Jaavansammalta?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rever
Starting Member
Starting Member

Jaavansammalta?

Viesti Kirjoittaja Rever »

Pientä ihmistä nyt ihmetyttää!
Mitenkäs tämä voi olla mahdollista että metsästä haalimani kanto (tai mikä lie vänkkyrä), monen keitto ja pesukerran jälkeen alkaa altaassa ollessaan kasvamaan ihan itsestään jaavansammalta? Kyseinen allas ei ole aikaisemmin mokomaa rehua nähnytkään. Uskoisin kumminkin tunnistaneeni kasvin ihan oikein, se on siis sitä vihreää "ohutta" pöheikköä :D

Tällähetkellä kanto on kovaa vauhtia vihertymässä ihan kokonaan, mikä sinänsä ei ole ollenkaan pahasta, kun olin aikaisemmin ajatellut että juurruttaisin siihen nimenomaan jaavansammalta. Helppoa hommaa, ei tarvi kuin ajatella asiaa ja johan tapahtuu! :D
- Lensi ulos sähköasentajalinjalta. Teki vääriä johtopäätöksiä -
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beetle »

Kuva olis nyt poikaa... :)
Rever
Starting Member
Starting Member

Epäilemättä, vaan enpäs onneksi omista kameraa! Varsinainen nykyajan ihminen.. :roll:
- Lensi ulos sähköasentajalinjalta. Teki vääriä johtopäätöksiä -
Liinanen
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liinanen »

Voisiko olla kuitenkin rihmalevää? Se on joskus sekoitettu jaavansammaleeseen...
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beetle »

Niin se mullakin mielessä kävi. Tässähän taannoin joku oli sitä jopa ostanut jaavansammaleena...

Löysin se topicin, mutta kuvat olivat valitettavasti hävinneet :(. Mutta tässä, jos haluaa lukasta:

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... i+sammalta
Rever
Starting Member
Starting Member

Hmm. Heikkoja kuvia löytyi googlettamalla siitä rihmalevästä, mutta mielestäni se ei kumminkaan ole samaa joka minun allastani valtaa..
Kun taas kuvissa olevat jaavansammalpuskat näyttävät just samanlaisilta kuin se minun kasvusto!
Todella kummallista :?
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

No onhan mahdollista että sitä on tullut joskus altaaseesi pikkuinen huomaamaton pätkä ja se on haahuillut siellä etkä ole sitä huomannut ja nyt kun laitoit kannon alteeseen se asettui sitten siihen kasvamaan. Kun sehän tykkää nimenomaan kasvaa puussa, ei niinkään kivissä tms.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Liinanen kirjoitti:Voisiko olla kuitenkin rihmalevää? Se on joskus sekoitettu jaavansammaleeseen...
Tosi helposti! Jopa itse, vaikka varmaan jaavansammalen tunnen, olen joskus ihmetellyt, että mites tuohon on jaavansammalta päässyt kasvamaan. Vasta lähemmin tutkiessa eron huomasi. (ok, optikolla pitäisi käydä, mutta kuitenkin...)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”