Hauskoja kommelluksia monnien/monnisten kanssa!

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vedetto
Junior Member
Junior Member

Hauskoja kommelluksia monnien/monnisten kanssa!

Viesti Kirjoittaja Vedetto »

Eli mitä kaikkea hauskaa teillä on tapahtunut monnien/monnisen kanssa?

Minun Severi monniseni syö kaiken ja se on jo aikas ISO!

JA tänään kun vaihdoin suodattimen säätöä( Semmonen imunopeus juttu)
niin partikseni (Vääpeli Körmy) ei lähtenyt sen pohjasta vaikka suodatin oli vedenpinnan yläpuolella. Seilutin suodatinta mutta tyyppi pysyi siinä itsepäisesti kiinni!
Tappelin "Körilään" kanssa hetken kunnes tulin ajatelleeksi tökkäistä sitä.
No tökkäisin kalaa varovasti kuonoon.
Partis tippui altaaseen ja meni "mökkinsä" katolle ja röyhisteli minulle poskipiikkejään! :mrgreen:
JA minä hekotin ja aloin säätelemään suodatinta..
Terveisin: Vedetto
SepiMies
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja SepiMies »

Partista koskee minunkin hauskat hetket. Eli kerran kaivoin kantoa (sellaista pientä) pois, syytä en enää muista, mutta siinä oma naaraspartikseni roikkui kiinni, kuin imukupita akvan laseissa. No heilutin ja heilutin (tosin varovasti), heilutin vielä lisää eikä tämä yksilö hellittänyt. Sitten kun nostin kannon pinnalle, tämä keksi irroittaa, mutta samaten meni hiekalle lasia vasten osoittamaan mieltä piikit pystyssä :D .
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Taju »

Meidän partiksella neuroosi kotiloista. Sitä ollaan miehen kanssa saatu monta kertaa naureskella, kun nti Friikki käy järjestelmällisesti läpi kaikki akvaarion pinnat ja tiputtelee kierteiset pohjalle ("Pohjasakka sinne minne ne kuuluu!")

Välillä oikein näkee kun ko. kalan ohimosuoni alkaa pullistella, kun kierteisiä löytyy hänen kurkunpalastaan. Ne on luonnollisesti töksittävä järjestelmällisesti pois, ennenkuin kurkkua voi syödä. :roll:

Meillä myös huomaa sen, ettei luonnovalinta toteudu akvaariossa, kun tämä meidän partiksemme on nimittäin albiino. Ihan yhtälailla "suojautuu" puunrungolle ("jos olen ihan liikkumatta, ne ei näe mua") kuin tummemman suojavärin omaavat lajitoverinsa. Syödyksihän reppana olisi kyllä luonnossa jo tullut. Me sitten leikitään aina mukana, kun hän kerran tykkää siinä juurakolla möllötellä. :mrgreen:
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Lunatic
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lunatic »

Minun partisneitini tekee samaa ettei irrota suutaan suodattimen pohjasta, ei sitten millään. Kerran otin kannon pois akvasta ja aloin ihmetellä kun kuului sellaista korinaa. Tajusin sitten, että partis oli kannon kolossa ja laitoin sen kiireesti takaisin veteen. :roll:

OT: Hyvää syntymäpäivää aiheen aloittajalle. [;)]
Vesihaisuapina
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Vesihaisuapina »

Mullekkin on sattunut kaikkea hauskaa partisten kanssa kerronpa yhden [;)] Minulla oli aikoinaan linnake jota vasten oli muovikasvi. Eräänä päivänä kun tulin koulusta niin isäntä oli siivoamassa 250l allastani, rupesin katsomaan heti oliko kaikki kalat ämpärissä ja EI! Partisukko Mikko-Kullervo puuttui 8O Nostin kauhean mesun ja rupesin etsimään. Lopulta löysin MK:n keittiön lavuaarista koristeessa kiinni, rupesin parkumaan niinkuin aina kalojen kohdalla että Mikko-Kullervo oli kuollut, ja niin isäntä oli vetämässä kalaa vessasta niin pyrstö alkoi heilumaan vimmatusti. Niin Mikko Kullervo oli kestänyt yli kaksi tuntia imien akvaariokoristetta!! :mrgreen: Itkin onnessani kun olin tämän pojan ihan lähes syntymästä asti kasvattanut. Niin sitten 8 senttinen Mikko-Kullervo lähti uimaan innoissaan ämpärissä. Kerroin tästä akvaariomyyjälleni ja kertoi omansa säilyneen pussissa kaksi päivää. On se partis vaan komee ja sitkee kala :)

