Altaassa olevat kalat eivät syö kotiloita.

Valvoja: Moderaattorit
Se on hyvä keino. Myrkkyjä ei kannata laittaa, koska niistä voi olla haittaa kaloille ja kasveille.Anumaarit kirjoitti: Onko ainut keino vain kerätä niitä haavilla pois?
Heh..Tämä oli loistava. xD Pitänee kokeilla..Ruoste kirjoitti:Käytännön jekkuna voi tietenkin kuljettaa kotilokudun vaikka kaverin akvaarioon..
Kuumavesi käsittely kannolle ja kuivatus on yksi keino saada kannosta kotilot pois, mutta yleensä kotilot tulevat kyllä myös kasvien mukana. Et jos kasveja otat niin kannattaa ne huolellisesti karanteenata. Yritän myös itse tuota kotilokantaa nitistää hengiltä.mape kirjoitti:Minähän se kyselin siitä kuivattamisesta. Pitääpä vähän selventää mistä on kysymys. Kysymyksessä on siis kanto, joka tulee ostamani altaan mukana. Myyjä tyhjentää piakkoin altaan, mutta minä en pysty laittamaan kantoa toimivaan altaaseen ennen kuin parin viikon päästä, jolloin muutan ja siirrän myös kalat uuteen altaaseen. Myyjän altaassa on ollut kotiloita ihan ongelmaksi asti ja minulla taas ei, joten en nyt ehdoin tahdoin halua niitä riesakseni. Koska kanto joutuu olemaan kuivilla joka tapauksessa, ajattelin kysäistä onko siitä apua kotiloiden hävittämisessä.