Lippuritarimonnien lämpötila
Valvoja: Moderaattorit
Lippuritarimonnien lämpötila
Mitä mieltä olette, onko 29-30C liian korkea lämpötila lippuritarimonneille?Minulla on niitä kiekkojen kanssa ja ovat pärjänneet hyvin vielä n.28C lämmössä. Nyt kun hankin sinne kiekkoja on lämpöä nostettu ja käyvät pinnassa välillä. Vähän ristiriitaista tietoa löytyy, altaassa on kyllä hyvä suodatus (3 ulkosuodatinta). Pitäisikö ne silti siirtää pois?
Re: Lippuritarimonnien lämpötila
Jos haluaa saada vähiten väärän vastauksen luonnosta peräisin olevan lajin lämpötilavaatimuksiin, kannattaa katsoa Fishbasesta (www.fishbase.org). Tässä tapauksessa vastaukseksi saa 25-28 astetta. Jos kaloja pidetään lämpimämmässä kuin mihin ne ovat sopeutuneet, niiden elinikä lyhenee näennäisestä "hyvin pärjäämisestä" huolimatta. Minä en pitäisi lippuritarimonnia jatkuvasti yli 28 asteen lämmössä. Se on aika vaatelias laji.Lily kirjoitti:Mitä mieltä olette, onko 29-30C liian korkea lämpötila lippuritarimonneille?Minulla on niitä kiekkojen kanssa ja ovat pärjänneet hyvin vielä n.28C lämmössä. Nyt kun hankin sinne kiekkoja on lämpöä nostettu ja käyvät pinnassa välillä. Vähän ristiriitaista tietoa löytyy, altaassa on kyllä hyvä suodatus (3 ulkosuodatinta). Pitäisikö ne silti siirtää pois?
Kiitos vastauksesta. Täytyy siirtää ne sitten toiseen akvaan. Eivät ne oikein ole viihtyneet tuolla korkeammassa lämmössä, säikkyvät kiekkojen kanssa toisiaan ja uivat sitten paniikissa ympäri allasta
Toinen altaani on 200-litrainen, onkohan se tarpeeksi suuri niille? Siellä ei ole muita pohjakaloja ennestään.

Toinen altaani on 200-litrainen, onkohan se tarpeeksi suuri niille? Siellä ei ole muita pohjakaloja ennestään.