Nykyään minulla on kaksi partamonnia:

Uros: Mikko Kullervo
Ja poikanen en vaan tiedä onko se uros tai naaras
Jos uros nimeksi tulee Nakki-Nipsu mutta jos se on naaras se on Ulla-Maria / Tai joku :mrgreen: :mrgreen: En ole vielä keksinyt.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Samoin hauskoja kokemuksia kantojen ja partamonnien yhdistelmistä. :mrgreen:

Pikkuinen koiraspartikseni asusti aikanaan ison kannon kolossa, josta sitä ei tietysti mitenkään saanut pois. Liottamattomina ja pesemättömänä altaaseen laitetut kannot alkoivat kuitenkin pinnastaan mädäntyä, ja kiskoin ne sieltää ylös - partamonneineen, tietysti.
Siinä sitten istuin kylpyhuoneessa tunnin verran harjaamassa kantoa puhtaaksi ja aina välillä upotin kannon vesisankoon, ettei monni olisi kuollut. Hengissä se selvisi, ihme kyllä, ja elää edelleen, vaikka tapauksesta on nelisen vuotta. :roll:
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Vesihaisuapina kirjoitti:Uros: Mikko Kullervo
Ja poikanen en vaan tiedä onko se uros tai naaras
Jos uros nimeksi tulee Nakki-Nipsu mutta jos se on naaras se on Ulla-Maria / Tai joku :mrgreen: :mrgreen: En ole vielä keksinyt.
Siis ei voi olla totta! Aivan ihanat ja niin hauskat nimet! Vieläkin naurattaa älyttömästi. Sopii muuten partikselle hyvin.

No mun juttu sitten. Partikseen sekin liittyy.

Vedenvaihtoa tehdessä kerran nostin mopani puun akvaariostä jotta saisin senkin alta töhnät pois. Huljuttelin sitä akvaariossa ennen pois nostoa että roskat ja mahdollinen partis jää altaaseen. Reunan yli kun olin nostanut sen ja aloin laslea lattialle niin läpsäys kuului,monnihan se lattialla. Noh ennenkuin sen kiinni hirvisin ottaa sain miettiä monta kertaa miten kosken siihen,sitten otin pyrstöstä kiinni ja aloin nostaa niin sepä ponnasi ittensä irti ja mätkähti tyhjään ämpäriin. Sieltä sitten nopee kiinni otto ja akvaarioon päin niin eikö vielä kerran karannut. Kun viimein sain sen altaaseen niin oli kuin ei kyläilemässä ulkosalla olisi ollutkaan.

Sit tuli mieleen vielä sellanen juttu että partis tykkää öisin naputella lämpömittarilla akvaarion lasiin. Kyllä aluks ihmetytti että mistä tollanen nakutus kuuluu. Ja naputtelun jälkeen se vetää hirveetä spurttia akvaarion päästä päähän pinnalla loiskuttaen.

