Oulun akvaarioliikkeet ranking

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Käväisin just keskustan Akvaariosopissa, oli muuttunut Petmania-nimiseksi. Kysyin myyjältä mikä on homman nimi ja kertoi että ovat nyt eri firma. (Paljetien Akvaariosoppi on yhä Akvaariosoppi) Sanoi myös että valikoima tulee vaihtumaan (ainakin Sera tullut valikoimiin, sain näytteenkin mukaan) ja "suuntaus muuttumaan". Tiiä sitten mihin suuntaan, luulis että huonommaksi ei ainakaan voi mennä.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Onko tuo Petmania joku laajempi ketju vai yksittäinen kauppa? Tietäisi vähän, että mitä siitä on odotettavissa.

Toivotaan, että se nostaisi yleistä laatutasoa täällä Oulun suunnalla.

EDIT 1: Google ei ainakaan antanut mitään infoa tuosta liikkeestä kun nimen perusteella hain.

EDIT 2: http://www.petmania.fi löytyi ja sieltä yhteystiedot, ei muuta toistaiseksi.
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Itse käyn Senegalissa, viime kerralla oli tullut juuri lähetys, joten oli valikoimaakin enemmän ( jotain kaloja joita en edes tuntenut ), akvaariosopissa yritti myydä (kotiloa etsin) pieniä nuolimonneja tms. tulilisko altaaseen, en tietenkään ottanut (oli kyllä pienikokoisiksi jääviä, mutta ruoaksi ne olis päätynyt ja en laita kaloja liskojen kanssa). Lilzoossa käynyt muutaman kerran (keskusta), ei ole kalat oikein kunnossa ja poika kielsi muutenkin käymästä, kun näki siellä elävän kalan heitettävän roskiin. Et jäljelle jää Oulussa tasn yksi kauppa, mitä voi suositella, mutta jos jotain tiettyä kalaa/kasvia halajaa, niin sinne pitää mennä melko pian kun lähetys tulee, muuten jää ilman.
kit
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kit »

Minäkin huomasin ohi ajaessa tuon Akvaariosopin muuttumisen PetManiaksi... Onkohan kauppias vaihtunut vai pysynyt samana? Mielenkiinnolla kuitenkin odotan muutoksia mitä tapahtuu...
fisuli
Senior Member
Senior Member

Taas päivitän Oulun kauppojen kuulumisia :mrgreen: Kävin tarkastamassa Lilzoon uudet tilat ja huomasin yllätyksekseni että monnisten myyntialtaassa oli hiekkapohja. Enpä ennen ole Oulussa (enkä muuallakaan) moiseen törmännyt.
- Muumit
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Kävin Petmaniassa pyörähtämässä ja myyjä kertoili että jonkin verran homma uudistuu siellä. Uudet altaat ainakin, valikoimassa tapahtuu myös muutoksia.

Mielenkiinnolla odotellen.. [;)]
Aquastus
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Aquastus »

Senegal on ykkönen. Kasvivalikoimat laajimmat ja ovat hyväkuntoisia. Samoin altaat ja kalat siistejä/terveitä. Syystä tai toisesta olen suosinut "kuolleen tavaran" (lähinnä ruoat) ostossa kuitenkin akvaariosoppeja/Petmaniaa.
pieni ja isompi akvaario
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pieni ja isompi akvaario »

