Kiitos aqua-web!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tanjakr
Starting Member
Starting Member

Kiitos aqua-web!

Viesti Kirjoittaja tanjakr »

Täällä kirjoittelee vedenalaisesta maailmasta tauon jälkeen uudelleen innostunut -voisiko jo sanoa- harrastaja.
Edellisen kerran kun perustin akvaariota niin tietolähteenä oli tietysti Markku Varjon kirjat ja akvaariokaupan henkilökunta. Hyvin silloinkin pärjättiin 2 altaan ja yht. 600 litran kanssa. Ilmeisesti tuuria matkassa? Näistä altaista jouduin luopumaan ulkomaille muuton vuoksi.

Nyt asetuttuani paikoilleen SE iski taas! Akvaariokuume! Onnekseni löysin nelisen kuukautta sitten tämän forumin. Ei muuta kuin ahmimaan tietoa ja kylläpä sitä löytyykin täältä uskomattoman paljon. Sitten vaan tekemään suunnitelmia kalaston ja kasviston suhteen, 250 l. allas saapui kotiin juuri ennen joulua.

Listaanpa tässä lyhyesti mitä kaikkea olen saanut irti lukemalla tätä palstaa.

Aqua-webin ansiosta:

-löysin etukäteen mahtavan paljon infoa kaloista, kasveista, sisustuksesta, vesiarvoista, uudesta tekniikasta jne...

-kypsytin akvaarion ilman että kalat saivat nitriittimyrkytystä

-tein hienon pengerryksen altaaseen pleksistä (ja naamioin sen kivillä)

-menin (okei, mies meni) ostamaan hiekkaa Biltemasta

-löysin Nl-aquan josta ostin ihania rusokirjoahvenia. (Siellä on muuten aivan upea palvelu ja tosi mielenkiintoisia ahvenlajeja yms.)

-ostin -rain-lta PMDD:tä ja turvepalleroita ja toivoakseni saan kasvit jatkossakin menestymään :D

-ostin koss:lta upeita kasveja edullisesti :D

-osasin tehdä hiivateliivate-systeemin joka toimii

-jne jne jne

En edes yritä luetella kaikkea hyötyä ja infoa mitä tältä palstalta olen saanut mutta haluaisin sanoa kiitokseni kaikille tänne kirjoittaville! Varsinkin aktiivijäsenet, teette mahtavaa työtä auttaessanne kysyjiä.

Lopuksi yritän vielä laittaa tähän muutaman kuvan kun testasin digikameran erilaisia kuvausominaisuuksia. Ihka ekat mun ottamat akvakuvat!

Tässä siis joulukuussa perustettu 250 l. allas. Ja isompi olisi taas pakko saada... :roll:

http://kuvatehdas.fi/album/showalbum.ph ... 0726&from=
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Kiitos aqua-web!

Viesti Kirjoittaja Maisu »

tanjakr kirjoitti:Tässä siis joulukuussa perustettu 250 l. allas.
Rakkaudella hoidetun oloinen, kaunis allas.

Niin se vain taitaa olla, että kerran akvaristi, aina akvaristi.
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Hieno allas! Hyvä että joku jaksaa kiittääkin forumin porukkaa eikä vain valita joka asiasta! 8-)
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ihana lukea tällaistakin palautetta välillä 8-)
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Upea allas, onneksi olkoon :D .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Kill
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kill »

Ole hyvä vaan
Kuka mahtaa ottaa vastuun sanomisistani?!
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

maisu kirjoitti:
tanjakr kirjoitti:Tässä siis joulukuussa perustettu 250 l. allas.
Rakkaudella hoidetun oloinen, kaunis allas.
Todella nätti juuh. Itsellä ei altaa tuollaisena pysy, tiedä sitten, mistä on kiinni, mutta seuraava allas on luultavasti kasviton.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koss »

tanjakr kirjoitti:-ostin koss:lta upeita kasveja edullisesti :D
Hyvä, että ovat lähteneet kasvamaan. Näyttävät todella hienoilta altaassasi :D
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

On kyllä kaunis allas. :)

Tämä palsta (ja sen käyttäjät) on kyllä ihan korvaamaton tuki ynnä inspiraation lähde akvaarioasioissa. Toisten harrastajien kokemukset ovat hyvin opettavaisia, ei tarvitse yrittää ja erehtyä itse ihan joka asiassa.