Ja näitten meidän partamonnikoiraiden nimet on pojan ristimän mukaan puksuja kun ne puksuttelee meneen laseja pitkin.
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Hih, kaikki jutut näyttävät liittyvän partiksiin. :mrgreen: Minunkin. :roll:

Mummi oli meillä käymässä ja illalla esittelin hänelle akvaarioni kaloja. Sammutin valot ja annoin partikselle pohjatabletin. Meni jonkun aikaa ja sitten se vaivautui etsimään tablettiaan. Otin taskulampun ja valaisin sillä kohtaa missä partis söin tablettiaan. Kun valo osui siihen partis jähmettyi paikoilleen. :mrgreen: Laitoin valon pois ja tämä jatkaa syömistään. :D Näytän taas valolla ja tämä pörhistelee poskipiikkejään ja raahaa tablettinsa kannon alle! :mrgreen:
Jakulaari
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jakulaari »

Melkoisen hulvattomia juttuja.. :mrgreen: Monneissa riitää persoonallisuutta.
Mullekkin aikanaan sattunut partiksen kanssa seuraavaa, elis isossa seura akvassa oli kolme partista 1 herra + 2 daamia. Jossain vaiheessa herra partis oli ollut kateissa joitain päiviä. Se ei tosin aiheuttanut suurta huolta koska akvassa oli aika paljon koloja ja onkaloisia monneille piiloiksi ja saattoivat välillä jemmailla vähän pidempäänkin...
Mutta sitten tuli tietysti pohjan imuroinnin aika.. Meinasin ihan todella saada halvauksen kun menin nostamaan pohjalla ollutta isoa liuske kiveä, jopnka alla ei pitänyt olla muuta kun hiekkaa... Niinkun jotkut varmaan jo arvaa oli herra partis kaivanut kiven alle luolan jossa se lymysi monen kymmenen lapsensa kanssa. Taisi siinä kiljaus päästä kun kiven altä pöllähti lauma jotain pieniä mustia öttiäisiä.:o Herra partis seurasi perästä ja näytti silmin nähden raivostuneelta koti rauhansa rikkomisesta, pörhiusteli kivensä päällä sen näköisenä että yritäppäs vielä ottaa kattoa mun kodistani niin saat tutä monnin raivon näpeissäsi.. Taisi jäädä se pohjan imurointi siihen, ja nti. akvaarion hoitaja tyytyi 1/4 veden vaihtoon sillä kertaa.. Kaikki partis lapset olivat jo onneksi sen kokoisia etteivät mahtuneet lehtisten suuhun ja näin ollen varmasti suuri-osa elelee jossain päin pk. seutua edelleen. [;)]
hanna-helene
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja hanna-helene »

Nämä partikset ovat kyllä veijareita, meidän Onni-Monnikin on hauska tapaus ja siitä tämäkin juttu, se oli vielä aika pieni, varmaan n. kolmensentin mittainen, kun ostin altaaseen sellaisia pieniä saviruukkuja, sitten meni varmaan muutama päivä kun rupesin katsomaan, että mitä ihmettä se pieni poika nyt touhuaa.. hihittelin yksinäni ja huusin miehenikin katsomaan tuota hassua monnia.. se tutki niitä ruukkuja yksi kerrallaan, laittoi pään niihin sisälle ja tuli taas pois.. katselin aikani (onneksi), kun yhtäkkiä tajusin sen jääneen jumiin.. yksi niistä ruukuista oli hieman muita pienempi, sisälle päin partiksen pää meni ihan hyvin, mutta ulos päin se ei tullutkaan. Kyllä meillä oli hauskaa tuota tapahtumaan katsoessa, mutta se oli lopulta pakko irroittaa, kun ei raukka päässyt itse pois :roll: ja se olikin aika tiukassa, tietysti kun piikit harasi vastaan. Onneksi oltiin kotona ja tajuttiin tilanne.. mutta kyllä oli hauskaa :D
Joskus saan kohtauksen olla hieno nainen, mutta se ei koskaan kestä kovin pitkään

Rapufoorumi
totoro
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja totoro »

Meillä oli joskus aikoinaan akvaariossa Örkki-niminen n. 15-20 senttinen partamonni, jota äidin piti alkaa pyydystämään (en ollut 6-vuotiaana kovin innostunut akvaarioista). Oli ukolla kunnon partakin ja äiti kiljui ihan kamalasti kun se sitten jäi parrastaan kiinni haaviin! :mrgreen: Oli siinä vähän nauramista.
pitchoune
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pitchoune »

