Kalastosta

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kalakaveri
Junior Member
Junior Member

Kalastosta

Viesti Kirjoittaja kalakaveri »

Akvaario on 160 litrainen ja kalasto on seuraavanlainen. Pohjalla mönkii viisi helmimonnista, kaksi katinkultamonnia ja partistyttö. Tetrapuolelta löytyy viisi safiiritetraa, yhdeksän kardinaalia ja neljä sinineonia. Sinineontetrat ja kardinaalit menevät samassa parvessa. Muita kaloja ovat taistotyttö ja lippukirjoahvenpariskunta. Onko kaloja liikaa? Voiko lisää ottaa? Olen ihastunut kynäkaloihin ja haluaisin kovasti niitä. Voiko ottaa pientä parvea? Akvaarion lämpötila on noin 26,5 astetta, pH 7 ja kovuus 6. Kasveja on paljon. Pitäisikö vettä saada pehmenemään? Valmistan sen kyllä turveuutteen kanssa muttei se silti kovin pehmeää ole. Lisäksi laitan akvaarioon vedenparannusainetta. Kiitos jo etukäteen vastauksista. :D
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koss »

Kannattaa aloittaa pohdinta jo olemassa olevien kalojen pohjalta. Melko runsas ja lajikirjava kalastosi on, joten suosittelen tutustumaan niiden vaatimiin olosuhteisiin ja esim. parvikokoihin. Googlella ja a-w:n haulla kannattaa hakea kyseisistä lajeista tietoa. Onko nuo kardinaalitetroja vai kardinaalikaloja, joista mainitsit? Itse en lähtisi muita kaloja lisäämään, vaan korjaisin ensin jo olemassa olevan kalaston. Muutoinkin altaasi alkaa olemaan täysi.
kalakaveri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kalakaveri »

Kardinaalitetroja. :)
marDH
Advanced Member
Advanced Member

Re: Kalastosta.

Viesti Kirjoittaja marDH »

kalakaveri kirjoitti:Akvaario on 160 litrainen.
viisi helmimonnista
kaksi katinkultamonnia
partistyttö
viisi safiiritetraa
yhdeksän kardinaalia
neljä sinineonia
taistotyttö (liikaa)
lippukirjoahvenpariskunta. (liikaa)

Onko kaloja liikaa?
Kyllä, tavallaan. Määrällisesti ei, lajillisesti, kyllä.
Millä saisi harrastajat ymmärtämään ettei kuusikaan kalaa ole parvikalalle parvi. :?

Voiko lisää ottaa?
Et.

Olen ihastunut kynäkaloihin ja haluaisin kovasti niitä. Voiko ottaa pientä parvea?
Sitten kun muista kaloista aika jättää.

Akvaarion lämpötila on noin 26,5 astetta, pH 7 ja kovuus 6.
OK.

Kasveja on paljon.
Varsinkin kun kasveja on runsaasti ei kaloille jää uimatilaa ja täten pitäisi kalstokin olla niukkaa.

Pitäisikö vettä saada pehmenemään?
Ei.

Valmistan sen kyllä turveuutteen kanssa muttei se silti kovin pehmeää ole.

Lisäksi laitan akvaarioon vedenparannusainetta.
Miksi?

Kiitos jo etukäteen vastauksista. :D

Toivottavasti ei ole kovin sekava tulkita :roll:

Mun ehdotus;

8 helmimonnista
kaksi katinkultamonnia
10 safiiritetraa
yhdeksän kardinaalia
neljä sinineonia
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”