Kun ostokset menevät [sensuroitu]...
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Kun ostokset menevät [sensuroitu]...
Arvostetulta kauppiaalta on ostettu kaloja 4-6 kertaa. Ekalla kerralla tuli reikätauti, nyt sitten kaloja oli vähemmän. Tarkkailun jälkeen, viideltä puuttuu selkäevä!
Ei oikein tiedä, mitä pitäisi ajatella... Kauppias on tällä foorumilla top tenissä. Onko nyt ihan vaan huono tuuri, vai mitä ihmettä? Niin sanottua reklamaatiota ehdin jo lukumäärän suhteen jo harrastaa. Evien puuttuminen on vielä vastausta vaille. Asiakasuhdetta ei ole tarkoitus lopettaa, vaan kysyä mielipiteitä, jos on vastaavaa sattunut.
Ei oikein tiedä, mitä pitäisi ajatella... Kauppias on tällä foorumilla top tenissä. Onko nyt ihan vaan huono tuuri, vai mitä ihmettä? Niin sanottua reklamaatiota ehdin jo lukumäärän suhteen jo harrastaa. Evien puuttuminen on vielä vastausta vaille. Asiakasuhdetta ei ole tarkoitus lopettaa, vaan kysyä mielipiteitä, jos on vastaavaa sattunut.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Juurikin noin, ei se kauppiaskaan mikään selvännäkijä ole, taudit saattavat puhjeta niin monen eri tekijän summasta ettei ole mitenkään mahdollista taata että kala olisi terve kun sen kotiin vie. Ja ainakin joillain kauppialla on tapana korvata menetetty kala ja/tai tarvittava lääkitys.Azkhaeracan kirjoitti:Ilmoita asiasta ko. kauppiaalle, vahinkoja sattuu ja sulla on ollut ilmeisen huono säkä tässä jutussa!
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Kun ostokset menevät [sensuroitu]...
Etkö tarkastanut ostaessasi kaloja että ne ovat ainakin ulkoisesti kunnossa?Fakkenoo kirjoitti:Tarkkailun jälkeen, viideltä puuttuu selkäevä!
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
-
- Member
Joo, mä kanssa juttelisin kauppiaan kanssa. Jos on hyvä kauppias, niin korjannee asian. Kaikille sattuu myös puhtaita virheitä, eikä kalat ole kauppiaan itsensä tuottamia, joten hän voi aika vähän niissä oleville heikkouksille, korkeintaan voi hyvittää ja välittää tietoa eteenpäin.
Tosin..olen itse maailman huonoin reklamoimaan näissä eläinasioissa. Joskus puuttuu kala kauppiaalta ostetusta satsista, joskus kotiin on tuotu ihan eri katkarapua kuin mitä olen netistä ostanut ja määräkin oli vähempi kuin mistä maksoin, ja kun ostin tyttökissan, sain kaksi poikakissaa.
Tosin..olen itse maailman huonoin reklamoimaan näissä eläinasioissa. Joskus puuttuu kala kauppiaalta ostetusta satsista, joskus kotiin on tuotu ihan eri katkarapua kuin mitä olen netistä ostanut ja määräkin oli vähempi kuin mistä maksoin, ja kun ostin tyttökissan, sain kaksi poikakissaa.

112L
-
- Advanced Member
Katsotaan, mitä kauppias vastaa. En kyllä hetkeäkään epäile, etteikö löydettäisi molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.
Toki kaloja koitin tutkailla, mutta kun se evä on suurimmaksi osaksi läpinäkyvä, niin eipä erottanut kuin kotona altaan tummaa taustaa vasten. Ihmetyttää, mikä niistä on palaset viennyt. Ei kai rubiinitetrat ole nyppivää sorttia?

Toki kaloja koitin tutkailla, mutta kun se evä on suurimmaksi osaksi läpinäkyvä, niin eipä erottanut kuin kotona altaan tummaa taustaa vasten. Ihmetyttää, mikä niistä on palaset viennyt. Ei kai rubiinitetrat ole nyppivää sorttia?
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
Kun emme tiedä mistä yrityksestä on kysymys, niin on hieman vaikea kommentoida omien kokemuksien vastaavuutta.Fakkenoo kirjoitti:Asiakasuhdetta ei ole tarkoitus lopettaa, vaan kysyä mielipiteitä, jos on vastaavaa sattunut.

Ja tässä vaiheessa alan jo kyseenalaistaa koko ketjun pointin. Mikä kumma trendi täällä on meneillään, että melkein jokaikisestä pieleen menneestä kaupasta on julkisesti sanottava jotain?Fakkenoo kirjoitti:Katsotaan, mitä kauppias vastaa. En kyllä hetkeäkään epäile, etteikö löydettäisi molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.![]()
~Cory, hämmentyneenä
Ihan kelpaava perustelu. Tuo puolensa pitäminen hieman hämmentää edelleen, jos kerran kyseessä on ns. "hyvä kauppias", mutta ehkäpä siinä tapauksessa hyödyllisempää onkin tuo viimeinen lause.Fakkenoo kirjoitti:Pointti on se, että onhan se kiva tietää, miten vastaavissa tapauksissa on toimittu. Osaapahan paremmin pitää puolensa, tai ei rupea vaatimaan kohtuuttomia.
Itse olen ilmenneiden pöpöjen kohdalla saanut aina lääkkeet tai ainakin hoito-ohjeet "hyvältä kauppiaalta", jos vain olen itse vaivautunut asiaa edistämään sen verran, että olen kauppiaalle ilmoittanut ongelmista. "Vialliset" kalat on myös korvattu jos olen niistä kommentoinut. Kaikenlaiset "kauppias ei auttanut/korvannut" - tapaukset saa ainakin omalla kohdallani laittaa oman henkilökohtaisen laiskuuteni piikkiin; eihän sen hyväkään kauppias mikään selvännäkijä ole.
Pääsääntöisesti ongelmien kohdalla tulee ottaa yhteyttä kauppiaaseen mahdollisimman pian. Mitä enemmän aikaa kuluu sitä vaikeammaksi tilanteen ratkaiseminen molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla yleensä menee.
Toi yks.Fakkenoo kirjoitti:Löytyyhän noita ketjuja onnistumisistakin.