Mikä ahven?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nani
Junior Member
Junior Member

Mikä ahven?

Viesti Kirjoittaja Nani »

Tunnistaako kukaan tätä pientä ahventa? Kummassakin kuvassa sama fisu, eri valossa vain.
Kuva1
Kuva2
Myyjä ei tiennyt tämän ahvenen lajia ja tämä pariskunta oli asustellut liikkeessä jo yli vuoden (naaraasta ei ole kuvaa)... Itse olen kallistunut Apistogramma macmasterin suuntaan, mutta olenko ihan hakoteillä?

-Nani-
Altaat: 720L, 207L, 40L
mheinowl
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mheinowl »

Mulle tuli myös macmasteri mieleen, mutta olen niin turisti, ettei oikeastaan olisi pitänyt sanoa tähän mitään ;-)

No sainpahan ainakin nostettua ketjua, jotta joku asiantuntija vois sanoa jotain.
Mikko Heino
Nani
Junior Member
Junior Member

Jaa no - yllätän itseni monesti kommentoimasta asioita, joista en välttämättä hirveästi tiedä, joten kiitokset kommentistasi (vaikka olisikin vain arvaus). Osuit ihan yhtä oikeaan kuin minäkin. Tilanne on siis 2-0, kun ei vastaväitteitä ole tullut.
Päättäkäämme siis. että hän on punapyrstökääpiöahven (vaikka punainen loistaa poissaolollaan).

-Nani-
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Hmmhmm.. Saisko kuvaa siten, että selkäevä olis pystyssä? Koiras on ja _hitusen_ muistuttaa minustakin macmasteria, mutta se saattaa olla jokin muukin. ;) Ootko katsonut vielä fishbasen Apistogramma listaa? :)
Fishy fella.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Se voi olla macmasteri tai jokin muu laji. Se on niin hailakoissa väreissä että on ihan mahdoton sanoa muuta. Pikkuinenkin varmaan vielä?
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Myyjä ei tiennyt tämän ahvenen lajia ja tämä pariskunta oli asustellut liikkeessä jo yli vuoden (naaraasta ei ole kuvaa)
Eikös pitäisi ruveta olemaan aikuinen?
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Nani
Junior Member
Junior Member

Olen tosiaan käynyt läpi tätä fishbasen Apistogramma listaa, mutta mikään muu näistä ahvenista ei mielestäni ulkoisesti muistuta tätä omaani. Eikä macmasterikaan ihan saumattomasti.
Sen verran vauhdikas tyyppi tämä, että vaikeaa saada aikaiseksi kunnon kuvaa. Rohkeutta tältä sintiltä ei puutu ja ruoan suhteen hirveä ahmatti.
Iästä en tosiaan osaa muuta kertoa, kun että tämä ahven on (myyjän mukaan) asunut myyntialtaassa kokonaisen vuoden. Häntä ei ainakaan ole koolla pilattu. Tässä kuvassa näkyy kuitenkin nyt tuota selkäevää, jos tarkkaan katsoo.
Kuva

-Nani-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”