Onnistuisiko hiilidioksidin levitys näiden avulla?
Valvoja: Moderaattorit
Onnistuisiko hiilidioksidin levitys näiden avulla?
Eli mulla on sisäsuodattimena Eheim Aquaball 2210 ja ulkosuodattimena Eheim Ecco 2234, akvaario 180L. Tarvitsisin hiilidioksidinlevittimen ja kun tuolla altaassa jo tuppaa noita värkkejä olemaan, niin ajattelin että josko se jommankumman noiden kanssa onnisuisi? En ole oikein tekniikka-ihminen, joten mulle saa varmaan vääntää aika rautalangasta, miten olisi paras se hiilidioksidi tuonne lisätä.
Ajattelin kyllä väsätä kiljupullosysteemin, kun sain siihen hyvän ohjeen. Kannattaisiko minun siis hankkia siihen ihan erillinen levitin (ja jos, niin minkämerkkinen tai -lainen)vai onnituisko suodattimen kautta. Suodattimen kautta jos sen saa laitettua, niin käykö tuo kiljupullosysteemi siihen vai pitääkö siihen hankkia jokin muu systeemi?
Hintojakin olisi hauska kuulla, niin voisin sitten vähän vertailla.
Hiilidioksidilisäystä tarvitsen lähinnä pH:n laskemiseksi. Kyllähän siitä kasvitkin varmasti ilahtuu (:
Ajattelin kyllä väsätä kiljupullosysteemin, kun sain siihen hyvän ohjeen. Kannattaisiko minun siis hankkia siihen ihan erillinen levitin (ja jos, niin minkämerkkinen tai -lainen)vai onnituisko suodattimen kautta. Suodattimen kautta jos sen saa laitettua, niin käykö tuo kiljupullosysteemi siihen vai pitääkö siihen hankkia jokin muu systeemi?
Hintojakin olisi hauska kuulla, niin voisin sitten vähän vertailla.
Hiilidioksidilisäystä tarvitsen lähinnä pH:n laskemiseksi. Kyllähän siitä kasvitkin varmasti ilahtuu (:
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Onnistuisiko hiilidioksidin levitys näiden avulla?
Kannattaa. Sisäsuodattimeen liittämällä siitä ei välttämättä saa tehokasta laitetta (Liinanen oli väsännyt tosin hienon aktiivilevittimen Resunin Magic Jetistäundin kirjoitti:Ajattelin kyllä väsätä kiljupullosysteemin, kun sain siihen hyvän ohjeen. Kannattaisiko minun siis hankkia siihen ihan erillinen levitin (ja jos, niin minkämerkkinen tai -lainen)vai onnituisko suodattimen kautta. Suodattimen kautta jos sen saa laitettua, niin käykö tuo kiljupullosysteemi siihen vai pitääkö siihen hankkia jokin muu systeemi?

Itse hankkisin vaikkapa Tunzen tms. aktiivilevittimen, ovat edukkaita ja siihen saa kivasti tuon kiljanderpönikän kiinni

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Tätä myyttiä näkee kovin usein kerrottavan mutta itse en kyllä pysty käsittämään miten sinne ulkosuodattimeen voisi kertyä niin paljon kaasua että se aiheuttaisi jotain ongelmia. Roottori on kuitenkin siellä yläreunassa ja jos sitten asti kaasukupla liukenemattomana pääsee niin se piiskataan kyllä niin pieniksi kupliksi että kaikki liukeneva kyllä liukenee.Adrianna kirjoitti: liikaa hiilaria + ulkosuodatin = ulkosuodatin sammuu/palaa kiinni = kallis remppa + mahdollinen kalaston joukkotuho. Kaikkeahan saa kokeilla...
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ihmettelen itsekkin, uskoin vasta kun Valmont kertoi moista käyneen. Se on siis mahdollista, vaikka ei lienee todennäköistäRPekka kirjoitti:Tätä myyttiä näkee kovin usein kerrottavan mutta itse en kyllä pysty käsittämään miten sinne ulkosuodattimeen voisi kertyä niin paljon kaasua että se aiheuttaisi jotain ongelmia. Roottori on kuitenkin siellä yläreunassa ja jos sitten asti kaasukupla liukenemattomana pääsee niin se piiskataan kyllä niin pieniksi kupliksi että kaikki liukeneva kyllä liukenee.Adrianna kirjoitti: liikaa hiilaria + ulkosuodatin = ulkosuodatin sammuu/palaa kiinni = kallis remppa + mahdollinen kalaston joukkotuho. Kaikkeahan saa kokeilla...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
Tässä hyvä viestiketju koskien Tunzen levitintä, löytyy hinnat ym.
Myös pari hyvää vinkkiä koskien asennusta, kun luet ketjun loppuun.
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... sc&start=0
Myös pari hyvää vinkkiä koskien asennusta, kun luet ketjun loppuun.
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... sc&start=0
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Jeps. Näin on käynyt. Kyseessä oli siis 2l kiljupullo, ilman liivatetta, joten hiilidioksidia tuli reilusti. Ulkosuodattimena oli vanha Fluvalin ulkosuodatin joka kierrätti vettä hieman alle 400l/h.Adrianna kirjoitti:Ihmettelen itsekkin, uskoin vasta kun Valmont kertoi moista käyneen. Se on siis mahdollista, vaikka ei lienee todennäköistäRPekka kirjoitti: Tätä myyttiä näkee kovin usein kerrottavan mutta itse en kyllä pysty käsittämään miten sinne ulkosuodattimeen voisi kertyä niin paljon kaasua että se aiheuttaisi jotain ongelmia. Roottori on kuitenkin siellä yläreunassa ja jos sitten asti kaasukupla liukenemattomana pääsee niin se piiskataan kyllä niin pieniksi kupliksi että kaikki liukeneva kyllä liukenee..
Joten jos tekee liivatteella (hitaampi käyminen) ja tehokkaammalla ulkosuodattimella, voipi olla että ongelmaa ei synny.

Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis