Fluval 404 ja sen karmea ääni!
Valvoja: Moderaattorit
Fluval 404 ja sen karmea ääni!
Tästä on joskus aikasemminkin puhuttu, mutta nyt alkaa jo hajottamaan toi karmea ääni! Suodatin on akvaariopaketin mukana tulleessa kaapissa(akvaarion alla).
Alkuun kysyn, että onko normaalia, kun suodatin pitää tasaista hurinaa, joka on niin kovaa että samassa huoneessa on turha koittaa nukkua? Tällä hetkellä kaapista löytyy: matto, joka on pyöritetty suodattimen ympärille, tyyny suodattimen päältä ja muutaman millin bitumilevy suodattimen alta. Tämä viritys helpottaa hieman melua, mutta silti se on aika kova.
Sitten, kun tämä talo on vielä tehty jostain elementtilevyistä, niin tuo mukava hurina kuuluu alakerrassa paljon kovempana ja viereisessä huoneesta sen kanssa kuulee. Onko mitään tehtävissä? Fluval 404 vaan yksinkertaisesti huono?
Alkuun kysyn, että onko normaalia, kun suodatin pitää tasaista hurinaa, joka on niin kovaa että samassa huoneessa on turha koittaa nukkua? Tällä hetkellä kaapista löytyy: matto, joka on pyöritetty suodattimen ympärille, tyyny suodattimen päältä ja muutaman millin bitumilevy suodattimen alta. Tämä viritys helpottaa hieman melua, mutta silti se on aika kova.
Sitten, kun tämä talo on vielä tehty jostain elementtilevyistä, niin tuo mukava hurina kuuluu alakerrassa paljon kovempana ja viereisessä huoneesta sen kanssa kuulee. Onko mitään tehtävissä? Fluval 404 vaan yksinkertaisesti huono?
-
samara
- Senior Member

- Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)
Mulla eheim 2080 10cm päässä sängyssä ja nukun kuin tukki! joten ehkä olisi aika vaihtaa suodatin ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
Fluvaleissa on se vika että kun niiden sisään pääsee ilmaa on ääni erittäin kova, syynä saattaa olla tiivisteen falskaaminen. Itselläni fluval 203 nukkuma kammarissa ja välillä ääni on kieltämättä karmea, mutta siihen tottuu. Omassa suodatttimessa ääni hiljeni kun vaihdoin imuletkun suurempaan, näin suodattimen sisälle kehittyy pienempi alipaine eikä suodatin ime ilmaa mukaansa kannen välistä. 
-
-riff-
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Sinulla on vaan käynyt hyvä tuuri, jopa Italialaiset onnistuvat tekemään joskus jotain, joka toimii.Mikkor kirjoitti:Mun Fluvali on ilmeisesti rikki, kun ei pidä niin minkään valtakunnan hurinaa eikä murinaa
Minä sain vanhat Projektin suodattimet hiljaisemmiksi, kun laitoin niiden alle solumuovin eli retkipatjan palasen ja verhosin suodattimen päältä vanhalla teepaidalla jonka päälle tuli solumuovin pala ja sen päälle kivi.
Sitten kyllästyin virityksiin ja vaihdoin Eheimiin.
Itsellä oli aluksi sama ongelma äänen kanssa kun massat likaatuivat. Suodatin vaihdettiin liikkeessä( Faunatar itäkeskus), josta sen ostin uuteen veloituksetta, kun oli "käyrä" roottorista mallia. Uusi malli on suorilla roottorin lavoilla ja enää ei ole ollut mitään moitittavaa pariin vuoteen. Erotat onko kyseessä suora- vai käyrälapainen malli, kun katsot roottoria kun roottorin kansi on irroitettu.
Suodattimen käyttö ja pesu on todella helppoa edelliseen (Eheim) suodattimeen verrattuna. Olen myös hankkinut juuri uuden Fluval FX-5 suodattimen ja olen todella vakuuttunut sen mikroprosessorilla ohjatun pumpun toiminnasta. Osaahan Italialaiset valmistaa Ferraritkin, jotka pesee kisoissa Mersut mennen tullen, niin nopeudessa kuin luotettavuudessakin. 
-
Maitoparta
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Fluval 404 ja sen karmea ääni!
Okei, nyt palaa kääpä. Ostin akvaariopaketin ja sen mukana tuli Fluval 404. Toiminut ihan hyvin ja hiljainenkin OLI, kunnes pesin suodattimen tänään! Nyt pitää hermoja raastavaa jurinaa :I. Täytin suodattimen parhaani mukaan vedellä, ja käynnistettyäni heiluttelin sitä hieman että sisälle jäänyt ilma lähtisi parammin pois, mutta ei, häiritsevä pärinä jatkuu. En tosin pitänyt päällä kuin ehkä viitisen minuuttia (avokin pitää saada katsoa telkkaria rauhassa
).
*huoh* Ei olisi pitänyt pestä jos siitä nyt tuommoinen mekkala alkoi! Uuteen suodattimeen minulla ei opiskelijana ole varaa. Paljonkos tommoset roottorit sitten maksaa, ja onko mitään köyhän miehen kikkoja äänen hiljentämiseen?
*huoh* Ei olisi pitänyt pestä jos siitä nyt tuommoinen mekkala alkoi! Uuteen suodattimeen minulla ei opiskelijana ole varaa. Paljonkos tommoset roottorit sitten maksaa, ja onko mitään köyhän miehen kikkoja äänen hiljentämiseen?
-
Teemu Salonen
Fluvalin roottorit on melko kallista tavaraa. Pahimmillaan 15€. Syynä se, että mukana tulee sekä uusi, että vanha roottori. Eniten kuitenkin epäilen sitä ilmaa siinä suodattimessa.
Hyvänä vinkkinä: Vaikka suodattimessa olisi minkälainen ilmaustekniikka tahansa, paras tekniikka on: Imaise ulostuloletkun päästä ja anna lapon täyttää itsestään suodatin ääriä myöten. Sitten vaan töpseli seinään ja kone toimii ku unelma. Mulla ei ainakaan ole pettänyt yhdenkään suodatinmerkin/mallin kohdalla. Ja trust me, niitä on monia.
Hyvänä vinkkinä: Vaikka suodattimessa olisi minkälainen ilmaustekniikka tahansa, paras tekniikka on: Imaise ulostuloletkun päästä ja anna lapon täyttää itsestään suodatin ääriä myöten. Sitten vaan töpseli seinään ja kone toimii ku unelma. Mulla ei ainakaan ole pettänyt yhdenkään suodatinmerkin/mallin kohdalla. Ja trust me, niitä on monia.
-
Maitoparta
- Starting Member

