Akvaariokaupat/nähtävyydet Riikassa (Latvia)
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
- Viesti:
Akvaariokaupat/nähtävyydet Riikassa (Latvia)
Eli onko kellään ehdotuksia? Myös talvipuutarhat käyvät.
Edit: Otsikosta "Akvaarikaupat" -> "Akvaariokaupat", niin löytyy myöhemmin haullakin.
-- Ylläpito.
Edit: Otsikosta "Akvaarikaupat" -> "Akvaariokaupat", niin löytyy myöhemmin haullakin.
-- Ylläpito.
(Joki)Biotooppiakvaristi - Erityinen kiinnostus pienvesistöihin, jokiin ja Laatokkaan sekä silurus glanikseen ja muihin monneihin, unohtamatta myöskään lehtikaloja.
www.kaakko.net/akvaario (lajilistoja voi lähettää, esimerkit sivulla)+linkkejä lisää
www.kaakko.net/akvaario (lajilistoja voi lähettää, esimerkit sivulla)+linkkejä lisää
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Vanhuus ei tule yksin. Muistan etta itse vastasin tahan viestiin privalla ja jatin nyt sitten itse printtaamatta mukaani silloin lahettamani listan, joka oli alunperin Mikael Westerlundin kasialaa. Siispa please, Elmeri, Liisa tai muut HAS:laiset joilla tuo Mikaelin viesti viela on jossain jemmassa, olisiko joku teista niin kiltti etta forwardoisi sen nyt minulle privana (ei ehka olisi kilttia lainata viestia julkisesti tahan koska se on alunperin toisen kirjoittama). Kiitos.
Terveisia sateisesta Riiasta!
Edit: Elmeri eika elpuri. Olen tosiaan tulossa vanhaksi.
Terveisia sateisesta Riiasta!
Edit: Elmeri eika elpuri. Olen tosiaan tulossa vanhaksi.
-
- Elite Member
Siis eiko kukaan...? Tuo viestihan oli HAS-listalla, tutkikaas nyt vahan niita tiedostojanne. Paikallisessa puhelinluettelossa kun on kaikki lemmikkeihin liittyvat liikkeet yhdella tiuhaan printatulla sivulla ilman sen kummempia selitteita mita missakin myydaan/hoivataan/huolletaan, joten siita ei ole nyt mitaan apua.
Ummm, ja Vilnan liikkeita kaipailisin myos...
Ummm, ja Vilnan liikkeita kaipailisin myos...
-
- Elite Member
Nuo molemmat Liisan mainitsemat liikkeet ovat yhä olemassa, ja Lacplesalla (Lacplesaa n. 30m Brivibasin risteyksestä vasemmalle jos seisotaan niin päin että vanhakaupunki on selän takana) on myös yksi liike. Sen sijaan puhelinluettelosta löytyvistä osoitteista Valdemara 112 ja 149 sekä Brivibas 90 en löytänyt mitään yhdestäkään. Maskavas-katu toistuu puhelinluettelon osoitteissa (esim. nrot 1, 106, 205a, 357, 449) mutta näyttää niin epäilyttävältä seudulta ja pitkältä kadulta etten lähtenyt kokeilemaan onneani.
Kuten ehkä arvasittekin, kirjoitin nämä tiedot tänne lähinnä muistiin itselleni seuraavaa reissua varten.
Kuten ehkä arvasittekin, kirjoitin nämä tiedot tänne lähinnä muistiin itselleni seuraavaa reissua varten.

