Kriittiset mielipiteet akvoistani?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1687
Liittynyt: 15:57, 13.11.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Taunus76 kirjoitti:
Adrianna kirjoitti:
Taunus76 kirjoitti:Minusta tuo muovipaska ei ole pahan näköistä, itsekin niitä käytän monnien piilopaikkoina.
Muovipaska? En välttämättä altaaseeni laittais :mrgreen: .

Ei mutta, minusta tuo tappajatätin allas on sievä, itseasiassa molemmat ovat. Itse en sorasta piittaa mutta ihan hyvältä sekin näyttää. Tuo muovihökötys kyllä pitää silmään, mutta ehkä sen on tarkoituskin, muutenhan se olisi jossain piilossa :D. En jaksa olla kriittinen ja vinkua että hyyi hyyi, ota se heti pois, kummipoikani akvaarioon aikanaan laitettiin niin paljon muovilelua ja muuta roipetta että ihan ahdisti. Ei muuta ku nosta jalat pöydälle ja nauti, hienoja ovat molemmat.

Voi v**** että oli hauska juttu. [}:)]
Hohhoh, jostain kumman syystä ainakin minua naurattaa hulvattomasti täällä päässä! :mrgreen: Ei tuosta nyt noin kannata herneitä nenäänsä vetäistä. [;)]
PimpBot9000
Member
Member
Viestit: 274
Liittynyt: 18:57, 29.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

kirjoplaty kirjoitti:Hohhoh, jostain kumman syystä ainakin minua naurattaa hulvattomasti täällä päässä! :mrgreen: Ei tuosta nyt noin kannata herneitä nenäänsä vetäistä. [;)]
Kieltämättä vähän ihmetytti, mikä tuossa vitsissä (joka oli paras minkä pitkään aikaan olen täällä lukenut) oikein herätti moisia agression tunteita.

Tämä suorastaan huutaa Freudilaista tulkintaa, mutta annanpa olla kun freudilaisista tulkinnoista tulee yleensä varoitus.
Hamsterini synnytti 10 poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, emo oli syönyt niistä kaksi. No hemmetti - minäkin vedin pari!
Taunus76
Member
Member
Viestit: 421
Liittynyt: 16:11, 10.01.2006
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Taunus76 »

No eipä ollut kovin hauska juttu. Hah hah.
Ford Taunus Coupe -74 2.0
Ford Taunus -76 2D "Pinkki" 2.8 V6
Kesää odotellessa
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=10070
petri_4
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 13:38, 09.02.2006

Viesti Kirjoittaja petri_4 »

PimpBot9000, kirjoitit jäsennellyn kokonaisuuden merkityksestä. Onkin tärkeää saada akvaariosta tasapainoisen näköinen, se miellyttää silmää enempi kuin sekava kasvien ja kivien asettelu.
Itse asetin laavakiviä akvaarion molempiin päätyihin jonossa puoliympyräksi. Jostain puolesta välin sivulasista alkaen takalasiin. Näihin "lokeroihin" sitten istutin kasvit. Toiseen laitoin kyönnösmäisiä kasveja ja toiseen joku iso miekkakasvi. Keskelle akvaariota juurakko takalasia vasten. Eteen joitain melalehtiä kivien eteen ja keskelle jotain vähän korkeampaa juurakon viereen. Näin sain hyvän lopputuloksen. Pelkät sekaisin asetellut kasvit ja siellä täällä olevat kivet eivät sitä olisi tuoneet, joten selkeällä ryhmittelyllä on väliä. Tällä tavoin tehtiin sisustus Markku Varjon akvaariovideossa, olen sitä sitten pitänyt "perusmallina" kaikissa akvaarioissa. Tosin kasveja tietysti vaihdellen.
Akvaariosta tulee hieman tylsä, jos siinä ei ole mitään muuta kuin tasapaksu kerros soraa pohjalla, joten kiviä ja juurakkoja kannattaa käyttää.
PimpBot9000
Member
Member
Viestit: 274
Liittynyt: 18:57, 29.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

petri_4 kirjoitti:Akvaariosta tulee hieman tylsä, jos siinä ei ole mitään muuta kuin tasapaksu kerros soraa pohjalla, joten kiviä ja juurakkoja kannattaa käyttää.
Ja tietysti jatkona tähän kannattaa käyttää erivärisiä tai erisävyisiä kasveja luomaan kontrasteja toisilleen.

