "Tahdomme ruokaa!"

Kuva
Tingin pikkuisesti kasvittomuudesta, noin niinkun kokeeksi, kun seuraariossa lilli ihan irrallaan sopiva puska jaavansaniaista. En ole vielä ihan varma näyttääkö se hyvältä vai ei, mutta onneksi tuon tupsun saa halutessaan poiskin. :)

Kuva
Kirjonenäpoika Peku on ihan mun suosikki. Ja hyvä kaveri myös.

Kuva
Kirjonenäahven tämäkin, Pöllö nimeltään. Minusta se on vähän pöllönpoikasen näköinen: pyöreä pää ja valtavat silmät.
pitchoune
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pitchoune »

Kauniita.
...kaikessa rauhassa kalojen kanssa...
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beetle »

On hienoja, on. Tuo kasviasia on ihan mielipidejuttu, minä tykkään että on vähän vihreääkin.

Mulla on vallisneriaa ja yksi (revitty;)) miekkakasvi. Tuon miekkaksvin kohtalo on vielä avoin. Katsotaan nyt mihin kuntoon kaverit sen lopulta saavat :mrgreen: .

tässä rehut:

Kuva

Ja laitan vielä kuvan meidän onnistuneen "helmi" uroksesta, kun se on mun lemppari :mrgreen:

Kuva
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

^ Hyvältä näyttää. :)

Onko toi sun tausta ihan oikeita kiviä? Se on tosi nätti.
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Ei ole oikeita kiviä, se on semmonen valmis lasikuitu (?) tausta.

Minä kun ostin sen niin mietin hetken uskallanko kun se oli niin ruma "kuivalla". Onneksi oli ihan eri näköinen kun sen upotti tuonne veteen ;).
PZQ
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja PZQ »

Minä kun ostin sen niin mietin hetken uskallanko kun se oli niin ruma "kuivalla".
sama juttu täällä. Kuivassa akvaariossa näytti hieman "tehdyltä". Ehdin jo miettiä mitä muuta käyttöä sille voisi keksiä. :mrgreen: Paranee huomattavasti kun levä tarttu seinämään [;)]
Tuo kasviasia on ihan mielipidejuttu, minä tykkään että on vähän vihreääkin
Se tuntuu olevan asia joka ehkä eniten jakaa Malawistien mielipiteitä.
Varsinaisessa altaassa olen pitänyt jättiläisvallisneriaa ja poikasaltaassa on jaavansaniaiset saaneet vapaasti rehottaa.

Ajattelin seuraavasta projektista (joka on jo aika pitkällä) jättää kasvit pois kokonaan. Tulee näillä näkymin niin hämärää ettei mikään kasvi siellä viihtyisi.

BTW,Vanha allas on edelleen myymättä. :mrgreen: Ostakee ostakee!!
Pipsa75
Starting Member
Starting Member

Tausta

Viesti Kirjoittaja Pipsa75 »

Beetle, saako sinulta udella, mikä tausta sinulla mahtaa olla? Se on todella upean näköinen ja värinen, tahtoo kanssa sellaisen uuteen akvaan! Oliko tyyris hankinta? Olen surffaillut netissä ja etsinyt erilaisia valmistaustoja. Hyviäkin on löytynyt, mutta niistä kun ei vain aina saa selville, millainen tausta on vedessä.

Todella upeat akvat teillä molemmilla, tavoitteena olisi saada jotain tuon näköistä uuteen 240 litraiseen... teen vain sitä hankintaa pitkän kaavan mukaan, jotta tulee varmasti sellainen kuin haluan.
Pipsa75
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Saapi udella toki. Ostin taustan Helsingin Akvaariokeskuksesta tammikuussa. Tuo tausta on sellainen, ettei se ole millään tavalla kiinnitettynä takalasiin vaan "köllöttelee" tuossa hiekan päällä.

Alunperin tarkoitukseni oli väsätä itse tausta altaaseen, mutta materiaalit olisivat tulleet maksamaan jo sen 50€ (ja ylikin), enkä välttämättä olisi loppujen lopuksi ollut kovin tyytyväinen lopputulokseen ;).

Tausta maksoi 90€, mutta enpä ole ainakaan vielä joutunut katumaan hankintaani, on se ihan komea tuolla :D. Mä en ton taustan merkkiä tiedä, mutta siellä Petrillä oli kyllä jos jonkinsortin taustoja tarjolla. Minä tykkäsin tuosta kun ei sitä tarvinut kiinnitellä mitenkään. Malawit ovat kaivaneet itselleen hiekkaan väylän, josta pääsevät taustan taakse jemmaan, mukava piilo siis sekin ;).
NILI
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja NILI »

Kiva nähdä beetle, että kalat voivat hyvin. Heti tuon "Helmen" muuton jälkeen, Placidochromis milomo koiraani vaihtoi väriä ja otti oman reviirinsä. Aivan huikaisevan komea on nyt tuokin, ei tainnut oikeen tulla juttuun tuon "Helmen" kanssa. [;)]
11,5 kg (Rapalalla ja murtovedestä)
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

NILI kirjoitti:Kiva nähdä beetle, että kalat voivat hyvin. Heti tuon "Helmen" muuton jälkeen, Placidochromis milomo koiraani vaihtoi väriä ja otti oman reviirinsä. Aivan huikaisevan komea on nyt tuokin, ei tainnut oikeen tulla juttuun tuon "Helmen" kanssa. [;)]
:mrgreen: enpä ihmettele, en. Kyllä tuo "helmi" täälläkin aikamoista "jöötä" pitää. Täytyy sanoa, että tuo allas on kyllä täysin sen hallinnassa. Olisi kovasti halukas lisääntymäänkin, valitettavasti vaan sen kiinnostuksen kohteet on joko väärää lajia tai sitten kohde ei ole kiinnostunut siitä. Nuo helmi-tyttöset kun eivät oikein tunnu tulevan juttuun keskenään jostain syystä :roll: . Toinen on "turpa ruvella" koko ajan ja pysytteleekin etupäässä jossain piilosilla. Ja tämä arempi tyttö kyllä kelpaisi puolisoksi tuolle meidän herralle. Jostain syystä tuo dominoivampi naikkonen ei tunnu herraa kiinnostavan..