Löytyipäs kiinnostava aihe! Olen itse lähdössä huhtikuussa Riikaan ja tietty akvaarioliikkeet ovat kohdelistalla. Joitan osoitteita Maisu tuohon olikin kirjoittanut, toivottavasti ovat edelleen siellä. Jos jollain on päivitetympää tietoa, olen siitä kiitollinen.
Muutenkin kokemuksia Riiasta kaivataan!
Muutenkin kokemuksia Riiasta kaivataan!
-
- Elite Member
Olen käynyt tuolla kerran tuon viimeisen viestini jälkeenkin, mutten sillä kertaa tullut käyneeksi akvaarioliikkeissä. Minulla siis ei ole päivitetympää tietoa.Minni kirjoitti:Jos jollain on päivitetympää tietoa, olen siitä kiitollinen.
Mene zeppeliinihallien luokse torille, jatka pahamaineiselle kirpputorille vähän matkan päähän ja sieltä vanhaankaupunkiin ja miehitysmuseoon, käy syömässä irkkubaari Lacy´s:ssä, eksy sitten paikallisten suosimiin yökerhoihin jotka sulkevat ovensa vasta viimeisen asiakkaan poistuttua aamukuudelta ja rentoudu seuraavana päivänä juoden teetä matolla löhöillen itämaistyylisissä teeravintoloissa. Syö kilotavarana myytäviä pelmeneitä räikeän nuorisomusiikin säestyksellä pikaruokapaikoissa, puikahtele sisään kaupungin uuden puolen kellarikerroksen liikkeisiin akvaariokauppakierroksellasi, matkusta raitiovaunulla jossa vielä on rahastaja, käy hylätyllä venäläisellä hautausmaalla, kiipeä vanhan kaupungin kirkontorniin ihailemaan näköalaa ja kiertele Origon liikkeissä.Minni kirjoitti:Muutenkin kokemuksia Riiasta kaivataan!
Osta tuliaisiksi käsintehtyä saippuaa, laukkuja, juhlavaatteita, farkkuja, Riian mustaa balsamia ja Hikarin kalanruokaa.
Ja pidä käsilaukustasi todella hyvää huolta. Meikäläiseltäkin oli joku onnistunut avaamaan laukun kertaalleen.
harmi vain että mukulat on mukana, muuten kyllämaisu kirjoitti: eksy sitten paikallisten suosimiin yökerhoihin jotka sulkevat ovensa vasta viimeisen asiakkaan poistuttua aamukuudelta ja rentoudu seuraavana päivänä juoden teetä matolla löhöillen itämaistyylisissä teeravintoloissa.

Kiitos vinkeistä, kuulosti tosi ihanalta ja odotan matkaa jo kovasti.
Tulipa sitten käytyä Riikassa.
Kolmessa eläinkaupassa kävin, ja kahdesta tein ostoksia (toisesta vain kissatavaraa).
Hikarin ruokia en kyllä myynnissä löytänyt (mainoksia kyllä), ja henkilökunnan englanti oli joka paikassa kyllä niin surkeaa ettei kysymisestä tullut mitään. Näytin heillä pöydällä lojunutta Hikarin goldfish -ruokapussia jolla he liikkeen kaloja ruokkivat, ja koitin kysyä myyvätkö ne Hikarin ruokaa, niin ei siitä mitään tullut. Kovasti yksi myyjä yritti englantia, mutta sieltä tuli varmaankin yksi sana ulos: food. Muuta ei.
No ei se mitään, ostin Eheimin 2252:seen roottorin kepin ja ne mustat kumitulpat, maksoivat huimat 2,80e (jopa saksassa ne maksaa yli 6e).
Ja mukaan tarttui Tetran tabi miniä, Resunin 60-70cm kasvipihdit (samanlaiset kuin eheimin) nekin jumalattomaan 3,10euron hintaan.
Kasvipihdit ne olikin lentokentällä huvin aihe, koska ne ei matkalaukkuun mahtuneet niin roikotin niitä sitten kädessä. Onneksi ne olivat muovia, muuten olis varmaan jäänyt tuomatta, niin ihmeissään niistä oltiin. 
Liisaa lainaten:
Kalatarjonta ei ollut kummoinen, itse otin ihan sitä varten happitablettejakin mukaan (joita saa kyllä sieltäkin naurettavan halvalla), jos jotain kivaa löytyisi, mutta esim ainoat plekot olivat partiksia. Muutama hieno crowntail -taisto oli (ja liuta tavallisia taistoja). Yhdessä akvaariossa uiskenteli jotain minulle ennennäkemätöntä kalaa (kuvaakaan en saanut kun kamera hyytyi jo alkumatkasta) joka näytti ehkäpä joltain barbilta. Tulijuovabarbin muotoinen ja kokoinen (ellei hiukan isompikin), mutta ei kylläkään samanvärinen, vaan paljon mitäänsanomattomampi, kellertävä, saattoi olla joku tumma/musta puolijuovakin muistaakseni päästä alkaen. Tosi huono kuvaus mutta en tosiaan tarkemmin muista.
Muuten oli sitten ihan perus kultakalaa, miljoonakalaa, neontetroja, platyja, molleja, kirsikkatetraa ymym. Joitain ripsareita ja joku antennimonnilaji. Monnisista bongasin vain täplämonnisia, albiinoja ja tavallisia ja parilla taisi olla epätavallisen korkea selkäevä, mutta eikös se ole ihan normaalia että joillakin monnisilla sellainen on ikäänkuin vahingossa?
Mutta sellainen seikkailu.
-----------------------
Valdemaralla olevasta liikkeestä en ostanut mitään.
Kolmessa eläinkaupassa kävin, ja kahdesta tein ostoksia (toisesta vain kissatavaraa).
Hikarin ruokia en kyllä myynnissä löytänyt (mainoksia kyllä), ja henkilökunnan englanti oli joka paikassa kyllä niin surkeaa ettei kysymisestä tullut mitään. Näytin heillä pöydällä lojunutta Hikarin goldfish -ruokapussia jolla he liikkeen kaloja ruokkivat, ja koitin kysyä myyvätkö ne Hikarin ruokaa, niin ei siitä mitään tullut. Kovasti yksi myyjä yritti englantia, mutta sieltä tuli varmaankin yksi sana ulos: food. Muuta ei.

