Aika pyydystää kaloille elävää ruokaa!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Kalasammakko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kalasammakko »

pitääkö ötököitä käsitellä mitenkään? esim pakastaa tai jotain vai voi heittää hyttysentoukatkin elävänä akvaan?
Minä en kalojen ruokkimisesta ihan vähin eväin selviäkkään: http://www.edu.lahti.fi/~tkkorhon/ruokinta.wmv
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

Kalasammakko kirjoitti:pitääkö ötököitä käsitellä mitenkään? esim pakastaa tai jotain vai voi heittää hyttysentoukatkin elävänä akvaan?
Ei tarvi hyttysentoukia pakastaa.
Kovu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kovu »

Berdie kirjoitti:
Vesihaisuapina kirjoitti:70l altaaseen annoin kusiaisia, ovat kovasti kääpiörihmauroksen mieleen :) Seeprakalat vasta ahmatteja onkin, ottavat kokonaisen murkun suuhunsa niin ettei suu mene kiinni. Ahne laji ruuan suhteen... :mrgreen:
Annoin juuri kanssa tuonne akvaarioon kärpäsen. Minulla on yksi melko vanha yksisilmäinen seeprakala akvaariossani vanhasta parvesta. Se meni heti ja otti kärpäsen suuhunsa, kärpäsen pää vain näkyi. 8O Pelästyin ensin, että sehän tukehtuu siihen.
Meillä miljoonakalat ahmivat pakastettuja hyttysentoukkia välillä sellaisia määriä, että pelkään niiden tukehtuvan. Hienosti ne isoimmatkin toukat vaan katoavat käkätintä kohden vaikka välillä omistajaa pelottaakin :D
Etsin Vaasa-Seinäjoki akselilta täplämonnisia, katinkultamonneja, marmoritapparakaloja sekä sinineontetroja. Myös kasvit toivottuja. YV:llä tavoittaa.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Eilen tuli haettua kevään ensimmäiset hyttysentoukat, suurinpiirtein tziljoona meni ulkolammikkoon ruutanoille ja loput annoin sisäakvaarion kaloille, meni suurinpiirtein 30sek. kun kaikki oli syöty 8O
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Berdie
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Berdie »

Mä olen ettinyt hyttysentoukkia lammikoista ja kaikista vesipaikoista, mutta ei löydy. :frown:
129 litran tankki + kissa + kanit + marsut + akaattikotilot + lehtokotilot + sagriinikotilot + omenakotilo + jättiläistuhatjalkaiset
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Voi olla että on vielä sen verran aikainen kevät, ettei ainakaan pohjoisemmassa vielä löydy hyttysentoukkia. Ainakaan Perhosta ei ole löytynyt (ja jos joku väittää että Perho on pohjoisessa, hän asuu kehä 3:n sisäpuolella).
Markku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Markku »

Kiertelin tutut lammikot sulkasääkeä ja vesikirpuja löytyi ja muutamia pieniä hyttysen toukkia.

T markku
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Uskaltaako täältä aika läheltä kaupunkia käydä onkimaan niitä ötököitä jostain lätäköistä? :? Voiko ilmassa olla jotain mitä olisi liuennut veteen ja sitten niiden öttiäisten mukana tulisi akvaarioon jotain ei-toivottua?
Kalasammakko
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kalasammakko »

joo! Itsekkin haluaisin tiedustella tota, että tarviiko niitä toukkia sitten käsitellä muuten kuin siivilöidä jonku kankaan läpi ja heittää akvaarioon elävänä? vai ?
Minä en kalojen ruokkimisesta ihan vähin eväin selviäkkään: http://www.edu.lahti.fi/~tkkorhon/ruokinta.wmv
Markku
Junior Member
Junior Member

Itse olen antanut elävän ruuan ilman käsittelyä
Mutta jos ihan varmanpäälle pelaa ettei mukana tulisi mitään ei toivottavaa niin keittäminen noin 1/2 tuuntia tai uunissa 250 c noin 1h voisi tehota.

T markku
amanda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja amanda »

Markku kirjoitti: jos ihan varmanpäälle pelaa ettei mukana tulisi mitään ei toivottavaa niin keittäminen noin 1/2 tuuntia tai uunissa 250 c noin 1h voisi tehota.
Puoli tuntia keitetty hyttysentoukka olisi varmasti muheva makupala. 8O :mrgreen:
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Eipä olisi ainakaan enää elävää ruokaa tuon keittämisen tai paistamisen jäljiltä... Itse olen pyrkinyt varmuuden vuoksi keräämään toukat vesistä, joissa ei ole kaloja.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Markku
Junior Member
Junior Member

Niin kyllähän tuossa elävän ruuan keittämisessä ja paistamisessa on omat huonot puolensakkin.

T markku
Helinä79
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Helinä79 »

Niksiä pukkaa: Vanhat kunnon sukkahousut kun kiepauttaa kehikkoon ja kiinnittää siihen varren, niin jopa alkaa pienimmätkin ötökät jäämään kiikkiin.
Miten suolavesilätäköistä pyydetyt otukset kävisi makeanveden kaloille ruuaksi? Esimerkiksi meren rannasta löytyy usein kivien alta pikkuisia katkoja ym.. tuo suolaisuus vaan mietityttää.
Sitä luulisi kysymysten jossain vaiheessa loppuvan kesken, mutta totta on, että mitä enemmän saa tietää, sitä enemmän osaa kysyä.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Itse tein seuraavanlaisen havainnon, jos lätäkössä on sameaa vettä,niin hyttysentoukkia ei ole, mutta kirkkaissa rapakoissa niitä löytyy, onkohan tuo yleinen ilmiö?
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Helinä79: annetaanhan kaloille pakastettuja katkarapujakin, joissa nyt ainakin on suolaa. :) Huuhtelu varmaan riittää varmistukseksi, ja huuhdellahan ne kannattaa joka tapauksessa, kuumalla vedellä, koska meressä on kaloja ja sieltä voi levitä kalasairauksia.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”