Kellertymiä kasveissa
Valvoja: Moderaattorit
Kellertymiä kasveissa
Ongelma on kasvien lehdissä, kun ne ovet kellertyneet kun niihin on kasvanut uusia lehtiä. Siis, tarkemmin sanottuna, ne lehdet on ovat kellertyneet, jotka ovat lähellä pintaa/ ovat pinnassa ja pohjassa taas, kasvien lehdet ovat normaalin vihreitä.
Mistä moinen johtuu??
Viisaammat vastatkoon.
Mistä moinen johtuu??
Viisaammat vastatkoon.
-
- Junior Member
Valaistuksen tehoon vaikuttaa altaan koko ja valaisimen laatu ja teho. Kannattaa alkaa miettimään lannoitusta, sillä ilman sitä ei kasvit tule menestymään. Tuo 7,5 on ilmeisesti ph-arvo. Kannattaisi hankkia vielä kh-, gh-, nitriitti- ja nitraattitestit. Nuo arvot kertovat vielä paljon enemmän veden laadusta. Jos pystyt laittamaan kuvan kasvista, pystyisi ehkä määrittämään lajin.dandelion kirjoitti:Kasvin lajia en tiedä, koska ne myytiin ns. tuntemattomana lajina.
Valaistuksessa käytän pöytälamppua jossa on loisteputki.
Kasvien lannoitukseen en ole kerennyt perehtyä.
Vesiarvo on 7,5.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Juuh... Eli kyllä minä niitä kuvia saisin tänne, mutta ongelma on nyt se, että en millään jaksaisi ruveta rekisöröitymään minnekkään.
( Ja muutenkin kun en ole mikään nero niissä...
)
Pitänee siis vain tyytyä kaiketi niihin tietoihin mitä minä pystyn nyt ja myöhemmin antamaan teille...
Muutama niistä ruskeista lehdistä on muuttunut aika punertaviksi, mikä ihme niitä vaivaa??
( Ja muutenkin kun en ole mikään nero niissä...

Pitänee siis vain tyytyä kaiketi niihin tietoihin mitä minä pystyn nyt ja myöhemmin antamaan teille...
Muutama niistä ruskeista lehdistä on muuttunut aika punertaviksi, mikä ihme niitä vaivaa??