Mulla on kolme palloa tällä hetkellä 85-litraisessa runsas kasvisessa akvaariossa. Isoin palloista on alkanut käyttäytyä hieman omituisesti.
Se on kaivanut ison kuopan akvan kulmaan jossa käy pöllyttämässä hiekkaa silloin tällöin. Muuten liikkuu kyllä kavereiden kanssa muuallakin.
Onko muilla kimalaisien omistajilla kokemusta tälläisesta? Huolestunko turhaan?
Kiitos!
Kimalaispallokalan käyttäytyminen
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Ihmettelin joskus alkuaikoina ihan samaa omien kimalaisteni kohdalla. Lasia päin uiminen ja pörrääminen on kyllä ihan normaalia ja sitä tekevät kaikki. Välillä käy kuitenkin niin, että yksi palloista makaa pohjalla ja juuri kertomallasi tavalla kaivaa siihen kuopan pöllyttämällä hiekkaa. Se ei nouse pohjalta ollenkaan ylös uimaan muun parven joukkoon vaan makaa samassa paikassa koko päivän tai vaikka useamman värit haalistuneina. Se ei tule edes syömään.
En ole keksinyt tähän muuta selitystä, kuin liian pitkät hampaat. En tiedä, olenko ihan väärässä, mutta minulla ainakin joka kerta hampaiden lyhennys on auttanut asiaa, eikä kyseinen pallo ole enää sen jälkeen palannut pohjalle makaamaan.
Yhdeksästä kimalaisestani on kaksi sellaista, joiden hampaat joudun silloin tällöin lyhentämään. Tämä pohjalla makaaminen on toiminut mittarina sille. Leikkaaminen on hoitunut helposti ja nopeasti ilman neilikkaöljyä teräväkärkisillä pedikyyrileikkureilla.
En ole keksinyt tähän muuta selitystä, kuin liian pitkät hampaat. En tiedä, olenko ihan väärässä, mutta minulla ainakin joka kerta hampaiden lyhennys on auttanut asiaa, eikä kyseinen pallo ole enää sen jälkeen palannut pohjalle makaamaan.
Yhdeksästä kimalaisestani on kaksi sellaista, joiden hampaat joudun silloin tällöin lyhentämään. Tämä pohjalla makaaminen on toiminut mittarina sille. Leikkaaminen on hoitunut helposti ja nopeasti ilman neilikkaöljyä teräväkärkisillä pedikyyrileikkureilla.
neljä akvaariota ja kaksi nakua harjakoiraa