Tummaleväplekoko?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

-ozkuz-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

Laitoin kaikesta huolimatta kyseisen fisun myyntiin, koska irroittaa kasvini juuriltaan.
Mitä tuollaisesta voi pyytää hintaa?
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

-ozkuz- kirjoitti:Mitä tuollaisesta voi pyytää hintaa?
Tuntematon, ehkä suureksikin kasvava, mahdollisesti agressiivinen ja kasveja pohjasta repivä, hmm... Lahjoitetaan-osasto? ;)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-ozkuz-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

Adrianna kirjoitti:Tuntematon, ehkä suureksikin kasvava, mahdollisesti agressiivinen ja kasveja pohjasta repivä, hmm... Lahjoitetaan-osasto? ;)
Tuntematon se on muttei suinkan agressiivinen, mulla ollu 6-7v ja kasvanu 3cm että jos isoksi tulee niin aika hiljaa kasvaa, tämä kala ei ole agressiivinen ja ei "revi" kasveja vaan tykkää uida lujaa jolloin kasvit irtoaa ja kaivaa itselleen suojapaikkoja jtn itse ajattelin Myydään-osastoa
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

-ozkuz- kirjoitti:Tuntematon se on muttei suinkan agressiivinen,
Viittasin lähinnä tuohon NesteHukan kommenttiin, saman näköinen kala kun oli agressiivinen, toivottavasti tämä ei ole ;).
-ozkuz- kirjoitti:mulla ollu 6-7v ja kasvanu 3cm että jos isoksi tulee niin aika hiljaa kasvaa,
Ihan sama kasvaako se hiljaa vai kovaa, jos aikuispituus on vaikka 50+ senttiä niin se olisi kiva tietää kun kalaa ostaa. Mutta arvailuksi lopullinen koko menee kun tarkkaa lajia ei voi tietää, kala kuitenkin on hyvin nuori vielä ja sillä on mahdollisuudet kasvaa vaikka ja kuinka.
-ozkuz- kirjoitti:tämä kala ei ole agressiivinen ja ei "revi" kasveja vaan tykkää uida lujaa jolloin kasvit irtoaa ja kaivaa itselleen suojapaikkoja jtn
Jos tulos on joka aamu pinnalla kelluvat kasvit niin samapa tuo repiikö se ne vahingossa vai tahallaan, hermot menee silti.
-ozkuz- kirjoitti:itse ajattelin Myydään-osastoa
Joku ~15€ ainakin varmistaisi sille hyvän kodin (arvokkaammat kalat harvemmin joutuvat heitteille. Se on toinen juttu että ostaako joku sen, toivomme parasta 8-) .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Mastacembalus
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: OAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Mastacembalus »

NesteHukka kirjoitti: Tuo muuten minulla ainakin pisti kesäkurpitsan siivun naamariinsa alle minuutissa...
Jep kesäkurpitsa kyllä maistuu tuolle minunkin plekolle. Tuossa kun prboy:n toisessa keskustelussa antamia vihjeitä tunnistuksesta noudattelin, niin löysin melko(!) varman tunnisteen, eli kyseessä on todennäköisesti Hypostumus plecostomus. Vielä jää hieman arvailujen varaan. Tuo nestehukan entinen kala on minusta hieman erinäköinen kuitenkin, väritykseltään ja päänmuodoltaan erityisesti ja on myös hieman tukevamman oloinen. Menisi ehkä sukupuolierojen piikkiin...

Tässä linkki, ylin kuva oikealla:
http://www.auburn.edu/academic/science_ ... hypos.html

Oma plekoni on myös vuosia vanha, tuli minulle altaan mukana pari vuotta sitten, ei ole kasvanut juurikaan, altaan koko 600l. Eikä ole tosiaan mitenkään agressiivinen.
Niin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”