Minä annan ääneni Kempeleen Taitotassulle Zeppeliinissä.
Kaikki kalani ( n. 40 kpl ) olen ostanut sieltä akvaarioharrastukseni alkutaipaleella ( nyt n. 4 kk akvaristina 8-) )ja täplänuolimonneja lukuunottamatta ( ilmeisesti tukehtuivat sähkökatkoksen ja viallisen suodattimeni takia ) ei ole ollut yhtään sairasta kalaa ja palvelu on ollut näin aloittelijalle enemmän kuin sata jänistä :mrgreen:
Hyviä ja asiallisia neuvoja satelee ostotilanteessa, jos vain haluaa tietoa ja palvelu on tilanteeseen nähden todella hyvää ollut aina ja joka ostotilanteessa.
Kalavalikoima ainakin näin aloittelijalle ollut liiankin hyvä, koska olen tetraihminen ja tetroissa suht ok valikoima :)
Tarkasti ovat kysyneet, millaiseen akvaarioon ja millaisten kalojen seuraan olen ollut uusia kaloja ostamassa, eli kallisarvoista tietotaitoa jakavat siellä! Viimeksi tarvitsin isompaa kardinaalitetraa parven jatkoksi ja sieltä myyjä minulle jahtasi isoimmat myynnissä olevat. Mukisematta olen valmis maksamaan tälläisesta palvelusta! :P
Akvaariosopissakin olen piipahtanut, enkä aio ostaa kaloja ainakaan sen kaupan nykyjärjestelyn aikoina sieltä...Altaat yleiskuvaltaan vähintään epämääräisen näköisiä, ainakin jos vertaan Taitotassun altaisiin [}:)]
Kannattaa kysyä Taitotassusta niitä erikoisempiakin kaloja, uskoisin, että tilaavat niitä jos kysyntää löytyy. [;)]
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Senegali on ehdoton ykkönen, kävin Taitotassusta hakeen taistotyttöjä, seurauksena: sairastuivat, nyt viikon päästä ostosta lääkitys. Ei ole senegalin kaloja pitänyt koskaan lääkitä, eikä muutakaan ole tullut, kasvitkin voi laittaa huuhtelematta altaaseen eikä tule kotilo-ongelmaa.
-MursuMarsu-
Junior Member
Junior Member

senegal on ykkönen...

Viesti Kirjoittaja -MursuMarsu- »

...mutta minunkin täytyy kehaista Raahen haukunpaikkaa vaikkei nyt oulussa olekkaan.
Kivat myyjät ja todellakin heitä kiinostaa millaisiin oloihin kalojansa myyvät. Siellä on myös hieman erikoisempia akvaario otuksia sekä hännän huippuna asiakkaita tervehtivä papukaija.

..ainut asia on että liikkeen tuhatjalkaiset saivat minut tuntemaan hieman pahoin... :mrgreen:
Pöhkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Pöhkis »

No, minä olen taitotassusta ostanut suurimman osan kaloistani, ja ainoat joita olen saanut lääkitä on suoraan tukusta tulleet. Siis minulle tilattuina, eivät siellä käyneet pussista pois. Ei ole kyllä kuin hyviä kokemuksia ko. paikasta.
550l, 317l, 128l, lansu, kissat, marsut ja hevoset.
skye
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja skye »

Onkos Oulun tilanne muuttunut?
MKM
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja MKM »

Muuttunut miten?

Uusia liikkeitä ei ole näkynyt. Toinen Akvaariosoppi ryhtyi PetManiaksi, taso (tai tasottomuus) valitettavasti samaa luokkaa kuin entisen nimikyltin aikaan. Mustit ja Mirrit ryhtyivät kai myymään akvaariotarvikkeita (vaan eivät kaloja). En sitten tiedä miten paljon niissä myyjät tietävät akvaarionhoidosta (tms).

Ranking-lista liikkeiden suhteen on mielestäni pysynyt samana kuin mitä tässä ketjussa on jo tullut ilmi.
lare88
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lare88 »

Petmaniaan laitettiin nmenmuutoksen jälkeen uudet, tyylikkäämmät altaat, jotka ovat valitettavasti pienempiä kuin aikaisemmat. Edes isommille kaloille ei ole isompia altaita. Lisäksi altaat ovat ytä järkyttävässä kunnossa, kuin aiemmatkin.
Minkä urheilussa saavuttaa sen terveydessä menettää.
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

Missä tuo Senegal sijaitsee? Kun ollaan lähdössä Ouluun ja vois käydä katsastamassa liikkeen.
96l+38l+20l
akirpap
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja akirpap »

Pete28 kirjoitti:Missä tuo Senegal sijaitsee? Kun ollaan lähdössä Ouluun ja vois käydä katsastamassa liikkeen.
Eniro kertoo.
fisuli
Senior Member
Senior Member

Itse kävin joku aika sitten tarkistamassa sen Oulunsalon Lilzoon. Oli ihan positiivinen yllätys, altaita oli paljon, ne olivat siistejä ja kaloja oli aika paljon. Mukana myös vähän erikoisempia, kuten useampaa sorttia nuoliaisia, kiekkoja ja muutama pleko. Hinnat samat kuin keskustassa. Myös jyrsijöitä oli paljon, eikä hinnat olleet mitenkään päätä huimaavia. Esim. kääpiöhamsterin sai alle puoleen hintaan verrattuna Petmanian hintoihin.
- Muumit
Unikeko
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Unikeko »

Senegalista minäkin kalani ja kasvini haen. Kasvit on aina ollu tosi hyväkuntoisia, samoin kalat. Hinnatkin on ihan ok, ja omistajat on mukavia ja asiantuntevia. Neuvoja tosin pitää osata kysyä, niitä ei tuputeta. :) Liike on aika pieni, joten siitäkin syystä varmaan valikoima on ajoittain hieman suppeahko. Joka tapauksessa ykköspaikka Oulun liikevalikoimassa.