...kaikessa rauhassa kalojen kanssa...
Vesihaisuapina
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Vesihaisuapina »

totoro kirjoitti:Meillä oli joskus aikoinaan akvaariossa Örkki-niminen n. 15-20 senttinen partamonni, jota äidin piti alkaa pyydystämään (en ollut 6-vuotiaana kovin innostunut akvaarioista). Oli ukolla kunnon partakin ja äiti kiljui ihan kamalasti kun se sitten jäi parrastaan kiinni haaviin! :mrgreen: Oli siinä vähän nauramista.
Meillä ihan sama. Kauhea huuto [;)] :mrgreen:
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Mulla meinas kyllä kanssa viikko sitten hermo palaa kaikkien pienten ja isompienkin imukuppieni kanssa :? Vaihdoin altaaseen jalustaa ja toki kaikki otukset oli taas kerran pyydystettävä, vaikka muutostakin oli jo ruhtinaallisesti kuukausi aikaa. Parhaat sydämentykytykset saivat aikaan banjomonni ja piikkarivanhus (osaa ne nuoliaisetkin :) ) allasta tyhjennettäessä. Apuna oli ihan ekaa kertaa kaloja haaviva miekkoseni, joka osoittautui yllättävän näppäräksi, niin näppäräksi ettei itsekään huomannut sitä :mrgreen: Tilanne oli siis se, että kaikki muut kalat olivat saavissa, mutta banjoa ja piikkaria ei näkynyt missään. No, eikun vaan käymään läpi sormilla kaksimetrisen altaan hiekkapohjaa. Banjo löytyi siitä viimeisestä nurkasta, tottakai, mutta piikkaria ei vaan löytynyt. Siinä vaiheessa alkoi jo hiottamaan, mutta eipä auttanut, pakko ne hiekatkin oli lopulta pois kauhoa.

Erinäisiä tunteja myöhemmin allas oli taas paikallaan, järkyttävän painava jalustakaappi raahattu pois tieltä, juurakot ja osa kasveista paikoillaan, joten viimein pääsin haavimaan kaloja takaisin kotiinsa. Banjo päätti kostaa potut pottuina, ja kun nostin sitä saavista, se kävi kuin yleinen syyttäjä rintaevineen päin sormiani :) Onneksi ei reikää tullut. Ja yllätys yllätys, siellähän se oli piikkarikin saavissa muiden mukana 8O Ilmeisesti miekkonen oli sen ihan vahingossa ja huomaamattaan pyydystänyt, koska ei mielestään ollut napannut ensimmäistäkään matomaista raidallista kalaa :mrgreen:

Ja jos vielä partiksista minäkin :) Meidän Uunolla on omintakeisin ruokailutyyli, mitä olen koskaan nähnyt. Parhaiten se pääsee oikeuksiinsa hernettä syödessään. Ensin se nousee vatsaeviensä varaan, kokoaa, kohoaa, ja pari kertaa olen nähnyt sen nousevan melkein pystysuoraan ja keikahtavan sitten pyrstön kautta selälleen :mrgreen: Silloin toivoisi, että olisi käytössä sellainen kamera, jolla saisi kuvia vaikka sekunnin välein...
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Tuli uus juttu mieleen. Tälläkertaa ei ole sankarina partamonni...

Mun mielestä oli huvittavaa kun kaloja ruokkiessa lehtikala rohmusi surviaisia suunsa niin täyteen kerralla että pari survaria jäi roikkumaan puoliksi suun ulkopuolelle. No tämän huomattua lasimonni kävi varastamassa madot lehtikalan suusta ja toinen teki saman heti perään.