Kiitos lähtee täältäkin. :)
mirkomiz
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mirkomiz »

SAMA TÄÄLTÄ... KIITOS

ennen omistin 40l--->130l (olivat katatrofeja)

nyt aquawebin vuoksi innosus pysynyt ja olen onnellinen 400l omistaja :)

eli kiitos paul jolta ostin timanttitonkijat

ja kiitos pusu jolle sain annettuu 15kpl ylimääräisii miekkiksii ja sain vielä kiitokseksi kasveja...

ja kiitos kaikille jotka ovat antaneet "ohjeita"
Taju
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taju »

Hienoa, kun joku muistaa, ettei mikään ole itsestäänselvyys ja tärkeästä työstä harvoin saa kiitosta.

Kaunis kiitos siis minunkin puolestani.

Ps.
tanjakr: todella kaunis tuo altaasi, ota ihmeessä joskus osaa kuukauden allas kisaan! :mrgreen:
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Minä olen tänne tultuani saanut paitsi hyviä neuvoja, paljon lisää tietoa ja taitoa harrastukseen myös tehnyt paljon kala- kasvi- ja laitekauppoja puolin ja toisin, perustanut merivesiakvaarion, löytänyt monia tapahtumia joissa on ollut mukavaa ja uusien harrastuskavereiden joukosta löytänyt rakkaan ystävänkin.

Kalat kiittää!
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
lare88
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lare88 »

Liekö täällä ketään, joka ei koskaan ole saanut mitään A-W:stä.
Tätä voisi kutsua harrastuksen yhdeksi tukipilariksi.
Minkä urheilussa saavuttaa sen terveydessä menettää.
Timbba
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Timbba »

Kiitokset täältäkin päin!

Aivan noviisina akvaarioharrastajana tutustuin ensin AW:n ja sitten ostin
300 l altaan. Nyt allas on kypsytetty ja pystytetty ja kalastostakin hankin tietoa tän foorumin kautta.

Oli muuten paikallinen akvaariokauppias hiukan ihmeissään kun ilmoitin että kypsyttelen allastani ammoniakilla, kukkamullalla ja kalanruualla... :mrgreen:
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Oli myös eräs naispuolinen ystäväni hiukan ymmällään kun pyysin häneltä käytettyjä sukkahousuja; minun oli tietty pakko sanoa hänelle että mihinkä tarkoitukseen ne tulevat ... en tiedä paraniko asia yhtään kun kerroin hänelle panevani ne akvaarioon.... :D
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Kaaka81
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaaka81 »

Kyllä! Minä voin myös kiitellä omasta puolestani kaikkia viisaita täällä palstalla. Se on meinaan akvaristin siemen kylvetty tämän palstan ansiosta todella syvälle meikäläiseenkin! KIITOS :mrgreen:

Itse sen tein ja tein montakertaa ja säästin satasia...(kuva tältä päivältä)

Kuva
Zessu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Zessu »

Lisäänpä minäkin kiitokset kaikille neuvoja antaneille sekä niille kaikille, joiden kanssa kauppoja sujuvasti olen tehnyt :D Ilman tätä palstaa olisi moni akvaarioharrastaja hukassa, niin minäkin [;)]
-Ansku
kanto
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kanto »

Wau Kaaka81 sulla on aika hieno sisustus tuossa akvassa :D
Kodama
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Uhraan kahdennensadannenviidennenkymmenennen viestini ilmoittamalla, että kalani olisivat vainaat ja minä todella tyhmä jos AWta ei olisi olemassa.

Täällä en tunne olevani hullu halutessani yli neljä akvaariota. Vanhempieni mielestä jo kaksi on liikaa. Välillä pysähdyn miettimään vaikka karsiessani kasveja altaasta tai piirtäessäni uuden altaan pohjapiirrosta, että MIKSI? Miksi pitäisi olla niin monta allasta ja miksi nämä kalat ja muut öttiäiset edes kiinnostavat minua? Sitten herään ja tajuan että niin se vain on. Välillä käy kyllä ihan mielessä, että

onkohan tämä akvaarioiden yltiöpäinen keräily ja vaaliminen täysjärkisen hommaa?

