Partamonnin ruokinta
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Partamonnin ruokinta
Jos partamonnin pohjatabun halkaisija on 1cm, niin riittääkö jos n.5cm pitkälle partikselle antaa kerran päivässä sellaisen? Vai miten on? Olen aloittelija, ja eläinkauppias sanoi, että sen oppii ajan myötä, mutta enpä tunnu oppivan...apua!
Kyllähän ajan myötä oppii
Riippuu ihan siitä että kuinka rohmu sun partamonni on. Kannattaa kokeilla mikä on hyvä, esim yhtenä iltana eri määrä kun toisena, jos jää yli on liikaa, jos ruoka rouskitaan ennätys ajassa, kannattaa lisätä ruokaa. Eikä kannata antaa pelkkiä pohja tabuja, hyvää vaihtelua on esim. kurkku, kesäkurpitsa, pakasteherneet, porkkana, banaani, peruna..

hölmö rakkaus.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
Partamonneille kasviksia. Keskustelusta löytyy monen monta linkkiä, joista löytynee tietoa.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
-
- Advanced Member
- Viesti:
Ite en kuori kesäkurpitsaa: sinne akvaan vaan isossa 5 tuuman rautanaulassa. Kuori syödään ensimmäisenä. Pakasteherneet liotan vesitilkassa ja puristan sisukset akvaan, en siis niitä sitkeitä kuoria.
Yksi partis jäystää parissa yössä 5 sentin pätkän puolikkaasta kesäkurpitsasta...niitä tuolla kasvimaalla nyt riittää..
Yksi partis jäystää parissa yössä 5 sentin pätkän puolikkaasta kesäkurpitsasta...niitä tuolla kasvimaalla nyt riittää..

Viola & eläintarhantynkä
Onhan nuita keskusteluja ja haulla hain. Mutta jos alan lukemaan joka viestin läpi että saisin tiedon miten mikäkin kasvis tarjoillaan niin loppuis ikä ja terveysirkku82 kirjoitti:Partamonneille kasviksia. Keskustelusta löytyy monen monta linkkiä, joista löytynee tietoa.

Enkä mä tässä uutta viestiketjua ainakaan aloittanut
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-------------------
Kiitos Marjo77 ja Viola

Jatkan tähän viestiin kun sattui sopivasti silmään. Oletteko huomanneet että jos partiksille tarjoaa kurkkua ym niin se vähentäisi kasvien syöntiä. Minulla on 450 litraisessa kiekkoaltaassani kaksi isoa naaraspartista jotka ovat tehneet uusista miekkakasveistani verkkolehtiä. Auttaisiko jos antaisin kurkkua esim joka toinen päivä, ne meinaan syövät ne hetkessä vai syövätkö ne sitten vaan kurkkua ja kasvit jälkiruoaksi? Vai kannattaisko vaihtaa nämä iloiset rohmut joihinkin toisiin levänsyöjiin jotka jättäisivät kasvit rauhaan. Partikset muuten syövät halukkaasti kiekkojen räkmixiäkin jota joudun tästä syystä tarjoamaan aina vähän enemmän että kiekoillekin jäisi kun ovat niin verkkaisia.
Annoin eilen illalla kesäkurpitsaa partamonnille. Se ei ole sellaista kuulemma aikaisemmin saanut. (olen perjantaina ostanut altaan tuttavalta)
Kylläpä vain oli heti kesäkurpitsan kimpussa
Että ei ollut turhaa puhetta että on herkkua niille. Aamulla otin kesäkurpitsan loput pois. Hienoja kuoppia oli saanut yöllä aikaiseksi 
Kylläpä vain oli heti kesäkurpitsan kimpussa

-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Partis ja kurkku
Itse napsin eilen kanssa kuvia partiksesta, kun se teki kuperkeikkoja (avomaan)kurkun kanssa
Pyöri kuin vimmattu! Söi sitä välillä selällään niin että kurkku makasi mahan ja vatsaevien päällä
Aamulla se ei enää ollut siitä kiinnostunut, kun jyysti vain eilen laittamaani kookospähkinää. Otin kurkun pois ja oli se jo hieman pehmennyt.

Aamulla se ei enää ollut siitä kiinnostunut, kun jyysti vain eilen laittamaani kookospähkinää. Otin kurkun pois ja oli se jo hieman pehmennyt.
pH=7,5...8,0 ; GH=8-12°dH ; KH=8-10°dKH ; NO3=10ppm