Vaikka arkoja lasimonnit ovat niin tässä oli kyllä arkuus kaukana.Ne tekee tuota joka päivä lehtikalojen kiusaksi,mitäs rohmuatte kaikki ruua kerralla omaan suuhun. :roll:
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
Vedetto
Junior Member
Junior Member

Taju kirjoitti:Meidän partiksella neuroosi kotiloista. Sitä ollaan miehen kanssa saatu monta kertaa naureskella, kun nti Friikki käy järjestelmällisesti läpi kaikki akvaarion pinnat ja tiputtelee kierteiset pohjalle ("Pohjasakka sinne minne ne kuuluu!")

Välillä oikein näkee kun ko. kalan ohimosuoni alkaa pullistella, kun kierteisiä löytyy hänen kurkunpalastaan. Ne on luonnollisesti töksittävä järjestelmällisesti pois, ennenkuin kurkkua voi syödä. :roll:
Repesin näille kahdelle! xD
Partiksesi on oikea persoona! Olisikohan sillä jotain huonoja lapsuudenkokemuksia Kotiloista? Joku imuttautunut sen niskaan yms? xD

Minä olen kuullut Varjonyrkkeilystä Mutta en tiennyt että PArtikset harrastavat VArjopainia! O_o
Olin menossa laittamaan tavalliseen tapaan valoja toiseen altaaseeni (PArtikseni koti allas)
No siellähän heppuni seinässä lutkuttaa. LAitoin valot.
Platyt olit tyyliin "Joka pitää nousta?!" Ja yksikin kurkkasi hylystä tyyliin: "Mitäh?" Mutta PArtis. Se Hyppäsi seinästä Alkoi uimaan ympäri allasta!
Törmäsi pari kertaa Paltyihin ja kieri hiekallakin ympäri.
SItten se lopetti ja Kiitesi Mökkinsä katolle Ikuttamana kuin mitään ei olisi tapahtunut.. Miksi se myyjä ei antanut Partiksen käyttöopasta Kalan mukana?!

JA tänään n. klo 21 katselin akvaariotani josta olin ottanut tunti sitten valot pois. Ihmettelin mikä musta möykky on akvaarioni yläreunassa.
Tutkin sitä tarkemmin partishan se siinä!
Vääpeli Körmy oli kiivennyt vedestä! Onneksi on lasit tai se olisi varmaan kupsahtanut lattialle! O_o
PArtis lutkutti tyytyväisenä seinää jas itten se tiputtutui Selälteen veteen..
Nojaa... Omituinen... :roll:
SepiMies
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja SepiMies »

Vielä partiksesta, että tänään aamulla tämä hömelö oli kaivanut itselleen kesäkurpitsan viipaleen alle itselleen "luolan" ja köllötteli sitten siellä. Eipä tykännyt hyvää, kun vein sen "kodin" roskikseen :mrgreen: .
killekala
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja killekala »

Miten lohduttavaa kuulla ettei meidän partistyttö Nipsu ole ainoa laatuaan. Ihania juttuja, näitä on mukava lukea. Tässä omani...

Nipsu tuli meille nuorena aikuisena n. 5-6 cm mittaisena. No minähän värkkäsin hänelle ihan oman simpukan valkosavesta ja siellähän oli heti kiva pötkötellä.
Nipsu rakastui simpukkansa, siellä pyörittiin joka suuntaan ja sitä maisteltiin ja siellä nukuttiin ylösalaisin ja joskus oikeinkin päin.
Nyttemmin Nipusta on tullut n. 15 cm pötkö, joka edelleenkin asuu siinä simpukassaan. Vahinko vaan ettei sisään mahdu enää kuin puolet kropasta eikä sinne pääse enää kuin yhdestä kohtaa sisään, neitisemme kun on hieman pyöristynyt sitten nuoruusikänsä. (Ja minä ajattelematta sen enempää tein liian pienen mökin lapsoselle.)
Paras kaikesta on se, että ne kaikki muut kuusi suurempaa simpukkaa jotka olen jälkeen tehnyt, eivät ole yhtä hyviä kuin se pieni vaivainen kotosimpukka. Viimeisin versio pari kuukautta sitten, niin tarkaksi kopioksi tehty tuosta ensimmäisestä kuin ikinä saatoin - mutta ei! Kyllä sitä kovin tutkittiin ja siellä pyörittiin, maisteltiin, koitettiin näin päin ja nurin päin - hetken jopa pötköttelikin. Mutta ei, ei ollut siitä edes kodon korvikkeeksi.