Lilzoosta en uskalla ostaa, vaikkakin taso oli ehkä ihan pikkasen parantunut nyt uusien lokaalien myötä - tosin oon käyny vaan kerran tässä uudessa, joten mitäpä minä tietäisin. Sillon vanhassa osotteessa altaissa oli kamalasti kuolleita kaloja, ja myyjä vaan patsasteli kassalla. Kävimme sitten asiasta ilmoittamassa myyjälle, niin hän tuli ja poisti yhdestä altaasta yhden kuolleen kalan - jäljelle jäi vielä kokonainen pino ruumiita suodattimen nurkkaan, puhumattakaan muista altaista. Nou tänks, emme ostaneet mitään.

Akvaariosopistakaan ei ole hyvää sanottavaa kalojen suhteen. Ruokapurkin käyn nykyään korkeintaan hakemassa, liike kun on pitempään auki kun Senegal. Altaat on karmeassa kunnossa. Kolmisen kertaa olen Akvaariosopista kaloja ostanut. Kahdella kerralla kaikki kalat ovat joutuneet lääkitykseen kotona. Kerran ostin leväbarbin, joka kotia tullessa oli pussiinsa kuollut. Otti niin päähän, etten lähteny 2,5 euron kalaa takasin kuskaamaan, enemmän ois menny bensaan rahaa. Mainitsin asiasta seuraavan kerran kaupassa vieraillessani, mutta kommentti oli tyyliin oi ja voi, ehkä me voitais korvata jos heti kiikuttaisit sen kalan takasin... Kaloista eivät kaikki myyjät juuri mitään tiedä, kerrankin MINUN piti kertoa myyjälle mikä on uros ja mikä naaras, kun nimen omaan halusin pariskunnan akvaariooni. Ja näkeehän sen tosiaan siitä pakkaamisestakin, vettä pussiin, kala perässä ja pussi solmuun. Siellähän sitten eväkkäät litsahtelevat ja lätsähtelevät sinne tänne. Hohhoijjaa. Tulioas tästä pitkä valitus. :) Senegalissa kalat pakataan kunnolla ja käärivät vielä sanomalehtiinkin.

Tsekkasin myös Mustin ja Mirrin akvaariotarjonnan tällä viikolla. Kaloja ei tainnut olla myynnissä, altaitakin taisi olla vain yksi. Sekin aika leväisässä kunnossa. En minäkään sitten tiedä, kuinka asiantuntevaa akvaarioporukkaa siellä ollaan, koiriiin kyllä ovat kunnolla perehtyneet. Siitä plussaa. :)

Täytyypäs käydä kurkkaamassa tuota Kempeleen putiikkia. Onkos kenelläkään tietoa, mistä Oulun seudulla saisi corydoras sp. Black Venezuela -monnisia tai pandamonnisia? Mietin jo, että josko noita Viherkalasta tilaisi, mutta kirpasee ne rahtikulut. Tulee kalalle hintaa, kun muuten liikkeessä olisivat ihan sopuhintaisia... :(
fisuli
Senior Member
Senior Member

Nostellaanpas tätä nyt taas, sillä alkuviikosta tuli pyörähdettä mutka Raahessa, Haukun paikassa. Oli kyllä tippua silmät päästä ja leuka laahasi maata : miksei meillä Oulussa ole näin tasokasta putiikkia? Altaita oli varmaan tuplasti mihinkään Oulun kauppaan verraten, altaat oli suht siistejä, yhtään kuollutta tai edes huonokuntoista kalaa ei näkynyt. Pienten myyntialtaiden lisäksi oli myös _useita_ isoja myynti altaita, joissa vaikka minkäsortin erikoisuuksia, mm. isoja plekoja (muutenkin paljon plekoja ja ahvenia), kiekkoja, rausku, mustanorsu(?)kala ja muitakin lajeja joita en ole koskaan missään nähnyt. Myyjät olivat mukavia ja asiantuntevia ja kahviakin sai juodakseen jos halusi. Eli jos siis joku pvä on pari tuntia luppoaikaa, suosittelen todellakin katsastamaa tämän paikan!
- Muumit
Vadelma
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Vadelma »

