Punakirjoilla poikaset - milloin luovutuskunnossa?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pullapalleroinen
Starting Member
Starting Member

Punakirjoilla poikaset - milloin luovutuskunnossa?

Viesti Kirjoittaja Pullapalleroinen »

Hei,

Meillä on reilun viikon vanhat yllätys-poikaset 8O . Jos kaikki menee hyvin, ja useampi poikanen selviää hengissä (nyt noin 50), niin:

Kyselisinkin, että kuinka kauan kestää, ennenkuin ne kasvavat luovutusikäisiksi? Onko kellään kokemuksia, ottavatko akvaarioliikkeet näitä ahvenia yleensä myyntiin?
Muita hyviä kasvatusvinkkejä?
Vanhemmat ovat lapsostensa kanssa 100 litraisessa akvaariossa keskenään, koska muita naapureita ne eivät nyt jälkikasvua suojellessa siedä :twisted: .
Vielä:
Mitä pohjakaloja teillä on Punakirjojen kanssa samassa akvassa?
Maallemuuttaja, sosiaalinen erakko, äiti, siivoushullu, eläinrakas allergikko, haaveilija...se olen minä.
muuriset
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja muuriset »

Siihen menee, tietysti ruokinnasta riippuen noin kuukausi pari.

Kun kalat on noin 3 senttisiä, niin voit ruveta niitä antelemaan pois, tai viemään kauppaan.
Jos haluat että poikasesi kasvaa nopeasti, niin syötä niille joko surviaista tai räkmixiä. Nyt poikasvaiheessa esim. murskattua munankeltuaista (luonnollisesti keitettynä), tai ihan hienoksi murskattua hiutaletta.

Meillä on punukkien kanssa ollu kupari-, panda-, täplä-, täpläpyrstö- ja albiinomonnisia. Eikä mitään ongelmia ole ollu. Ja tietysti plekot ja nuoliaiset menevät mainiosti punukkien kanssa.
Opin jo aikapäiviä sitten, ettei kannata hukata aikaa pyrkimällä saamaan muita vakuuttuneiksi
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

muuriset kirjoitti:Nyt poikasvaiheessa ---
Tarkoittaen siis ihan niitä pieniä poikasia, joita ei voi edes vielä poikasiksi oikein tunnistaakaan. [;)]
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
Pullapalleroinen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Pullapalleroinen »

Kiitos vastauksista!
Tosiaan, Punakirjot poikasineen majailevat nyt tyttäreni akvaariossa, ja hänen miekkapyrstönsä polskuttavat isossa akvassamme sulassa sovussa muiden ahventen kanssa....varsinainen sillisoppa siellä tällä hetkellä! Akvaristin painajainen!
Olen päättänyt luopua näistä Punikeistamme, vaikka mukavia muuten ovatkin. Tytärkin kaipailee omaa akvaansa takaisin, eikä meille enää neljättä akvaariota tule...kai.
Laitoin tuonne myyntipalstalle ilmoituksen, jospa oikea koti löytyisi. Jos ei, harkitaan sitä neljättä akvaa...
Maallemuuttaja, sosiaalinen erakko, äiti, siivoushullu, eläinrakas allergikko, haaveilija...se olen minä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”