Sivujen latautumisen hitaus

Tänne ilmoituksia mahdollisista (todennäköisistä) bugeista ym. häiriöistä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Sivujen latautumisen hitaus

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Missähän mättää (itse veikkaan Jippii-, Jurppii-yhtiötä), kun näiden kunkin sivun latautumiseen menee jopa useampi minuutti. Ei sitä kauan jaksa

Akvaarion Oscari No:29
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Missähän mättää (itse veikkaan Jippii-, Jurppii-yhtiötä), kun näiden kunkin sivun latautumiseen menee jopa useampi minuutti. Ei sitä kauan jaksa
Eivät nämä minullekaan aina lataudu kauhean nopeasti (Sonera Living), mutta tarkemmin toteutuksesta tietämättä veikkaisin hitauden syyksi tietokantaa, eikös tämä Snitz kannan varassa roiku?

--
Not all men are fools...some are bachelors.
salaatti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja salaatti »

Juuei, tälläkertaa ei tartte syyttää ISP:tä kyllä se on tämä sivusto ku nyt vaan on vähän hidas. Itelläkin on 250ADSL Powered by... ja silti välii tökkii ihan pirusti.
Skroik
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Kyllä tää eilen vielä oli tosi nopee...

Taitaa ne ongelmat olla siellä palvelimen päässä
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Minäkin hiukan olen ihmetellyt lataamisen hitautta, eilen ja tänään. Yhteys on kiinteä kaapelimidemi jonka nopeudeksi palveluntarjoaja ilmoittaa. Teoreettinen maksiminopeus 2 Mbps.
Välillä tuntui että nopeutui mutta nyt on taas hitaampi onko vika palvelimessa, omassa palveluntarjoajassa, omassa koneessa, omassa päässä...

Toden näköisesti viimeisemmäksi mainitsemassani. Mutta latailee välillä tuskastuttavan hitaasti

-------------------------
Vihaisena laske neljään; hyvin vihaisena kiroa.
salaatti
Starting Member
Starting Member

Kyllä tää eilen vielä oli tosi nopee...

Taitaa ne ongelmat olla siellä palvelimen päässä
Nyt kyllä rupee ottaa aivoon Tääkin hymiösivu kesti 20 sec aueta. Herra ISOHERRA "suomen turuust" tee jotain.
Skroik
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Nyt kyllä rupee ottaa aivoon Tääkin hymiösivu kesti 20 sec aueta. Herra ISOHERRA "suomen turuust" tee jotain.

Mitä jos laitetaan sekuntikellot takasin kaappiin ja otetaan rauhallisesti... Ei tässä nyt niin hoppu ole
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Mitä jos laitetaan sekuntikellot takasin kaappiin ja otetaan rauhallisesti... Ei tässä nyt niin hoppu ole

Kyllä 20 sekuntia mun mielestä on aika maksimi latausaika minkä jaksaa odottaa (siis jos vika ei ole yhteydessä) ja silloinkin pitäisi jo kovaa vauhtia tehdä suunnitelmia miten rautaa ja/tai softaa pitäisi puukottaa, että saisi lisää tehoa (käyttäjämäärähän lisääntyy jatkuvasti).

Missäs tämä palvelin fyysisesti sijaitsee, ICMP tuntuu olevan blokattu jostain väliltä, eli ei pysty ite tarkistamaan?

PS. Kyllä tää nyt parempi on, kuin phidji:n alla...

--
pehis
Imperaattori
Imperaattori

Viesti Kirjoittaja pehis »

Palvelinpään ongelmia. Toivotaan, että saisivat toimimaan muutoinkin kun välillä nopeammin jne jne...

Palvelin on Englannissa ja ne on Websignin bulk - palvelimia.