Juuri itseasiassa eilen siirsin ihan pienen puskan papukaijalehteä sellaisen jättivesitähdikkipusikon eteen. Jättivesitähdikkipusikko, vaikka iso olikin, näytti yksinään jotenkin valjulla. Punainen papukaija loi heti eloa siihen. Punainen vihreällä taustalla korosti sekä vihreiden vesitähdikkien että punaisten papukaijojen värejä.
Hamsterini synnytti 10 poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, emo oli syönyt niistä kaksi. No hemmetti - minäkin vedin pari!
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 17:15, 17.03.2004
Paikkakunta: Espoo, Otaniemi / AHH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

Mari kirjoitti:
Fisustaja kirjoitti:MItä ottoja sulla on? Eikö 26 ole melko lämmintä niille. Niiden sopivuudesta taistelukalan lämpöihin voi olla montaa mieltä...
Uusin tietämys sanoo ettei otoille lämmin vesi ole paha asia, kunhan se on hapekasta.
Kuulostaa hyvältä. Sitten voisin itsekin ajatella ottavani ottoja, tosin oman altaani veden lämpö on 28 lähes poikkeuksetta. Kesällä lähemmäs 30. :?

Mari kirjoitti:
tappajatäti kirjoitti:Joku otto-ihminen kuitenkin kirjoitti täällä, että osa otoista selviää hyvin vähän lämpimämmässäkin ja kun nuo vipeltävät melko innoissaan, en ole päänyt sisäisessä keskustelussani vielä puusta pitkään. Minä pöljä kun olen kiintynyt niihin.
Huono omatunto pois vain, meillä on Pertti Rassin sana siitä että otot pärjäävät lämpimässäkin vedessä :D
Kyllä mä sitten uskon jos Pertti Rassi on itse niin sanonut. Hänen vertaistaan ei hevillä löydä. [;)]
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Sen verran vielä otoista, että runsaan happipitoisuuden lisäksi tykkäävät virtauksesta, eli jos saat hyvän puhurin vaikka etu- tai takalasille niin saavat siellä roikkua jos huvittaa :D .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 17:15, 17.03.2004
Paikkakunta: Espoo, Otaniemi / AHH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

Adrianna kirjoitti:Sen verran vielä otoista, että runsaan happipitoisuuden lisäksi tykkäävät virtauksesta, eli jos saat hyvän puhurin vaikka etu- tai takalasille niin saavat siellä roikkua jos huvittaa :D .
Pitääkin alkaa miettiä lajeja. Mulla nimittäin suodattimet väkisinkin saa aikaan sellaisen turbulenssin että etulasissakin virtaa... :?
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
tappajatäti
Member
Member
Viestit: 414
Liittynyt: 17:37, 26.02.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tappajatäti »

Meillä kun piikkisilmätkin tykkää sormikontaktista, niin täytyy sanoa, että ototkin ovat vähän keskimääräistä omituisempia, ne eivät hirveästi tykkää siitä puhurista.

Sekä ottoja että taistoja ajatellessani laitoin sisäsuodattimen puhaltamaan kulmasta lyhyen sivun suuntaisesti ja ohjasin laavakivellä tasaisen virtauksen etulasia pitkin aika pohjalle, mutta ei. Ainoat jotka puhurissa viihtyvät, ovat rubiinitetrat. Ja partis jostain syystä huvittelee uimalla virtaa vastaan ja lopettamalla kesken kaiken (näyttää muuten varsin hauskalta, kun kala lähtee hiljakseen ajelehtimaan takaperin).

Sen huomaa, että hapekas vasta kiertänyt vesi on otoille mieleen, ovat usein lähellä virtausta, mutta silti tykkäävät makoilla pohjalla mieluummin ihan rentoina, ilman virtausta.
112L
pitchoune
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 13:38, 05.12.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pitchoune »

Juu, enpä minäkään kutsuisi jonkin asian yksiselitteisesti paskaksi leimaamista kovin aidoksi kritiikiksi. Yleensä kun kritiikkiin kuuluu ennen kaikkea perustelut niin positiivisiksi kuin negatiivisiksikin koetuille mielipiteille.

En kyllä tajua sitäkään, miksi ihmiset täälläkin haraavat periaateestakin niin jumalattomasti aina kaikkia koristeita vastaan. Ihan kuin merien pohjat eivät olisi täynnä laivanhylkyjä, lauantaimakkarapaketteja ja polkupyöriä. Ainoa syy kahdesti harkita koristeiden laittamista on se, että tuntemattomista aineyhdisteistä saattaa liueta jotain tököttiä veteen, mikä ei taas kaloista ole varmaan kovin kivaa.