Nipsu on osoittautunut myös kiusahenkiseksi. Nyt edesmennyt seeprakirjoahvenemme Kille ajoi joskus takaa Nipsua, ei rajusti mutta ajoi kuitenkin. Nipsu lähti joskus karkuun, joskus laiskotti ja päätti vaan kiertää kiveä tai kantoa ympäri.
Toisinaan iski piru mieleen ja jäikin paikalleen, katsoi ja odotti kun Kille tuli lähelle. Nipsu kääntyi hiukan vinoon kulmaan ja levitti pyrstönsä ja huiski Killeä kohti pöhisteli poskiaan ja lasilla ollessaan varsinkin sujahti toiselle puolelle Killeä ja hiuski taas sieltä. Kille katseli aikansa tätä touhua, teki sitten vauhdikkaan "kässärikäännöksen" ja meni poimimaan kukkia.
Kille nukahti vanhuuden sairauksiin tammikuussa kun piipahdin vajaan tunnin ulkona ja Nipsu on siitä asti ollut enemmän piilossa - kaipaillee kaveriaan.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Taju kirjoitti:Meidän partiksella neuroosi kotiloista. Sitä ollaan miehen kanssa saatu monta kertaa naureskella, kun nti Friikki käy järjestelmällisesti läpi kaikki akvaarion pinnat ja tiputtelee kierteiset pohjalle ("Pohjasakka sinne minne ne kuuluu!")

Meillä myös huomaa sen, ettei luonnovalinta toteudu akvaariossa, kun tämä meidän partiksemme on nimittäin albiino. Ihan yhtälailla "suojautuu" puunrungolle ("jos olen ihan liikkumatta, ne ei näe mua") kuin tummemman suojavärin omaavat lajitoverinsa. Syödyksihän reppana olisi kyllä luonnossa jo tullut. Me sitten leikitään aina mukana, kun hän kerran tykkää siinä juurakolla möllötellä. :mrgreen:
Meillä puolestaan Mangopleko tiputteli partamonninpoikasia valtaamansa kannon katosta. Nopea oikea suora tai vasen koukku :mrgreen:
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Jakulaari
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jakulaari »

Miun 2 verkko nuolaista (Bonnie & Clyde :mrgreen: ) aiheutti naurun pyrskähdyksiä viime viikolla kun uuden suodattimen kävin asentamassa... Tetrat siellä jossain altaan nurkassa värjöttelivät kauhuissaan kun oli joku ihme hyrisijä tullut altaaseen ja partis ei eväänsä lotkauttanut mutta verkko nuoliaiset meni oikeen rohkeesti kimpassa sitä íhan likeltä killistelemään. Toiselle tuli kuitenkin pupu-pöksyyn ja se luikki koloon takaisin piiloon. Toinen ei sitä heti tajunnut vaan jatkoi killistelyään. Hetki sillä meni huomata että herttinen tässähän ollaan ihan yppösen-yksin kamalan hyrisijä-pedon armoilla. Hetkeksi se sitten jäykistyi paikoilleen, ihan kun olisi punninnut mielessään pako reittejä. Sitten täys käännös ja lähimpään pikku-puskaan pylly pystyssä kykkimään. Melkein sata varma olen että se mielessään hoki mantran lailla: jos mä olen ihan hiljaa täällä ja laitan silmät kiinni se ei näe mua, jos mä olen ihan hiljaa täällä ja laitan silmät kiinni se ei näe mua, jos mä olen ihan hiljaa täällä ja laitan silmät kiinni se ei näe mua... Olihan se uusi suodatin tosi pelottava ja tumman puhuvakin, jaksoi vaan naurataa silti...
Vedetto
Junior Member
Junior Member