No ei se mitään, ostin Eheimin 2252:seen roottorin kepin ja ne mustat kumitulpat, maksoivat huimat 2,80e (jopa saksassa ne maksaa yli 6e).
Ja mukaan tarttui Tetran tabi miniä, Resunin 60-70cm kasvipihdit (samanlaiset kuin eheimin) nekin jumalattomaan 3,10euron hintaan.

Liisaa lainaten:
Liikkeiden nimet on vähän muuttuneet, mutta tuo Zoo niistä silti löytyy. Osoite on toisella muuttunut Gertrudes 37:ksi. Meillä sattui hotelli olemaan sopivasti Gertrudesin ja K.Baronan kulmassa, eli noihin kahteen mainittuun akvaariokauppaan oli parin minuutin kävelymatkat. Noista kahdesta teinkin ne ostokset, tuolta Gertrudesista kissatavaraa ja Valdemarasta akvaariotavaraa.Riian keskustasta löytyi kaksi akvaarioliikettä, Zoo Centrs osoitteessa
Valdemara 18, ja Zoo Tropic, Gertrudes 34.
Kalatarjonta ei ollut kummoinen, itse otin ihan sitä varten happitablettejakin mukaan (joita saa kyllä sieltäkin naurettavan halvalla), jos jotain kivaa löytyisi, mutta esim ainoat plekot olivat partiksia. Muutama hieno crowntail -taisto oli (ja liuta tavallisia taistoja). Yhdessä akvaariossa uiskenteli jotain minulle ennennäkemätöntä kalaa (kuvaakaan en saanut kun kamera hyytyi jo alkumatkasta) joka näytti ehkäpä joltain barbilta. Tulijuovabarbin muotoinen ja kokoinen (ellei hiukan isompikin), mutta ei kylläkään samanvärinen, vaan paljon mitäänsanomattomampi, kellertävä, saattoi olla joku tumma/musta puolijuovakin muistaakseni päästä alkaen. Tosi huono kuvaus mutta en tosiaan tarkemmin muista.
Muuten oli sitten ihan perus kultakalaa, miljoonakalaa, neontetroja, platyja, molleja, kirsikkatetraa ymym. Joitain ripsareita ja joku antennimonnilaji. Monnisista bongasin vain täplämonnisia, albiinoja ja tavallisia ja parilla taisi olla epätavallisen korkea selkäevä, mutta eikös se ole ihan normaalia että joillakin monnisilla sellainen on ikäänkuin vahingossa?
Mutta sellainen seikkailu.