Minulla ei itselläni ole muuta (muovi)paskaa akvaariossani kuin suodatin ja lämpömittari (sekin lasia). Ja tietysti sitä kalan paskaa.
...kaikessa rauhassa kalojen kanssa...
PimpBot9000
Member
Member
Viestit: 274
Liittynyt: 18:57, 29.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

pitchoune kirjoitti:Juu, enpä minäkään kutsuisi jonkin asian yksiselitteisesti paskaksi leimaamista kovin aidoksi kritiikiksi. Yleensä kun kritiikkiin kuuluu ennen kaikkea perustelut niin positiivisiksi kuin negatiivisiksikin koetuille mielipiteille.
Se onkin sellaista Seppo Heinkinheimo-kritiikkiä. Paskaa, Paskaa, Paskaa, aivan hirveetä paskaa, paskaa, siis todella paskaa, muovipaska on paskaa.
pitchoune kirjoitti:En kyllä tajua sitäkään, miksi ihmiset täälläkin haraavat periaateestakin niin jumalattomasti aina kaikkia koristeita vastaan.
No, kai sitä sentään ihmisellä saa periaatteita olla. Eikä se varsinaisesti mikään periaate ole, makuasia lähinnä. Ja jos esittää makuasiaan perustuvaa "kritiikkiä", ei kai sitä kovin aukottomasti pysty perustelemaan. Jotkut tykkää kitchistä, jotkut ei.

Ja edelleen tahdon huomauttaa, että jos ketjun aloittaja haluaa mielipiteitään esittää akvaariostaan, saa niitä kai esittää.

Vai pitäisikö kaikkien vaan hokea "Ihana :D ja upea akvaario :D Olispa munkin akvaario ton näköinen :frown: :cry: :| "
Hamsterini synnytti 10 poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, emo oli syönyt niistä kaksi. No hemmetti - minäkin vedin pari!
pitchoune
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 13:38, 05.12.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pitchoune »

Juuei, musta on ihan hienoa, Pimpbot, että sanoit rehellisesti mielipiteesi. Vielä hienompaa kuitenkin oli, kun myöhemmin veilä tarkensit ja perustelit kantaasi mm. kasvien asettelun kohdalla. Oletan, että siinä kohdassa et käyttänyt erityisempiä huumorin keinoja (?).

Keskustelut vaan tuppaavat muuttumaan siinä vaiheessa hieman tulenaroiksi, kun sanotaan rumasti "päin pläsiä" ventovieraalle ihmiselle. (Varsinaista pläsiähän tässä ei tosin kenelläkään ole).

Kritiikki on kritiikkiä, mikä on hyvä sinänsä, mutta senkin antamisessa on kannattaa muistaa kasvojen säilyttäminen kaikkien osapuolten kohdilla. Muuten kommunikointi voi olla piskuisen vaikeata niin kirjallisesti kuin kasvokkainkin.

Jos et usko, menepä vaikka sanomaan naisystävällesi kun hän kysyy 'miltä mä näytän', että 'muoviselta paskalta'. Siltähän moni daami voi todellisuudessa näyttää, mutta ei ole kenenkään edun mukaista mennä sanomaan mahdollisimman rumasti.
...kaikessa rauhassa kalojen kanssa...
PimpBot9000
Member
Member
Viestit: 274
Liittynyt: 18:57, 29.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

pitchoune kirjoitti:Juuei, musta on ihan hienoa, Pimpbot, että sanoit rehellisesti mielipiteesi. Vielä hienompaa kuitenkin oli, kun myöhemmin veilä tarkensit ja perustelit kantaasi mm. kasvien asettelun kohdalla. Oletan, että siinä kohdassa et käyttänyt erityisempiä huumorin keinoja (?).
En todellakaan. En ikinä vitsaile kun on kysymys kultaisesta leikkauksesta.

pitchoune kirjoitti:Jos et usko, menepä vaikka sanomaan naisystävällesi kun hän kysyy 'miltä mä näytän', että 'muoviselta paskalta'. Siltähän moni daami voi todellisuudessa näyttää, mutta ei ole kenenkään edun mukaista mennä sanomaan mahdollisimman rumasti.
Heh. Juuri kävin tällaisen keskustelun avopuolisoni kanssa.
-Kummasta hameesta sä tykkäät enemmän?
-tuosta jossa on palloja.
-ai etkö sä tykkää tästä toisesta?
-No, tykkään mutta mä tykkään siitä toisesta vielä _enemmän_.

(näin niitä daameja käsitellään)
Hamsterini synnytti 10 poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, emo oli syönyt niistä kaksi. No hemmetti - minäkin vedin pari!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”