Tulikohan oikeeta soraa?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
maria83-
Member
Member

Tulikohan oikeeta soraa?

Viesti Kirjoittaja maria83- »

Tulo tuossa mieleen sellanen että möiköhän ne liikkeestä oikeeta soraa kun se oli hiekoitussoraa/sepeliä...?Sellasissa ruskeissa säkeissä..
Nyt harmittaa se että en tajunnu hiekkaa ostaa...Hiekka pohja kai kannattaa olla jos on monnisia? :?
240l Akvaario
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Tais tulla monnisille vähän turhan karkeata tavaraa.

Käy hakemassa rautakaupasta hiekkapuhallushiekkaa (raekoko 01-0,7 mm on hyvä, tai sitten pykälää karkeampi 0,6-1,2 mm) tilalle.
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Ruskee säkki missä kyljessä lukee kauniston sora?

Ihan hyvää tavaraa, oli sulla monnisia tai ei. Minä en ainakaan valita:)
maria83-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja maria83- »

Kiitti tosta raekoosta. Täytyy hankki sitä sitten. Mä tykkään että akvaario on nätimmän näkönen kun siellä on hiekka. Täytyy käydä ostamassa sitten. Tänne Jyväskylään avataan biltama että sielläkin varmaan ois?
240l Akvaario
marleena
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja marleena »

Itsekin aloittelijana mietin tuota hiekan/soran raekokoa pitkään ja päädyin hiekkaan, raekokoon 0,6-1,2mm. Nyt se tuntuu käteen aika karhealta. Olisiko sittenkin pitänyt ottaa vielä hienompaa? Mutta tukkeutuuko se helpommin? Jakakaapa kokemuksianne, please.

Piikkisilmiä olin suunnitellut pohjakaloiksi.

Marleena [;)]
Lunatic
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lunatic »

Täällä puhallushiekkaa raekokoa 0,1-0,6mm. Pehmeätä on ja olen ollut tyytyväinen siihen kalojen kanssa. Ei ole mennyt tukkeeseen.

Pohjalle voipi hankkia kierteissarvikotiloita, jotka toimivat niin kuin kastemadot mullassa, niin homma helpottuu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”