Suihkuputki tukossa?
Valvoja: Moderaattorit
Suihkuputki tukossa?
Ostin siis tuon ulkosuodattimen ja siihen suihkuputken. Nyt tuo on ollut käytössä 3vk ja tuntuu että suihkuputki olisi jotenkin tukossa. Ei enää puhalla niin voimakkaasti kuin silloin alussa. Miten minä putsaan tuon että se puhaltaisi yhtä voimakkaasti kuin alussa. Nyt kaksi ulommaista puhaltaa suht pitkälle mutta muut puhaltaa todella vaimeasti.
Kaksi koiraa
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ei sitä pitäisi tarvita puhdistaa niin usein, mutta kun avaat suodattimen niin näet ettei se sitten ainakaan siitä johtunut.
Toinen vaihtoehto on että jompi kumpi letku on taittunut ja siksi virtaus on hidastunut.
Letkujen ei pitäisi myöskään muutamassa viikossa röhnääntyä. Vuosi pitäisi mennä tuskitta.
Toinen vaihtoehto on että jompi kumpi letku on taittunut ja siksi virtaus on hidastunut.
Letkujen ei pitäisi myöskään muutamassa viikossa röhnääntyä. Vuosi pitäisi mennä tuskitta.
-
- Advanced Member
Tuon esille oman virityksen jolla putsaan letkut ihan mutkiin asti hyvin onnistuneesti.
Pitää vain irrottaa letkut sieltä hanasysteemistä ensin ja hyvin on toiminut, eikä suodatin ole vuotanut sen takia. Putsaan letkut 2-4 viikon välein ja likaa on kerääntynyt sinne tosi paljon.
Tässä kuvia omasta virityksestä, en tiedä onko rautalankaa vai jotain muuta.
Minulle tämä on helpompi tapa putsailla letkut puhtaaksi kuin naulonlangalla varustetulla harjasysteemillä.

Pitää vain irrottaa letkut sieltä hanasysteemistä ensin ja hyvin on toiminut, eikä suodatin ole vuotanut sen takia. Putsaan letkut 2-4 viikon välein ja likaa on kerääntynyt sinne tosi paljon.
Tässä kuvia omasta virityksestä, en tiedä onko rautalankaa vai jotain muuta.
Minulle tämä on helpompi tapa putsailla letkut puhtaaksi kuin naulonlangalla varustetulla harjasysteemillä.

-
- Advanced Member
Harja on tarkoitettu 12/16 olevalle letkulle, Harja on 8cm pitkä.Kaija kirjoitti:^ Kuinka iso tuo harjaosa on?
Näitä harjoja saa 50cm pitkänä jos haluaa.
Jos tilaat/ostat akvaariokaupasta eheim letkuharjat joka on tilauskoodilla 4009550, niin siinä on pieni harja mukana jolla saa kätevästi suihkuputkessa olevat reiät puhtaaksi. Isomman harjan voi sitten virittää samanlaiseksi kuin minun viritelmäni putsaus-systeemi.