Äh, ei kyllä auttanut
. Vieläkin ärjyy niin että pakko pitää pois päältä kun kuuluu varmaan naapuriin asti tuo jyryäminen! Pitänee siis mennä uusi roottori ostamaan jos seiitä olisi apua.
-
Maitoparta
- Starting Member

Tulee nyt tuplapostaus, mutta olen newbie enkä löytänyt edit -nappulaa :].
Elikkäs onnistuin määrittämään vian: vika on roottorissa. Roottorin valkoisen propelliosan alareunasta puuttui pari muovinpalaa, alaosa oli kuin puolikas lieriö, niin että propelli sitten istui magneettiosan päälle huonosti ja siitä tuo tajuton pärinä. Pyöritin teippiä propellin alaosaan niin että teippi korvaa puuttuvat muovipalat ja lieriö on kokonainen. Pärinä loppui ja suodatin taas hiljainen, mutta käyhänmiehen ratkaisustani huolimatta menen kyllä huomenna ostamaan sen uuden roottorin kun kerran tiedän missä vika on!
Hyvä minä, kerrankin blondinaivonikin oivalsivat jotain!
Elikkäs onnistuin määrittämään vian: vika on roottorissa. Roottorin valkoisen propelliosan alareunasta puuttui pari muovinpalaa, alaosa oli kuin puolikas lieriö, niin että propelli sitten istui magneettiosan päälle huonosti ja siitä tuo tajuton pärinä. Pyöritin teippiä propellin alaosaan niin että teippi korvaa puuttuvat muovipalat ja lieriö on kokonainen. Pärinä loppui ja suodatin taas hiljainen, mutta käyhänmiehen ratkaisustani huolimatta menen kyllä huomenna ostamaan sen uuden roottorin kun kerran tiedän missä vika on!
Hyvä minä, kerrankin blondinaivonikin oivalsivat jotain!