Imperaattori
Viesti:

Palvelinpään ongelmia. Toivotaan, että saisivat toimimaan muutoinkin kun välillä nopeammin jne jne...
Eipä kannata tyytyä enää toivomaan, jos kerran joku tuosta palvelusta jopa maksaakin.
Palvelin on Englannissa ja ne on Websignin bulk - palvelimia.
Vaikuttaa ihan kohtuulliselta yhteyksien puolesta, eli edelleenkin joudun epäilemään tuota tietokantaa, ellei kukaan pysty vakuuttamaan minulle muuta

--

Muokattu - Kaizu on 27/11/2001 00:31:34
pehis
Imperaattori
Imperaattori

Eipä kannata tyytyä enää toivomaan, jos kerran joku tuosta palvelusta jopa maksaakin.
Maksulliseksi se phidjinkin palvelu olisi muuttunut tämän kuun viimeinen päivä alkaen...
Se hyvä ainakin tässä phidjiin verrattuna, että helpdeskiin voi soittaa/pommittaa valituskirjeitä selvällä soomella.
Vaikuttaa ihan kohtuulliselta yhteyksien puolesta, eli edelleenkin joudun epäilemään tuota tietokantaa, ellei kukaan pysty vakuuttamaan minulle muuta
Paljon mahdollista tietysti tuokin. Ihmetyttää vaan siinä tapauksessa, että miksi...
Samalla tietokannalla ja samoilla sivuilla sivusto toimi phidjillä suht koht samalla nopeudella koko ajan. Tämän kaltaisia hidastumisia ei ainakaan esiintynyt.

Joka sivun alalaidassa oleva luku, eli vaikka 0.6432 tms. näyttää kuinka kauan palvelimelta menee sivun luomiseen. Kyseinen luku on näyttää mielestäni pysyvän suunnilleen yhtä pienenä(tai isona) oli yhteysnopeus kuinka hidas/nopea tahansa. Isompia heittoja en ole ainakaan huomannut.

Nopeus tai hitaus ei näyttäs juurikaan olevan riippuvainen käyttäjämäärästä. Tietysti jos todella paljon ryntää porukkaa, niin hidastaahan se väkisin.

Mutta ohjelmistosuunnittelijana sulla varmasti on huomattavasti enemmän tietoutta tietokannoista ym. kuin mulla, niin kaikki ideat otetaan esim. tietokannan parantamiseksi vastaan...
Harmi vaan kun palvelimelle ei ole mahdollista pistää SQL - tietokantaa

Imperaattori
Viesti:

Paljon mahdollista tietysti tuokin. Ihmetyttää vaan siinä tapauksessa, että miksi...
Ilmeisesti siellä nyt kuitenkin jotain vikaa oli tietokanta systeemeissä? En nyt tarkoittanutkaan, että olisi itse tietokannan käytössä jotain häikkää, vaan juuri tuota servosysteemiä epäilin.

Ja jos jotain apua kaipaatte, niin ihan vapaasti saa kysellä, eihän sitä tiiä vaikka pystyisin ja ehtisin jossain asiassa avittamaankin.

--
salaatti
Starting Member
Starting Member

Ilmeisesti siellä nyt kuitenkin jotain vikaa oli tietokanta systeemeissä? En nyt tarkoittanutkaan, että olisi itse tietokannan käytössä jotain häikkää, vaan juuri tuota servosysteemiä epäilin.
No, niin. Jotain vikaahan siellä tais olla kun koko sivut meni nurin.
Nyt tää taas tuntuu vörkkivän ihan niinku alussa.
- Rule Britannia-
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

No minulla taas menee välillä tosi nopeasti, välillä kestää muutaman sekunnnin pidempään latautua. Mutta kumminkin ei ole vielä koskaan tarvinnut odotella.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

*puuh* että voikin harmittaa tällaiset jutut...
ONgelma tuntuu olevan tietoliikennepuolella, siis hitaus, viime viikolla kun muutto alunperin oli suunniteltu tapahtuvan samoja "hitaus" ongelmia oli tarjolla.

Websignin sivuilla o maininta että kuituyhteyden tarjoajalla, BT, on ollut ongelmia yhteyyksien kanssa. Toivottavasti tälläinen ei muodostu tavaksi Yhdessäkin päivässä on tarpeeksi kärsittävää...

Harmittavaahan tälläinen on kun nimenomaan kaupallinen palvelintila hankittiin jotta moisista ongelmista EI joutuisi kärsimään...

- Varaudu tulooni varsinkin silloin kun et odota minua! -
Gandalf
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Websigniltä tuli vihdoin ja viimein vastaus kyselyihin,
syyllinen kaikkeen "tökkimiseen" oli serveripuolella.