Raahen Haukun paikasta olen minäkin kuullut/lukenut hyvää ja siellä on tarkoitus käydä tässä kesän aikana. Ja Zeppeliinissä Taitotassussa on tosi hyvä palvelu minusta, etenkin se naismyyjä (omistaja?) on ollut aina hirmu mukava ja asiakaspalveluhenkinen. Siitä on tullutkin minun vakiopaikka, Senegal myös hyvä, ainoa miinus että viikolla vain viiteen auki ja viikonloppuisin olen itse töissä että siellä en juurikaan pääse käymään.
Akvaariot 150l + 60l ja poikasakvat 32l + 10l
Unikeko
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Unikeko »

Kävin myös tuon Taitotassun kurkkaamassa, ja se oli ihan positiivinen yllätys... :)
Tossukissa
Starting Member
Starting Member

Heips.

Viesti Kirjoittaja Tossukissa »

Oma mielipide:
Haukun paikka, Raahe -> Paras! Ihanan paljon katseltavaa... Ei vaan kerrottu kun myytiin rescuealtaasta, kun en tiennyt siitä.... Kuulemma saa niistä olla varuillaan. Mukavaa henkilökuntaa. Kannattaa käydä!
Senegal ->Todella hyvä, sais olla isompi. Mukavaa henkilökuntaa ja osaavaa... Hinnat kohdillaan.
Petmania -> Ei kommenttia, kun vasta kerran käynyt.
Akvaariosoppi -> Mukavia myyjiä, mutta osa ei asiantuntevia. Omistaja kuulemma ahne, huolehtia ei akvoista/kaloista niinkään saa, kunhan myy!
LilZoo -> Kävin pari päivää sitten, tyly myyjä joka juorusi vaan tiskillä eikä tehnyt elettäkään myydä tai mitään muutakaan asiakaspalvelua... Väärällä alalla???
Taitotassu, Kempele -> Ok.
LilZoo, Oulunsalo -> Ok. Myyjän ei tarvitsisi olla niin totinen aina... :mrgreen:
Kotoa löytyy pieni ZOO...
sisu65
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Kävin minäkin katsastamassa tuon Haukunpaikan ja miellyttävä yllätys oli.Tuli muutama kala mukaan ja tilaukseen pistin myös. Senegal on mielestäni aina ollut paras paikka, vaikka pari viikkoa sitten siellä oli altaat melko tyhjinä. Onko kellään tietoa milloin tulee täydennystä Senegaliin? Akvaariosoppista en osta kaloja ja muutakin vain "pakon"edessä.
akva76
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja akva76 »

Eivät Senegalissa tienneet vielä itsekään täydennys ajankohtaa. Katutyömaa haittaa toimintaa. Ymmärrettävää kyllä...
Senja
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Senja »

Minä suosin myös senegalia. Kerran olen sieltä vain ostanut, mutta useasti kyllä käynyt katselemassa ja naismyyjän kanssa tullut juteltua. Kertoo mielellään ohjeita ja välillä tarkistelee pitääkö se paikkansa mieheltä joka on joka kerta vain istuskellut siellä perällä. Kaverini oli kerran ostamassa jotain levämyrkkyä ja hän neuvoi ettei se auttaisi mitään tilanteessa, kun taas akvaariosopissa olisi myyty varmaan ihan mielellään välittämättä siitä auttaako se vai ei.
Akvaario harrastusta aloittaessani ostin ensimmäisen kalani (taistelukalan) akvaariosopista. Kala on edelleen hengissä ja terve, ainoastaan vanhuus on alkanut tulemaan, mutta muistan osto hetkellä kun myyjä ei pakannut sanomalehteä kuljetuspussin ympärille. Kysyin siitä että eikö siihen pitäisi laittaa ja myyjä vastasi että se on ihan turha.
Haukunpaikankin olen käynyt katsomassa ja kiilakylkiä sieltä ostanut. Mukava paikka ja myyjät todella ystävällisiä. Ainoa miinus on matka sinne täältä oulusta kun en autoa omista :( .
Kääpiöpallokalat ovat tulevaisuudessa ostoslistalla ja niitä en ole nähnyt muualla kuin petmaniassa ja hirvittää kyllä pitääkö ne sieltä sitten ostaa.. :?
Akvaario 275l
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”