Heh, mainioita kavereita ovat, kerta kaikkiaan :).
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Sattui niin sopiva kuva, että laitan tänne jatkoksi. Siinä kun on kaikki mulla olevat lajit edustettuina. :)

Kuva

- Pseudotropheus sp. "Polit"
- Labeotropheus trewavasae
- Labidochromis caeruleus
- Labidochromis sp. "Hongi"
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

No siinäpä oikea poseeraus :mrgreen: .

Hieno!
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Kuva

Herra Harvahammas. :mrgreen:
Vadelma
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Vadelma »

Tytillä tosi hienoja kuvia! Kun saisi itsellekin joskus yhtä tyylikkään akvaarion. Harmi kun asuu täällä pohjoisen periferiassa, ei ole ihan helppoa alkaa malawistiksi. Mutta haaveitahan saa aina olla 8-)
Akvaariot 150l + 60l ja poikasakvat 32l + 10l
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

^ Punastus sentään. :)

Useimmat akvaarioliikkeet pakkaavat kalat laatikkoon ja lähettävät bussilla matkaan. ;) Ja hatara mielikuva on, että Oulussa on muitakin malawisteja. Toisilta harrastajilta saa kuitenkin kullanarvoisia neuvoja ja vinkkejä sekä vertaistukea. Joskus kalanlapsiakin. Ehdottomasti, jos malawiallas kiinnostaa, suosittelen. Itselläni ainakin on ollut sellainen unelmien täyttymys, että en vaihtaisi mihinkään. Ja paljon helpompaa kuin kuvittelin.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Vadelma kirjoitti:Tytillä tosi hienoja kuvia! Kun saisi itsellekin joskus yhtä tyylikkään akvaarion. Harmi kun asuu täällä pohjoisen periferiassa, ei ole ihan helppoa alkaa malawistiksi. Mutta haaveitahan saa aina olla 8-)
Oulussa on ihan mukavasti malawiharrastajia, lähimmät kaupat jotka noita myyvät ovat haukun paikka raahessa sekä haaparannan arken. Haaparannasta kun ajelee Luulajaan, alkaa valikoima olemaan jo tasolla, jonka rinnalla kalpenee suurin osa etelä-suomen liikkeistä. Lisäksi esimerkiksi NL-aqua toimittaa kaloja myös tänne, eli porukka pystyyn ja tilamaan. Eli tämähän on suorastaan malawiharrastuksen mekka 8-)
/jari
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Kerrankin oli kamera käsillä, kun tarvitsin. Polit-tytöt pisti kunnon catfightin pystyyn.

Kuva
axu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja axu »

Niin sitä pitää! Hyvät tytöt! :)

Nätti kuva muuten! Haluatko kertoa niksin, miten saat hyvä kuvia kaloista?

Ilman salamavaloa ei valo riitä ja vesi&lasi jotenkin vääristää salamavalonkin, joten kuvista tulee melkoisen hassuja mulla. argh!
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

axu kirjoitti:Niin sitä pitää! Hyvät tytöt! :)

Nätti kuva muuten! Haluatko kertoa niksin, miten saat hyvä kuvia kaloista?

Ilman salamavaloa ei valo riitä ja vesi&lasi jotenkin vääristää salamavalonkin, joten kuvista tulee melkoisen hassuja mulla. argh!
Puhtaat lasit sisältä ja ulkoa, tarpeeksi valoa ja hyvä kamera.
axu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja axu »

Mites nuo kalat muuten tykkäävät salamavalosta?
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

axu kirjoitti:Mites nuo kalat muuten tykkäävät salamavalosta?
Aluksi ne pelkäsi sitä, mutta nyt ne on jo tottuneet. Osa hengaa ihan kuin ei mitään, osa tulee uteliaana katsomaan ja osa käy kameralle näyttämässä keskaria. :mrgreen: Kuvauksen jälkeen saa ruokaa palkaksi.
axu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja axu »

Ok! Täytyypä koittaa jossian vaiheessa, jos tulisi jotain. Laitan tänne sitten arvosteltavaksi. :mrgreen:
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Minä sain kans vähän "äksöni" kuvaa kun uusi greshakei uros kotiutui viime viikolla. Laadultaan ei ole lähellekkään Tytin kuvien veroisia kun valoa ei ollut tarpeeksi,äkkiseltään vaan näpsin kuvia nujakasta :).

Vauhdikkaalta näyttää silti :mrgreen:

Kuva

Kuva
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Beetle, miten kotiutuminen on sujunut? Nokkimisjärjestys selvä? :)
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Tytti kirjoitti:Beetle, miten kotiutuminen on sujunut? Nokkimisjärjestys selvä? :)
Joo kyllä. Tuo greshakei oli ollut altaan kuningas vanhassa kodissaan, mutta joutui sitten antamaan kuitenkin meidän "Helmi"- pojalle periksi, niinkuin vähän ounastelinkin. Helmiläinen ei ihan helpolla luovuta hallitsijan paikkaa.

Vähillä naarmuillakin selvittiin. Uusi greshakei on kyljistä vähän "ruvella", muutei näytä ollenkaan vakavalta. Eiköhän tuo parane nyt kun ei tartte enää tapellakan :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”