Ote viestistä:

--klip--

Jonkun käyttäjän skripti söi resursseja liikaa (tai joidenkin käyttäjien)
asiaa on vain hiukan vaikea paikallistaa - toivotaan että selviää.

Tiedoksesi koneella on 1 gb ram mutta joskus yhtäaikaisia käyttäjiä on
todella paljon.

--/klip--

Että silleen... tämän valossa noita "tökkimisiä" voi vielä jossain vaiheessa tulla
kunnes saavat selvitettyä missä viallinen skripti on. Toivottavasti hoituu nopeasti.

- Varaudu tulooni varsinkin silloin kun et odota minua! -
Gandalf
Jouko
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Jouko »

Sivuillani on kuva Visual Routen analyysista. Miksiköhän tavara kierrätetään USAn kautta .

http://joukopajunen.fi/vroute.jpg
pehis
Imperaattori
Imperaattori

Miksiköhän tavara kierrätetään USAn kautta

Pitihän se jonkun tuokin huomata...

/sam on muistaakseni asiasta kysynyt ja vastaus taisi olla jotakuinkin, että käytettävä ulkomaanyhteys riippuu täysin omasta ISP:stä... Sama reitti se on tosin täälläkin.

Hmm, mielenkiintoista, vanhempi 5.x versio visualroutesta näytti reitin päättyvän Hollantiin, mutta uudempi näyttää sitten (periaatteessa) oikein, eli Englantiin...
Ihmettelin pitkään, että mitenkä se vois Hollantiin päättyä, jos kerran servut on Englannissa.

Member

Viesti Kirjoittaja Jouko »

Ihmettelin pitkään, että mitenkä se vois Hollantiin päättyä, jos kerran servut on Englannissa
Jees, minun palvelimeni on Englannissa ( IP: 213.171.193.29 ) niin olettaisin Aqua-webin olevan siellä myös ( IP: 213.171.193.42 )

Tutkimattomat ovat pakettien tiet....
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Tutkimattomat ovat pakettien tiet....
Näin on ! Kokeilkaapa huviksenne tracea tuohon koneesen, jonka jälkeen ICMP alkaa hukkumaan, eli mspaccess1-gig1-0-0.reading.fixed.bt.net, ainakin mulla meneekin tuonne nyt euroopan kautta. Eli ainakin mulla "tele" päättää reitittää ton euroopan kautta, mutta aqua-webin jenkhilän kautta (tosin hitauden en usko johtuvan tuostakaan, sillä ei toi vielä iso viive ole )

Mutta jos siellä tosiaan joku syö kaiken tehon jollain viallisella scriptillä (kuten /sam mainitsi), niin sen jo uskon .

--
salaatti
Starting Member
Starting Member

Sivuillani on kuva Visual Routen analyysista. Miksiköhän tavara kierrätetään USAn kautta .

http://joukopajunen.fi/vroute.jpg
Kyllä mä pääsin sinne ihan vaan Ruotsin kautta. Mähän en tietty täst tekniikasta tajuu mitään mut tää kertoo et jotku ICMP paketit blokataan matkalla (joku BTnet Infrastructure) ja se väittää et "destination network is unreachable". Tyhjä rivi välissä, mut sit tulee tää Aqua-Web. Nörttien hommaa.
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Vai että BT... Wanna hear a story?

No ehkä joskus toiste, mutta sen vaan sanon, että jos niiden asiakaspalvelun kanssa joutuu tekemisiin, niin ajanhukkaa se on. Kirjettä vaan suoraan Sir Peterille!!!

Toivottavasti Websign kuitenkin osaa hoitaa tuon asian.....

Hope is the denial of reality.
- Raistlin Majere -
salaatti
Starting Member
Starting Member

Vai että BT... Wanna hear a story?

No ehkä joskus toiste, mutta sen vaan sanon, että jos niiden asiakaspalvelun kanssa joutuu tekemisiin, niin ajanhukkaa se on. Kirjettä vaan suoraan Sir Peterille!!!

Toivottavasti Websign kuitenkin osaa hoitaa tuon asian.....
Nyt en ymmärrä ollenkaan. Kai te tietsika ihmiset jotain näist tajuutte mut ei soita kelloja mulle. Kerro joku lyhyt versio asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bugit ym. ongelmat”