Niinpä, aihe on ikuinen ja niitä on olemassa jo useita. Olenkin niistä suuren osan opiskellut, mutta koska en yksinkertaisesti jaksa aina johonkin niistä laittaa juuri siihen aiheeseen osuvaa kysymystä, luon taas yhden uuden

. Eli akvaariooni on tulossa Co2 lannoitus, mutta pari kysymystä on edelleen auki. Eli kyseessä tulee olemaan budjettiratkaisu (hiivatepullo+pesupullo+joku levitin), mutta mikä juuri levittimeksi? Tetran ja nutrafinin eivät vissiin (tai ainakin mitä olen täältä lukenut) eivät oikein riitä yli satalitraisiin (tosin joku kertoi nutrafinin riittävän 180L altaaseen), joten vaihtoehdoksi olen löytänyt seran levittimen, jonka luvataan riittävän 400L altaisiin. JBL:n "spiraalia" en ole löytänyt mistään myynnissä. Eli mikä noista em. vai joku muu? Hintaa ei mielellään saisi olla yli 30€, mikä rajaa paljon

.
Toinen kysymys: Jos kuitenkin käytän suodatinta "aktiivilevittimenä", niin eikö silloin ole vaarana tuo "ylilannoitus"? Eli en halua uhrata kalojani kasvien takia. Olen käsittänyt, että kaasukellolla ei tätä vaaraa ole, vai olenko väärässä?
Akvani on siis 165L ja kH 3.
Pahoittelen hieman sekavaa selostusta, mutten osannut paremmin asiaani ilmaista.