-----------------------
Itseasiassa tuossa liikkeessä siis asioin akvaario-ostoksilla enkä Kr. Valdemaralla. Mietinkin jo vähän tuota kirjoittaessani, ja nyt oli pakko kartasta katsoa. Eli siis äskeisessä kirjoituksessani on sekaannus.maisu kirjoitti:Lacplesalla (Lacplesaa n. 30m Brivibasin risteyksestä vasemmalle jos seisotaan niin päin että vanhakaupunki on selän takana) on myös yksi liike.
Valdemaralla olevasta liikkeestä en ostanut mitään.

Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Terveisiä loskaisesta Latviasta!
Päivitän ketjua omalta osaltani eli meikäläinen on viettänyt edelliset neljä päivää tuolla "palveluihmeitten" maassa. Kohteena oli Riika ja ajatuksissa eläinkaupat, hyvä ruoka ja uni.
Unta sai ja hotelli oli kiva. Ruoka.. hmm.. Parempaakin olisi voinut olla. Ja eläinkaupat; Niitä löytyi sieltä täältä ja valikoima kaikissa kovin samantyylinen. Panostavat mielestäni enempi kissa- kuin koiratavaroihin. Akvaarioita oli liikkeissä ihan kivasti. Suurin osa oli kalusteakvaarioita.
Mieleen jäi n. 800-1000litrainen kaarevalasinen kalusteakvaario. Se oli hieno!
Meille tarttui mukaan pari Resunin sisäsuodatinta (akuuttiin tarpeeseen!!), joilla oli hintaa puolet suomen hinnasta (pienin n. 8e ja isompi n. 12e).
Lisäksi tuotiin pohjatabletteja, pellettiruokaa ja Unifilter sisäsuodatin missä on uv-sterilisaattori samassa. Tiedä sitten millainen on käytössä mutta edullinen oli sekin.
Ja ihan loppumetreillä löytyi vielä yksi liike, josta nappasin mukaan Fluvalin 4+ suodatinmateriaalia reilusti alle suomen hinnan.
Noista yllämainituista osoitteista.. Gertrudes ielan liike on paikallaan, Valdemaran liike oli puoli tyhjä (joko muuttamassa, lopettamassa tai muuten vaan alavireinen..), Lacplesan liikkeestä ostettiin suodattimet ja se loppumetreillä havaittu Fluvalin sisusten myyjä oli osoitteessa Dzirnavu iela 92. Kaikki liikeet ovat muutaman sadan metrin säteellä toisistaan.
Zeppelinhallien ulkomyyntipaikoillakin oli monta eläintarvikemyyjää mutta he myivät lähinnä kissan ja koiran ruokia. Sisätiloissa oli yksi "myymälä" ja siellä oli suodattimia ym. edullisemmin kuin peruseläinkaupoissa.
Siinä kohtaa kun haluttiin ostaa niin marssittiin yllämainittuun eläinkauppaan kun ei jaksettukaan enää kävellä kauppahalleille vaan maksettiin joku kolikko enemmän ja säästettiin itseämme loskalta.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Päivitän ketjua omalta osaltani eli meikäläinen on viettänyt edelliset neljä päivää tuolla "palveluihmeitten" maassa. Kohteena oli Riika ja ajatuksissa eläinkaupat, hyvä ruoka ja uni.
Unta sai ja hotelli oli kiva. Ruoka.. hmm.. Parempaakin olisi voinut olla. Ja eläinkaupat; Niitä löytyi sieltä täältä ja valikoima kaikissa kovin samantyylinen. Panostavat mielestäni enempi kissa- kuin koiratavaroihin. Akvaarioita oli liikkeissä ihan kivasti. Suurin osa oli kalusteakvaarioita.
Mieleen jäi n. 800-1000litrainen kaarevalasinen kalusteakvaario. Se oli hieno!

