Mikä ahven minä olen?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ninu
Starting Member
Starting Member

Mikä ahven minä olen?

Viesti Kirjoittaja ninu »

Tämmöinen kirjoahven pelastautui Myyrmannin Faunattareen joitain viikkoja sitten jostakin pikkusesta altaasta. Asiakas ihmetteli neontetrojen katoamista (oli ostamassa lisää) ja syyksi paljastui tämä kaveri.
Ahven on lyhyessä ajassa venähtänyt pituutta ja on nyt 10-12cm. Tullessaan kala oli kuulemani mukaan "pelkät silmät". Mikähän laji on kyseessä?
Pahoittelen surkeaa kuvanlaatua. Tarkkojen kuvien ottaminen oli varsin haastavaa ilman jalustaa.
Kuva Kuva
Kuva
Eräs arvio oli että kala on Crenicara punctulata mutta jotenkin epäilen.. Koiras se ilmeisesti on pitkistä evistä päätellen.
Kalan elämänlaatu ei ole nykyisessä altaassa mikään hulppea, ja siksi se etsii kotia. Jos koti ei pian löydy, se ikävä kyllä lähetetään kalojen taivaaseen.
ap79
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ap79 »

Kyllä sanoisin, että Crenicara punctulatum on kyseessä. Tuolla muutama hyvä kuva: http://www.cichlid-forum.com/profiles/s ... php?id=220
jossuliini
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja jossuliini »

Kanavakirjoahven se on, crenicara punctulata (vai punctulatum?)
aquaworld.netfirms.com
fishbase.org
thekrib.com/Apisto
aquahobby.org

Ottaisin hänet meille kahden tytön kaveriksi mielelläni, vaan ei taida kuljetus oikein järjestyä.
ninu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja ninu »

Affen on haettavissa Myyrmannista any time..
Mahd. se kulkee kalapussissa Helsingin keskustaan jos joku, esim minä otan asiakseni sen sinne kuljettaa..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”