Minun Vääpeli Körmyni (partis.. ihan vaihteeksi)
Inhoaa plätylaumani johtohahmoa. Kiiroa! (hopeanharmaa, punaiset evät, poika)
Se paheksuu erityisesti tämän tapaa pitää 3 muuta poikaa kurissa! xD
Tänään kun Körmy oleskeli mökkinsä katolla ja Kiiro uiskenteli ohi niin se näytteli tälle hienoja kiduspiikkejään.
JA kun se ajoi veljeeänsä KiiroToraa (KT) takaa niin Körmy hökkäsi Kiiroa päin. Kiiro vaisti ja Körmy meni tuhahdellen nakertamaan papukaijalehteä.. :/
Ja tänä aamuna Körmy narisi.
Se nanarisi ja vasta kun annoin fisuille aamupalan se lakkasi narisemasta.
xD
janecky
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja janecky »

Taas yksi pöljä monninen loikkasi kelluvaan poikas-altaaseen. Tytöt tuli kyselemään että voi kauhee mitä myö ny tehään. Sanoin että nukutan pienimmän muksun ensin ja tulen sitten laskemaan sen pois. Niin sehän oli hypännyt itse sieltä. Reuna kuitenkin on sen sentin verran vedenpinnan yläpuolella ja päällilasiinkaan ei ollut kuin pari senttiä. Että tarkkaan se on tähdännyt.
"Ostetaan sit rapuja, ja juksataan mummolle ettei meillä ole haavia, niin se ei voi syödä niitä" SANNA 4-v
Fizu-Fani
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Fizu-Fani »

Täällä päin en saa öisin aina nukahdettua kun kaiken sortin monniset ja monnit yöllä käy pinnassa pulputtelemassa. Ja saa nähdä miten tänä yönä käy, kun täytin akvaarion niin täyteen vettä että jos sinne käden laittaa, pitää varoa ettei vesi tule yli. Ettei vain kalat ui yli :)
hölmö rakkaus.
Vedetto
Junior Member
Junior Member

Tänään Körmy (taas vaihteeksi) (partis)
siivosi mökkinsä! xD näin kun se oli kiinnittynyt "lattiaan" ja huiski ympeäriinsä pyrställään.
Vaihdettiin kohtaa ja sama toistui! Oli hauskaa! :D

muoks: Tämä oli 222 viestini! xD
Tiutsi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tiutsi »

Pakko oli liittyä tähän keskusteluun, koska olemme myös päässeet hihittelemään partis-ukollemme... [;)]

Edellisessä, pienemmässä altaassa partiksella oli "kotinaan" sellainen iso (n.12x10cm) simpukka. Tämän simpukan alla oli ukon koti. Hienoa hiekkaa löyhyteltiin simpukan alta pois, niin että siihen muodostui syvä kuoppa.

No, sisustin pienemmän akvan uudelleen muutama kuukausi sitten, ja vein (julmasti? :roll: ) simpukan pois. Kanto tilalle. Tämäkin kelpasi ja ukko oli tämän ajan paljon aktiivisempi ja touhukkaampi.

No, pari päivää sitten saimme uuden, isomman altaan kotiin, ja nyt kun pohja pinta-alaa on enemmän, päätin palauttaa simpukan.
Voi... ihana jälleen näkeminen koitti!!! :D
Partis muutti heti simpukan alle, ja yhdessä yössä oli kaikki hiekka simpukan alta touhuttu pois, ja pohja lähes paistaa... On se niin huvittava, kun hiekka vaan pöllyää (hiekkaa lentää lähes 20 cm suuntaansa) ja partis touhuaa. Huono puoli tässä on se, että nyt sitä ei sitten paljoa näy laseja putsaamassa, köllöttely oman simpukan alla kun on niiiin mukavaa... [;)]

Oma koti kullan kallis.
Täytyy kai minunkin se oppia, ja antaa raukan asua siellä, missä hyvä on! 8-)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”