Silloin kun pankkitilin saldo on 2 euroa ja äiti kysyy mihin rahat menivät, vastaus on EI.

Silloin kun kaverini kyllästyneinä vaihtavat puheenaihetta edes viitattessani akvaarioihin, vastaus on EI.

Silloin kun kannan selkä murskana märkää hiekkaa akvaariota muuttaessani, vastaus on EI.

Silloin kun olen heilunut aqua-webissä viimeiset 3 tuntia (kuten nyt), vastaus on EI.

Silloin kun pitkän päivän jälkeen istun sohvalle seuraamaan kalojen menoa, vastaus on
KYLLÄ
Elämä on rankkaa.
MiPiK
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MiPiK »

Kiitän minäkin omalta osaltani :D . Kymmenen vuoden tauon jälkeen kipinä iski uudelleen. Apua olen saanut kaikkiin kysymyksiini. Ja erityisen kiitoksen on ansainnut Izze!
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Onpas se mukavaa, että tällaisiakin topicceja aina välillä ilmaantuu :D

Omalla kohdalla tämä palsta on aiheuttanut akvaarioiden määrän "hienoisen" lisääntymisen, ihan jo siitäkin syystä että täällä kauppa käy kätevästi. Ja tottahan se muiden harrastajien kokemuksista lukeminen ja kuvien näkeminen innostaa aina :) Tietoakin on saanut kivasti, joskus sitä lueskelee ihan huvikseen tosi vanhojakin keskusteluja joissa sattuu olemaan itselle ajankohtainen aihe.

Ehkä kaikista tärkein juttu minulle on kuitenkin samasta asiasta kiinnostunut yhteisö. Tottakai esmes seuratapaamisissa tapaa kanssahörhöjä ja löytyyhän heitä lähipiiristäkin, mutta tänne saa kontaktin aina silloin kun itse haluaa, jos vaan sattuu olemaan tietokone lähettyvillä.

Iso kiitos siis minunkin puolestani kaikille täällä pyöriville :D
Kaaka81
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaaka81 »

Ai niin!

Pitimäni vielä siitäkin mainita, että minulla on törkeä lukihäiriö, pilkut aina väärässsä paikassa, kirjaimia puuttuu joka toisesta sanasta (kaksi =kasi jne.) ja lisäksi tuotan äärimmäisen huonoa suomenkieltä.

Olen toki kirjoitellut aika vähäisen määrän viestejä, mutta vielä ainakaan, kukaan moderaattoreista ei ole huomauttanut näistä virheistä siis uudelleen KIITOS! :mrgreen:

-Kaaka-
Väkitukko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Väkitukko »

Kiitos ja kumarrus myös minun puolestani niin ylläpitäjille kuin kanssaharrastajillekin. Täältä olen saanut sellaisen määrän tietoa ja vinkkejä akvaarion hoitoon liittyen, että voin sanoa päässeeni ihan uudelle ulottuvuudelle tämän harrastuksen kanssa :D Eikähän minulla olisi varmaan tällä hetkellä edes akvaariotakaan ellen olisi tänne eksynyt. Pääsi vanha innostus villiintymään ja tulihan se akvaariokin kaloineen tätä kautta ostettua. Ja nyt on sitten piru vienyt sen pikkusormen ja katsotaan mihin tämä vielä päättyy :mrgreen:
tiinav
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tiinav »

Löytyi haulla myös tälläinen vanha kiitospalsta.
Eli omalta osaltani kiitokset kaikille täällä neuvoja ja ohjeita jakaneille henkilöille.
Olen saanut vastauksia omiinkin kysymyksiin ja ennenkaikkea lukemalla viestejä täällä,
on omat akvaariotietoni kasvanut huomattavasti (tosin taidot eivät pysy perässä, sinilevästä en näytä pääsevän eroon :D ).

Eli Kiitos aqua-web ja te kaikki, jotka viitsitte vastata aina uudelleen ja uudelleen kysymyksiin :D
Aloitteleva akvaristi 180 litraa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”