Kuinka yleisiä on vaaleanpunaiset kotilot? Sopisi akvaani somisteeksi, samoin norsunluut. Tällaisia haaveita... Kasvatus kiehtoo myös kovin, taitaa parhaiden kasvatuksen tulokset nähdä näillä öttiäisillä! Jahka odotukseni palkitaan ja saan ensimmäiset kotilot!
monninen kirjoitti:kuka täällä foorumilla aikanaan myi värillisiä omenakotiloita... olisin kiinnostunut jos jollain on? en löydä kuvaa ja aihetta enää...
Laita ostopalstalle ilmoitus, varmasti tulee vastauksia! Tai haku: omenakotilo ja myydään osio. Olipa niitä lahjoitetaan osastollakin! Saisi rain- palata kertomaan jo farmistaan... Siltä varmaan saisi vaikka mitä värejä!
Tummia liiloja tummilla jaloillalöytyy isoista pieniin, vaaleajalkaisia vaaleita liiloja näyttää kasvavan, ovat nyt alle sentin kokoisia vielä. Yksi melkein norsunluu on ainakin sekä muutama vaaleansininen. Ovat suurin osa vielä liian pieniä myyntiin, muutaman viikon joutuu vielä odottamaan.
Kuorissa on virheitä, koska meillä ainakin tosi vaikeaa näin tulvien aikana pitää vesiarvot tasaisina. Onko joitain vinkkejä, vaikka kuinka kovetan kipsillä, soodalla ja vielä seepiaa on jatkuvasti tarjolla muun ruoan lisäksi....tuntuu kuori ikäänkuin syöpyvän, siis muuttuu paikoin valkoiseksi...todellista taidetta tuo säätely.
Riittääkö parille ompulle 10l. pytty asumukseksi? Kyseessä itse pleksistä rakennettu entinen matkaTV-akvaario. Sisustukseksi pari kasvia ja joku kanto.
Alkeet osiossa mulle sanottiin että 10 litrainen riittää. Siinä on vain hankaluutensa: Jos haluat saada poikasia munaryppäistä, pitää ompulla olla tilaa munia veden pinnan yläpuolelle. Sehän sitten vähentää taas vesimäärää.
*Miracle* kirjoitti:Alkeet osiossa mulle sanottiin että 10 litrainen riittää. Siinä on vain hankaluutensa: Jos haluat saada poikasia munaryppäistä, pitää ompulla olla tilaa munia veden pinnan yläpuolelle. Sehän sitten vähentää taas vesimäärää.
Eli tuo 10l menettelee. Jos niitä poikasia haluaa/tulee, eikai seuraavaksi ole sellasta tsiljoonan kotilon omistusoikeutta, eikä tiedetä mihin niitä laittais?
Asiasta seinään, huomasin että ompun väri on aivan erilainen kuivalla maalla kuin vedessä. Suosittelen otettavaksi kuvia kun ovat vedessä. Yritän miettiä minkä värisiä nuo uudet tulokkaat on...