Meille tarttui mukaan pari Resunin sisäsuodatinta (akuuttiin tarpeeseen!!), joilla oli hintaa puolet suomen hinnasta (pienin n. 8e ja isompi n. 12e).
Lisäksi tuotiin pohjatabletteja, pellettiruokaa ja Unifilter sisäsuodatin missä on uv-sterilisaattori samassa. Tiedä sitten millainen on käytössä mutta edullinen oli sekin.
Ja ihan loppumetreillä löytyi vielä yksi liike, josta nappasin mukaan Fluvalin 4+ suodatinmateriaalia reilusti alle suomen hinnan.
Noista yllämainituista osoitteista.. Gertrudes ielan liike on paikallaan, Valdemaran liike oli puoli tyhjä (joko muuttamassa, lopettamassa tai muuten vaan alavireinen..), Lacplesan liikkeestä ostettiin suodattimet ja se loppumetreillä havaittu Fluvalin sisusten myyjä oli osoitteessa Dzirnavu iela 92. Kaikki liikeet ovat muutaman sadan metrin säteellä toisistaan.
Zeppelinhallien ulkomyyntipaikoillakin oli monta eläintarvikemyyjää mutta he myivät lähinnä kissan ja koiran ruokia. Sisätiloissa oli yksi "myymälä" ja siellä oli suodattimia ym. edullisemmin kuin peruseläinkaupoissa.
Siinä kohtaa kun haluttiin ostaa niin marssittiin yllämainittuun eläinkauppaan kun ei jaksettukaan enää kävellä kauppahalleille vaan maksettiin joku kolikko enemmän ja säästettiin itseämme loskalta.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
**500 + 800 = 1300 Litraa akvaarioita ja omppukotiloita tuijottava nakukekkuli harjakoira**
Riikaan lähdössä viikon päästä... Kiitoksia kaikille vinkeistä, minä taidan ottaa kumpparit mukaan.
Tai ainakin etsiskelen tuolta jostain takakontin kätköistä nahkaiset varrelliset kengät, niin ei oo heti sukat märkänä.
Miten on elävän laita, saako sitä tuoda?

Miten on elävän laita, saako sitä tuoda?
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Niinhän se tuli Riika nähtyä. Minä tosin olin liikkeellä etukäteissuunnitelmista poiketen yksijalkaisena. Piti se kaupunki kuitenkin pariin kertaan kiertää sitten kinkkaamalla.
Minä kävin Zirnavu ielan liikkeessä ja Lacplesan liikkeessä. Matka oli kyllä lähempänä 300m kuin 30m Brivibasin risteyksestä. Ostoksia tein vähän tuosta ensimmäisestä.
Isäntä ei suostunut tulemaan kauppahalliin, siellä haisi kuulemma kuvottavalta. No, tuoksuihan siellä aika "mehevä", mutta olis kuitenkin seikkailumieli mulla voittanu. Me asioidaan kuulemma tästä lähtien vaan hyvissä ostoskeskuksissa. (Arvatkaa käytinkö sitä heti kotimatkalla ja pakotin kurvaamaan Tuurin kautta?
)

Minä kävin Zirnavu ielan liikkeessä ja Lacplesan liikkeessä. Matka oli kyllä lähempänä 300m kuin 30m Brivibasin risteyksestä. Ostoksia tein vähän tuosta ensimmäisestä.
Isäntä ei suostunut tulemaan kauppahalliin, siellä haisi kuulemma kuvottavalta. No, tuoksuihan siellä aika "mehevä", mutta olis kuitenkin seikkailumieli mulla voittanu. Me asioidaan kuulemma tästä lähtien vaan hyvissä ostoskeskuksissa. (Arvatkaa käytinkö sitä heti kotimatkalla ja pakotin kurvaamaan Tuurin kautta?

En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.