Edellisen kerran kun perustin akvaariota niin tietolähteenä oli tietysti Markku Varjon kirjat ja akvaariokaupan henkilökunta. Hyvin silloinkin pärjättiin 2 altaan ja yht. 600 litran kanssa. Ilmeisesti tuuria matkassa? Näistä altaista jouduin luopumaan ulkomaille muuton vuoksi.
Nyt asetuttuani paikoilleen SE iski taas! Akvaariokuume! Onnekseni löysin nelisen kuukautta sitten tämän forumin. Ei muuta kuin ahmimaan tietoa ja kylläpä sitä löytyykin täältä uskomattoman paljon. Sitten vaan tekemään suunnitelmia kalaston ja kasviston suhteen, 250 l. allas saapui kotiin juuri ennen joulua.
Listaanpa tässä lyhyesti mitä kaikkea olen saanut irti lukemalla tätä palstaa.
Aqua-webin ansiosta:
-löysin etukäteen mahtavan paljon infoa kaloista, kasveista, sisustuksesta, vesiarvoista, uudesta tekniikasta jne...
-kypsytin akvaarion ilman että kalat saivat nitriittimyrkytystä
-tein hienon pengerryksen altaaseen pleksistä (ja naamioin sen kivillä)
-menin (okei, mies meni) ostamaan hiekkaa Biltemasta
-löysin Nl-aquan josta ostin ihania rusokirjoahvenia. (Siellä on muuten aivan upea palvelu ja tosi mielenkiintoisia ahvenlajeja yms.)
-ostin -rain-lta PMDD:tä ja turvepalleroita ja toivoakseni saan kasvit jatkossakin menestymään

-ostin koss:lta upeita kasveja edullisesti

-osasin tehdä hiivateliivate-systeemin joka toimii
-jne jne jne
En edes yritä luetella kaikkea hyötyä ja infoa mitä tältä palstalta olen saanut mutta haluaisin sanoa kiitokseni kaikille tänne kirjoittaville! Varsinkin aktiivijäsenet, teette mahtavaa työtä auttaessanne kysyjiä.
Lopuksi yritän vielä laittaa tähän muutaman kuvan kun testasin digikameran erilaisia kuvausominaisuuksia. Ihka ekat mun ottamat akvakuvat!
Tässä siis joulukuussa perustettu 250 l. allas. Ja isompi olisi taas pakko saada...

http://kuvatehdas.fi/album/showalbum.ph ... 0726&from=