Luolia monnisille

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member

Luolia monnisille

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

Monniset pitävät luolista ym.piilopaikoista mutta mistä löytää hyviä luolia?
Akvaariokaupoissa on vaan sellaisia muovisia jotka en halua laittaa akvaariooni ja itse niitä on aika vaikeita tehdä.
Olen tehnyt pari luolia kiveistä ja pari juurakoista mutten ole koskaan täysin tyytyväinen niihin :|
Jos joku tietää hyvän luola-vinkin niin kertokaa [;)]
marne
Starting Member
Starting Member

ehdotus?

Viesti Kirjoittaja marne »

Olisikohan hyvä idea laittaa jotain putken pätkää hiekan/soran alle, toinen pää tukkoon ja toinen auki? Esimerkiksi sellaisen tyhjän wc rullan kokoinen. itse ajattelin rakennella tällaisen vain sellaiseksi läpiuinti putkeksi [;)]
Zessu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Zessu »

Kiva ja halpa luola syntyy kookospähkinän kuoresta, niitä löytyy lähes kaikista ruokakaupoista. Vasaralla tms. kuori halki, sisustan koverrus pois ja altaaseen. Itse kiehautan kuoren kattilassa ennen altaaseen laittoa. Kannattaa valita pitkulan mallinen kookospähkinä, siitä tulee kivempi luola kuin oikein pallomaisen pyöreästä.
-Ansku
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koss »

Mikäli kookospähkinän halkaiseminen tuntuu liian hankalalta, voisit vaikka ottaa puhtaan saviruukun ja halkaista siitä sopivan luolan. Laavakivistäkin saa mukavan piilon rakennettua. Itse tein joskus niistä hienoja luolia, kun kaiversin porakoneen avulla niihin sopivankokoiset onkalot.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Pienestä Akvaariokaupasta löytyy saviputkia, jotka käyvät luoliksi erinomaisesti 8-)
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”